TonH53 schreef: ↑12.02.2021 - 14:53 Mijn vrouw rijdt in de V40, ik rij zelf de XC40 Inscription, Hans. Ik had vorig jaar juli al een aanbieding gekregen voor een nieuwe P8, maar ik vond dat ik te weinig voor mijn huidige XC40 ontving.Vorige week kwam er een nieuwe offerte; de P8 is € 4.400 goedkoper geworden en in kreeg € 1.500 meer terug voor mijn XC40 Inscription. Die bijna € 6.000 voordeel heeft mij, na een proefrit, doen besluiten de P8 te kopen. Het is in ieder geval een stuk korter wachten dan op de huidige XC40 (32 weken wachten).Overigens krijgen alle lopende orders voor de P8 die € 4.400 korting van de importeur (volgens de dealer).
Okee Ton, dat is een duidelijk verhaal. Een verschil van € 6K is niet niks, en dan krijg je straks zo,n prachtige P8. Ik dacht eerst dat je zelf die V40 reed. Het moet wel fantastisch rijden met full-electric. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar ik ben nog wat huiverig van de radius, het opladen, en eventueel problemen (levensduur) met de accu. En onze regering kennende, trekken ze eerst iedereen in een EV, en daarna gaat de belastingkaan open, en is het: einde alle voordelen. Dat gaat nét zo, als toen met die A labels.
TonH53 schreef: ↑12.02.2021 - 14:53
Mijn vrouw rijdt in de V40, ik rij zelf de XC40 Inscription, Hans.
Ik had vorig jaar juli al een aanbieding gekregen voor een nieuwe P8, maar ik vond dat ik te weinig voor mijn huidige XC40 ontving.
Vorige week kwam er een nieuwe offerte; de P8 is € 4.400 goedkoper geworden en in kreeg € 1.500 meer terug voor mijn XC40 Inscription. Die bijna € 6.000 voordeel heeft mij, na een proefrit, doen besluiten de P8 te kopen.
Ten opzichte van mijn huidige XC40 zullen de passagiers het op de achterstoelen zonder stoelverwarming moeten doen; bovendien kan de achterbank niet meer elektrisch worden neergeklapt. Daar staat full-led verlichting tegenover als extra ten opzichte van de huidige XC40. Voor de rest zijn alle opties zo'n beetje hetzelfde.
Het is in ieder geval een stuk korter wachten dan op de huidige XC40 (32 weken wachten).
Overigens krijgen alle lopende orders voor de P8 die € 4.400 korting van de importeur (volgens de dealer).
De P8 is echt een heerlijke auto. Qua rijden is hij niet te vergelijken met een benzine auto met automaat. Je hebt steeds het gevoel twee klassen duurder te rijden. En als een EV in je dagelijkse rij-routine past: ik zou zeggen: doen!
mga1600 schreef: ↑12.02.2021 - 19:23 De P8 is echt een heerlijke auto. Qua rijden is hij niet te vergelijken met een benzine auto met automaat. Je hebt steeds het gevoel twee klassen duurder te rijden. En als een EV in je dagelijkse rij-routine past: ik zou zeggen: doen!
ik rij sowieso korte afstanden. Een 3 keer per week een 70 km, dus pakweg 200 km per week. Puur wat rondtoeren. Dus qua actieradius, zou een P8 makkelijk kunnen. Maar ja, de mijne is nu 4 maanden oud, en dan nu alweer inruilen? Bovendien zit ik dan met een laadpunt voor de deur (huur en seniorenwoning) Dus ik denk dat ik het nog even bij deze T2 ga houden. Maar een P8 lijkt me wel apart.
Maar beste Volvo vrienden, afgezien van alle voor,s en tegen,s wat Pure Electric rijden betreft, kwam ik nét tot de conclusie, (configurator) dat een P8 toch wel ff een € 16K duurder is, dan mijn huidige T2. Dat gaan we dus niet trekken... eilaas... Bij Henk Scholten staan 2 nieuwe P8,s voor €61 K. Is altijd icm zwart dak, en ik zie geen mogelijkheid om andere velgen te kiezen...
Gilbert 20 schreef: ↑13.02.2021 - 08:28 Ik heb in België ook een xc40 besteld , iemand een idee of ze op schema zitten ?
Hallo Gilbert, er is inderdaad wel "iemand" hier op dit forum die dat wel weet. Misschien leest hij af en toe mee. Hou maar moed met je geplande bestelling. Gr, Hans.
Volgens mij zitten ze op schema. De mijne xc40 T4 was levering voorzien bij de dealer tussen 10 en 18 februari en is 9 februari bij de dealer geleverd.
Christof H schreef: ↑13.02.2021 - 09:44
Volgens mij zitten ze op schema. De mijne xc40 T4 was levering voorzien bij de dealer tussen 10 en 18 februari en is 9 februari bij de dealer geleverd.
Alvast bedankt.
Die van mij is voorzien eind Maart begin April . Dit is me toch beloofd bij de aankoop.
Gilbert 20 schreef: ↑13.02.2021 - 08:28 Ik heb in België ook een xc40 besteld , iemand een idee of ze op schema zitten ?
Hallo Gilbert, er is inderdaad wel "iemand" hier op dit forum die dat wel weet. Misschien leest hij af en toe mee. Hou maar moed met je geplande bestelling. Gr, Hans.
