Als kersverse en tevreden bezitter van een V60 (MY2020) heb ik een paar "newbee"-vragen:
1. Ik ben gewend om bij het wassen de ruitenwissers omhoog te halen van de ruit. Ook bij het krabben haal ik de wissels (voorzichtig) omhoog om de voorruit daar ook even sneeuw/ijsvrij te maken. Maar bij de V60 kunnen de wissers niet omhoog omdat ze dan tegen de rand van de motorkap komen. Kunnen ze überhaupt wel omhoog geklapt worden?
2. Van de week had ik de timer ingesteld om de auto voor te verwarmen, maar 's morgens kreeg ik de melding "energieniveau te laag om voorverwarmen te starten". Is dit het begin van het einde van de accu, of komt dit alleen omdat er de laatste tijd weinig (en alleen korte stukjes) met de auto is gereden?
Bedankt.
Vragen van een Volvo-newbee
- diesel01
- Geartronic member
Welkom.
1. in sensus heb je de stand ruitenwissers in service stand, druk je die in dan klappen ze omhoog in de hoek en blijven ze staan zodat je bij het wassen onderkant raam ook kunt wassen, er zijn dus meer mensen die een OCD stoornis hebben en tijdens het wassen ook onderzijde raam schoon willen hebben.
Even naar rechts swipen, en dan omhoog en dan staat het icoontje ergens onder in, daarna een tikje tegen de ruitenwisser hendel en je bent weer klaar om ze te gebruiken.
2. Wellicht heb je te weinig brandstof in de tank of stroom in de accu, ik heb eens een melding gehad dat bij reserve in de tank standverwarming niet mogelijk is.
1. in sensus heb je de stand ruitenwissers in service stand, druk je die in dan klappen ze omhoog in de hoek en blijven ze staan zodat je bij het wassen onderkant raam ook kunt wassen, er zijn dus meer mensen die een OCD stoornis hebben en tijdens het wassen ook onderzijde raam schoon willen hebben.

Even naar rechts swipen, en dan omhoog en dan staat het icoontje ergens onder in, daarna een tikje tegen de ruitenwisser hendel en je bent weer klaar om ze te gebruiken.
2. Wellicht heb je te weinig brandstof in de tank of stroom in de accu, ik heb eens een melding gehad dat bij reserve in de tank standverwarming niet mogelijk is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Philken
- 5th Gear member
volledig mee eensdiesel01 schreef: ↑11.02.2021 - 15:11 Welkom.
1. in sensus heb je de stand ruitenwissers in service stand, druk je die in dan klappen ze omhoog in de hoek en blijven ze staan zodat je bij het wassen onderkant raam ook kunt wassen, er zijn dus meer mensen die een OCD stoornis hebben en tijdens het wassen ook onderzijde raam schoon willen hebben.![]()
![]()

the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- N207
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reactie.
Tank zit bijna vol, dus moet het de accu zijn
.
Is dit systeem verbonden aan de "normale" accu, of is dit verbonden aan hetzelfde systeem dat ook start/stop regelt?
Tank zit bijna vol, dus moet het de accu zijn

Is dit systeem verbonden aan de "normale" accu, of is dit verbonden aan hetzelfde systeem dat ook start/stop regelt?
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
- diesel01
- Geartronic member
Ik ga uit van de accu van de auto, s/s schijnt maar een klein dingetje te wezen.
Ik heb overigens de zorg over een auto van iemand die langer in het buitenland zit, wanneer ik daar een ritje van een half uurtje binnendoor maak geeft deze ook steeds aan dat er bij geladen moet worden.
Ik pak tegenwoordig een rondje noord Nederland over de snelweg na 19:00 en zet hem dan vast op 135 voor 1.5 uur, dat doet hem goed en na dat ritje werk de auto weer goed.
Ik heb overigens de zorg over een auto van iemand die langer in het buitenland zit, wanneer ik daar een ritje van een half uurtje binnendoor maak geeft deze ook steeds aan dat er bij geladen moet worden.
Ik pak tegenwoordig een rondje noord Nederland over de snelweg na 19:00 en zet hem dan vast op 135 voor 1.5 uur, dat doet hem goed en na dat ritje werk de auto weer goed.
V90 T6 Recharge Rdesign