Leuk vergelijk
T3 VS T5
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ja, echt een mooi vergelijk. De T5 komt een stuk beter uit de verf. Duidelijk meer vermogen. Identiek dezelfde auto,s. DeT3 R-Design meer sportief, en T5 Inscription meer luxe. Ook blijkt dat de test-rijders niet alles in de XC 40 echt "Premium" vinden. Hard plastic op veel plaatsen, en een krakend dashboard paneel. Ook hebben beide auto,s een "Turbo-loch", wat bij de T5 een stuk minder (dus beter) is dan de T3. Ik denk (persoonlijk) dat de T2 met 130 pk, nou niet bepaald scoort in Duitsland, met veel bergen, en snelle autobahnen. Hier in Holland komt de T2 nog redelijk goed mee. ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. Toch zit er ook in Duitsland tussen de T3 en de T5 Twin-engine, een behoorlijk prijsverschil. En dat kan nu nét voor veel kopers, het verschil uitmaken. Dus budget gebonden.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Daarom wordt de T2 ook niet in Duitsland verkocht De T3 is daar het instap model...Hans Eilander schreef: ↑09.02.2021 - 15:49 Ik denk (persoonlijk) dat de T2 met 130 pk, nou niet bepaald scoort in Duitsland
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ach, ook in Duitsland is 130 pk voldoende. Maar ze zijn daar, nog erger dan hier, van het adagium "mehr ist besser". Hoewel dat de grootst mogelijke onzin is in autoland (qua vermogen dan) Het wordt allemaal zo gehyped.
Ja het is "even leuk", maar zo zinloos.
En ja ik ben echt wel Petrolhead. En ja ik kan genieten van het gorgelen van een V8 etc. En ja ook ik heb een 6 cylinder turbo in de XC60 met 286 pk. Maar zelfs met de caravan erachter heb ik die nog nooit allemaal hoeven te gebruiken.
Ja het is "even leuk", maar zo zinloos.
En ja ik ben echt wel Petrolhead. En ja ik kan genieten van het gorgelen van een V8 etc. En ja ook ik heb een 6 cylinder turbo in de XC60 met 286 pk. Maar zelfs met de caravan erachter heb ik die nog nooit allemaal hoeven te gebruiken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Klopt wat je zegt. Er zijn maar genoeg auto,s in Duitsland met 3 cil en 130 pk, zoals ik gereden heb. En er zijn genoeg auto,s, die het met minder moeten doen. Een 10-15 jaar terug was 100pk nog heel gangbaar. Maar het eigengewicht van een XC 40 automaat met 1525 kg speelt natuurlijk ook een rol met het vermogen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Leuk filmpje, geeft een goed overzicht.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zoals al gezegd, slecht vergelijk omdat er geen verschil daarbij is tussen de T2, T3 en T5.
Daarnaast, toen dat gezegde in zwang was ging het vooral om koppel. Veel vermogen (in verhouding tot nu) gold daar niet voor. 130 tot max 165 pk was ook met een V8 bigblock eerder regel dan uitzondering.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3396
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De T-Roc is vele malen erger. De XC40 is gewoon een mooie auto van binnen en buiten.Hans Eilander schreef: ↑09.02.2021 - 15:49 Hard plastic op veel plaatsen, en een krakend dashboard paneel
Het enige wat er aan ontbreekt is een V6 versie.
Ikzelf zou gaan voor een D4 AWD.
Wat ze zeggen over bergaf remmen is heel herkenbaar, mijn XC70 heeft dit ook.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Juist dát lijkt me nu pas écht top. Een XC 40 T5 4 cilinder 2.0L met AWD. Daarmee deins je nergens meer voor terug, sneeuw of geen sneeuw.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Ging meer over de opmerking in het filmpje “het is maar een 3-cilinder 1.5 liter”, de downsizing trend... niet over de T3 vs T5…
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Een T-Roc is toch wel ff een klasse minder dan de XC 40 of niet? Ik vind XC 40 ook gaaf van binnen.(en natuurlijk van buiten) Ik rij hem nu 4 maanden, en ben dik tevreden. Ook de lichte besturing, ben ik gewend. Maar om nu te roepen: Dit is "écht Premium", en een wereld van verschil met andere merken, kan ik persoonlijk, in vergelijk met mijn vorige auto niet direct onderschrijven. ook de nieuwe VW ID3 krijgt op dit punt veel kritiek. Veel hard plastic gebruikt, en een verre van optimaal werkend info systeem. (óok €43K)DB200 schreef: ↑09.02.2021 - 19:44De T-Roc is vele malen erger. De XC40 is gewoon een mooie auto van binnen en buiten.Het enige wat er aan ontbreekt is een V6 versie. Ikzelf zou gaan voor een D4 AWD.Hans Eilander schreef: ↑09.02.2021 - 15:49Hard plastic op veel plaatsen, en een krakend dashboard paneel
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Vind ik toch wel een fenomeen om over na te denken. De T3 heeft een 3 cil 1.5 motor met 163 pk. De T2 heeft dezelfde 3 cil 1.5 motor terug geschroefd naar 129 pk. De T5 heeft dezelfde 3 cil 1.5 motor opgeschroefd naar 180 pk. Dus zou een 3 cil 1.5 uit de T2 met 129 pk, opgeschroefd kunnen worden naar 180 pk, toch...??? Zo kan een T2 een T5 worden....
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die kunnen allemaal naar de 195pk als je dat wilt, uiteraard niet via Volvo zelf.