Geacht forum,
Sinds enige tijd ervaar ik een mineur defect aan het koppelingspedaal van mijn V70 drive 2013. Als het pedaal terug in ruststand komt, treedt er een 'vertraging' op met een klikkend geluid. Soms moet ik zelfs even met de voet helpen. Nazicht onder het dashboard leerde mij dat blijkbaar het veersysteem aan het pedaal hapert. Mogelijk betreft het OEM 31302077 (clutch return spring). Is er iemand die deze hapering reeds gekend heeft? Overigens geeft de werking van de koppeling geen probleem. Ik merk wel dat het asje dat de veer onderaan aan het pedaal verbindt enigszins verschoven is. Ik ga er even een tang tegenzetten en de boel wat smeersel geven. Tenzij er iemand mij hier van weerhoudt.
Clutch return helper spring
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20917
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Bij mij komt de vraag waarom dit ineens optreedt.
Ik had iets vergelijkbaars met de 'auto van de baas' en de dealer heeft er een nieuw veertje gemonteerd. Bij mij zakte het pedaal ook weg en na een paar keer koppelen deed de koppeling niets meer en moest de voet erbij om het pedaal weer op te tillen.
Ik had iets vergelijkbaars met de 'auto van de baas' en de dealer heeft er een nieuw veertje gemonteerd. Bij mij zakte het pedaal ook weg en na een paar keer koppelen deed de koppeling niets meer en moest de voet erbij om het pedaal weer op te tillen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Tja ... het euvel is erger dan eerst gedacht. Niks mis met de beruchte veer, maar wel met de koppeling die naar de vaantjes is. Blijkbaar is er geen optie om het verwerpelijke DMF-systeem te vervangen door het oerdegelijke, eenvoudige en goedkopere SMF. Het werk wordt wel niet door een Volvo-garage uitgevoerd met LUK-onderdelen, maar toch nog voor een respectabele € 1400. Blijkbaar heb ik nog geluk met mijn 200.000 km, meestal houdt een DMF het maar 130.000 km uit.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26903
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dan ben ik benieuwd wat men voor rijstijl heeft als je het ding na 130.000 kilometer kapot hebt.
2ton en meer komt veel vaker voor.
2ton en meer komt veel vaker voor.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De koppeling heeft twee drukgevers/-ontvangers. De ene zit in de bak, de andere vormt een geheel met het pedaal. Uitvogelen welke precies kapot is blijft altijd een gok, bij mij bleek die in de bak kapot....maar toen zat er al een nieuw pedaal in want die bak nu gelijk lostrekken....
Enniehoe, gelijk een nieuwe drukgroep en plaat er in, de zaak lag toch los. In totaal bij a 2 mille......ik help je hopen.
Enniehoe, gelijk een nieuwe drukgroep en plaat er in, de zaak lag toch los. In totaal bij a 2 mille......ik help je hopen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant