Oordeel zelf maar ik begin er nog niet aan

Tja, als onder slechte weersomstandigheden, zonder caravan met een P8, je ipv 416 km (WLPT) slechts 278 km in de praktijk haalt.(zie video autoblog) Dan kun je op je vingers natellen, dat met een caravan achter de P8, de actie radius er niet groter op wordt. "An sich" is de P8 echt een succesnummer. Maar ik blijf lekker "Petrolhead"
Ik ben erg blij met de P8 vanwege de stilte en het enorme koppel in combinatie met de permanente 4 wiel aandrijving. Over de range is al van alles geschreven, maar nu de ergste kou weg is zie je het verbruik met grote sprongen afnemen. Samen met de belofte van Volvo er nog wat aan te zullen doen geeft me dat vertrouwen dat de auto prima te gebruiken is voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar.Hans Eilander schreef: ↑20.02.2021 - 18:19Tja, als onder slechte weersomstandigheden, zonder caravan met een P8, je ipv 416 km (WLPT) slechts 278 km in de praktijk haalt.(zie video autoblog) Dan kun je op je vingers natellen, dat met een caravan achter de P8, de actie radius er niet groter op wordt. "An sich" is de P8 echt een succesnummer. Maar ik blijf lekker "Petrolhead"![]()
Het enige "probleem" met de P8 is, als je dat echt een reëel probleem kan noemen, is de range als je naar een verre vakantiebestemming gaat. Bv Italië, of Griekenland, Spanje etc. Maar voor hier in de regio, lijkt het me gewoon prima. Want neem de kleinste range bij veel wind, kou, en regen, 278 km. Wie rijd dat nu in één keer? Dat is wat voor vertegenwoordigers, die de hele dag klanten afjakkeren, door heel het land. Maar voor de doorsnee gebruiker, lijkt me de P8 een fantastische auto. (daar de Polestar 2 helaas een lage instap heeft) Maar ja, die nieuwprijs is niet voor iedereen haalbaar. Dat is voor mij iig een brug te ver. Maar ik vind de ontwikkeling, en presentatie van de P8, echt groots van Volvo.mga1600 schreef: ↑20.02.2021 - 19:21 Ik ben erg blij met de P8 vanwege de stilte en het enorme koppel in combinatie met de permanente 4 wiel aandrijving. Over de range is al van alles geschreven, maar nu de ergste kou weg is zie je het verbruik met grote sprongen afnemen. Samen met de belofte van Volvo er nog wat aan te zullen doen geeft me dat vertrouwen dat de auto prima te gebruiken is voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar.
Dan ben ik goedkoper uit. Gemiddeld € 70,- voor een volle tank, en ruim 600 km. Puur alleen de brandstof gerekend natuurlijk.