Bedankt Hans , hopelijk leest die persoon dit , ik leef op hoop want zit momenteel zonder wagen.
Ik had de mijne besteld op 28 september, schatting was toen week 5 uitleveren. Na lange tijd niets vernemen werd ik op de hoogte gesteld van de productie datum: 28 januari. Echter op 26 januari kreeg ik van de dealer een filmpje dat hij was geleverd bij de dealer. Me waggle is vervolgens afgelopen 4 februari hier aan de deur afgeleverd. Na drie dagen was de mooie blinkende auto veranderd in en witte wagen en was deze ongeveer 40 cm gegroeid.. nu is de auto weer in z’n originele kleur terug maar niet echt meer blinkend, lijkt op een auto van een paar jaar oud! Straks bij temp boven 0 krijgt tie een lekkere schuimdouche...
Al met al, netjes week 5 geleverd en veilig in de off road modus door de sneeuw gecruised.....
Huidige: EX30 SMER Plus
Hier voor: XC40 Black Inscription Automaat
Daar voor: V60 Hybride D6
Ik las gisteren een stuk bij NOS over leveringsproblemen met chips aan diverse automerken. In het artikel werden Ford, VW, Nissan, Honda en Toyota genoemd. Om die reden heeft Ford in januari in Duitsland een fabriek voor een maand gesloten. Heeft iemand iets gehoord van/over Volvo?
1989 440 XV-87-GX 1992 440 FX-TJ-03 2000 S40 15-GB-LL 2005 S60 69-PX-NH 2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5 2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G 2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ 2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
2025 Polestar 4 (Pilot en Plus)
TonH53 schreef: ↑16.02.2021 - 15:56
Ik las gisteren een stuk bij NOS over leveringsproblemen met chips aan diverse automerken. In het artikel werden Ford, VW, Nissan, Honda en Toyota genoemd. Om die reden heeft Ford in januari in Duitsland een fabriek voor een maand gesloten. Heeft iemand iets gehoord van/over Volvo?
Heb hier nog niets van gehoord. Maar hopelijk is er geen vertraging wat België betreft , ik zit namelijk zonder wagen. En in België blijkt het heel wat moeilijker te zijn om te weten te komen waneer je wagen van de band rold. Blijkbaar word je in Nederland op de hoogte gehouden , maar hier niet.
Gilbert 20 schreef: ↑16.02.2021 - 17:55 Hopelijk is er geen vertraging wat België betreft , ik zit namelijk zonder wagen. En in België blijkt het heel wat moeilijker te zijn om te weten te komen wanneer je wagen van de band rolt. Blijkbaar word je in Nederland op de hoogte gehouden , maar hier niet.
Ik ben nieuw hier. Mijn XC40 is eind oktober besteld en de aflevering voor de 25ste maart gepland. Heb een T2 Glacier Silver besteld met alles erop en eraan. Ik kan niet meer wachten.
Helaas kreeg ik gisteren vervelend nieuws. Het gaat niet zo zeer over de levering, maar over de uiteindelijke fiscale grondslag. Die gaat met €2.100 omhoog. Weten jullie of het leasebedrijf dit van tevoren had kunnen weten en kunnen informeren?
Ik ben nieuw hier. Mijn XC40 is eind oktober besteld en de aflevering voor de 25ste maart gepland. Heb een T2 Glacier Silver besteld met alles erop en eraan. Ik kan niet meer wachten.
Helaas kreeg ik gisteren vervelend nieuws. Het gaat niet zo zeer over de levering, maar over de uiteindelijke fiscale grondslag. Die gaat met €2.100 omhoog. Weten jullie of het leasebedrijf dit van tevoren had kunnen weten en kunnen informeren?
Wat voor een systeem is dat in Nederland ? Hier betaal je voor een xc40 T3 650€ in totaal om je wagen in te schrijven.
Gilbert 20 schreef: ↑17.02.2021 - 12:54 ]Wat voor een systeem is dat in Nederland ? Hier betaal je voor een XC 40 T3 €650,- in totaal om je wagen in te schrijven.
Hier in Holland betaal je niks, dan alleen de nieuwprijs van je XC 40. Daarna kan je rijden. Hoe het zit bij Lease, weet ik niet. Als El...praat over een T2 met alles er op, en er aan, zit die T2 zeker rond de € 54.000,- (uitgegaan van een Business Pro) en dan komt daar nog € 2100.- bij? Ik heb echt geen idee hoe dat werkt.
Ik ben nieuw hier. Mijn XC40 is eind oktober besteld en de aflevering voor de 25ste maart gepland. Heb een T2 Glacier Silver besteld met alles erop en eraan. Ik kan niet meer wachten.
Helaas kreeg ik gisteren vervelend nieuws. Het gaat niet zo zeer over de levering, maar over de uiteindelijke fiscale grondslag. Die gaat met €2.100 omhoog. Weten jullie of het leasebedrijf dit van tevoren had kunnen weten en kunnen informeren?
Allereerst, welkom. Goede keus voor Volvo zeggen we hier.
Voor wat betreft je vraag. Die gaan we hier NIET beantwoorden.
Daarvoor is dit draadje niet bedoeld.
Je kan deze vraag in een eigen aan te maken topic beantwoord krijgen.
Hier alleen levertijden bespreken.