Raar of niet, dit is zoals het is, bij ieder merk speelt dit momenteel.
De eis van die 3 minuten is namelijk specifiek Nederlands
alarm klasse drie achteraf
- hsl
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 01.10.2020 - 14:37
Wat mij betreft prima hoor, maar ik kan me voorstellen dat de dealer over een paar maanden gewoon de sleutels kan aanpassen zonder extra chip erin.
Polestar 3 | Performance | Midnight | Wol int. | 1.3mpHD koplampen | trekhaak
V60 Recharge (2021) R-Design T8 | P* | Bursting Blue
Saab 900 (1992)
Saab 9-5 Aero (2006)
V60 Recharge (2021) R-Design T8 | P* | Bursting Blue
Saab 900 (1992)
Saab 9-5 Aero (2006)
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Met certificaat is ie daar Euro 329,-hsl schreef: ↑16.02.2021 - 22:27Ah ja, dat is "gewoon" een protector van https://keylessprotector.nl daar zijn ze 131,71 per stuk als je er 2 koopt.
Beste raar dat Volvo niet gewoon de sleeptimer van de sleutel kan aanpassen naar 3 minuten ipv de 30 minuten waar hij standaard op staat.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
De eventuele oranje sleutel of de sportsleutel moet ook worden uitgeprogrammeerd omdat die niet te beveiligen zijn..... dat kost ook nog wat.hsl schreef: ↑16.02.2021 - 22:27Ah ja, dat is "gewoon" een protector van https://keylessprotector.nl daar zijn ze 131,71 per stuk als je er 2 koopt.
Beste raar dat Volvo niet gewoon de sleeptimer van de sleutel kan aanpassen naar 3 minuten ipv de 30 minuten waar hij standaard op staat.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
mijn model 2020 ( juni ) ook niet.
Gaat in de papieren lopen om klasse 3 te installeren en de key te veranderen.
IK denk nog na wat ik ga doen.
Gaat in de papieren lopen om klasse 3 te installeren en de key te veranderen.
IK denk nog na wat ik ga doen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Vind die sleutels sowieso al een rot ontwerp, mega groot en knoppen aan de verkeerde kant moet ik die handige key tag ook nog wegmikken en veel geld uitgeven om die rotdingen functionaliteit te geven die ze af fabriek hadden moeten hebben.....
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Het blijft bijzonder dat autofabrikanten nog steeds weinig doen tegen diefstalbeveiliging. Het kessy gebeuren is bij zowat alle merken slecht beveiligd en er lijkt nog steeds niets mee te gebeuren, althans niet standaard.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Als ik twee seconden stil moet gaan staan voordat ik keyless een deur kan openen, laat het dan maar achterwege. Dan vis ik net zo snel ouderwets de knop weer uit mijn broekzak.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Het is juist andersom, als de sleutel een tijdje stil ligt, wordt ie uitgeschakeld...
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Waar het me vooral omgaat is dat de relay diefstal techniek al jaren bekend is er een hele simpele oplossing voor is, sleuteltje rustig laten slapen indien niet actief die men pas ergens vorig jaar heeft geïmplementeerd. Dat we in NL besluiten om van 30 minuten 3 minuten te maken waarbinnen een sleutel gaat slapen kan je een autofabrikant in mijn ogen niet aanrekenen. Dat men zelf op dit punt heeft liggen slapen in plaats van de sleuteltjes vind ik storend
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Maar die implementatie zit nog steeds niet standaard aan boord van je V60 toch? Die vraag heb ik eerder gesteld omdat ik het zag tegen meerprijs maar ook dat het vanaf bepaald moment er al wel op zou zitten? Hoe check je of je het al hebt? 30 min of 3 min zal me dan verder een zorg zijn, als het er maar op zit is gewoonweg al fijn inderdaad vanwege de al oude relay trucjes.NielsPHEV schreef: ↑18.02.2021 - 12:38 Waar het me vooral omgaat is dat de relay diefstal techniek al jaren bekend is er een hele simpele oplossing voor is, sleuteltje rustig laten slapen indien niet actief die men pas ergens vorig jaar heeft geïmplementeerd. Dat we in NL besluiten om van 30 minuten 3 minuten te maken waarbinnen een sleutel gaat slapen kan je een autofabrikant in mijn ogen niet aanrekenen. Dat men zelf op dit punt heeft liggen slapen in plaats van de sleuteltjes vind ik storend
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de 3 minuten zoals vanaf 2021 vereist is zit er std niet op, wel de 10 minutenJ33Bee schreef: ↑18.02.2021 - 14:54Maar die implementatie zit nog steeds niet standaard aan boord van je V60 toch? Die vraag heb ik eerder gesteld omdat ik het zag tegen meerprijs maar ook dat het vanaf bepaald moment er al wel op zou zitten? Hoe check je of je het al hebt? 30 min of 3 min zal me dan verder een zorg zijn, als het er maar op zit is gewoonweg al fijn inderdaad vanwege de al oude relay trucjes.NielsPHEV schreef: ↑18.02.2021 - 12:38 Waar het me vooral omgaat is dat de relay diefstal techniek al jaren bekend is er een hele simpele oplossing voor is, sleuteltje rustig laten slapen indien niet actief die men pas ergens vorig jaar heeft geïmplementeerd. Dat we in NL besluiten om van 30 minuten 3 minuten te maken waarbinnen een sleutel gaat slapen kan je een autofabrikant in mijn ogen niet aanrekenen. Dat men zelf op dit punt heeft liggen slapen in plaats van de sleuteltjes vind ik storend
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Dus op een early MY21 model gaat de standaard sleutel keurig in een “sleepmodus” zodat deze niet reageert op een relay-poging? Dat zou me gerust stellen.
De overige sleutel/tag liggen hier sowieso in een “blikken doos”
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
klasse 3 alrm wordt donderdag 25 februari geïnstalleerd. schijnt software en een sensor te zijn
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )