V60 T6 Recharge geeft geen resterende laadtijd aan

Plaats reactie
regtur_k
Starter

Sinds een week of 3 ben ik de trotse bezitter van V60 T6 Recharge in R-design uitvoering. Ben de auto nog volop aan het ontdekken maar vind het tot nu toe een heerlijke auto. En erg mooi bovendien. Kortom een blije Volvo rijder en een flinke upgrade van mijn V40 D4 hiervoor (wat overigens ook een fijne auto was).

Bij het opladen (via publieke laadpaal) loop ik tegen het volgende aan. De VOC app geeft een veel te lange eindtijd voor het laden (soms wel 8 uur en dan is de accu na 3 uur vol) en het balkje in de app met percentage geladen verschuift eigenlijk niet naar mate de tijd verstrijkt totdat de accu vol is.
Wordt de voorspelling van de eindtijd beter naar mate je vaker geladen hebt of is het normaal dat die inschatting niet klopt?

En vanavond bij het aankoppelen van de kabel zat ik dat het display in de auto alleen maar streepjes gaf bij resterende laadtijd. De VOC app gaf aan dat de auto om 23.00 uur vol zou zijn. Toen ik om 23.00 uur weer op de VOC app keek, stond er alleen nog ‘wordt opgeladen’ en geen eindtijd meer, maar ook daar alleen een streepje. Is er iets mis met de unit in de auto die de laadtijd moet berekenen of werkt dit gewoon zo matig?

Jullie input stel ik zeer op prijs. Ik zal binnenkort wat foto’s maken na het wassen en hier posten.
OGA244
8th Gear member

Is ook mijn constatering, met 3.5uur is hij doorgaans vol maar de app gaat van 10% ineens over op vol..
De app is onbetrouwbaar
Steven Volvo
3rd Gear member

Die app ja....

op Sweedspeed is daar een topic over van mensen die echt die app uit elkaar halen.
Wat ik begreep heeft het met de update tijd frequentie van die app te maken....
hoe je dan van 3,5uur naar 8 komt? Geen idee
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
hsl
2nd Gear member

Viel me hier ook al op, de auto maakt een redelijk slechte schatting wanneer hij vol is en dat wordt eigenlijk niet meer aangepast tot hij merkt dat hij vol is. Ik heb hier zelf een wallbox aan de garage hangen en als ik met de wallbox app het laden op pauze zet en daarna weer door laat gaan dan krijg ik een notificatie en dan wordt de accu status pas aangepast.

Ik krijg ook heel vaak geen notificatie als hij vol is.
Polestar 3 | Performance | Midnight | Wol int. | 1.3mpHD koplampen | trekhaak
V60 Recharge (2021) R-Design T8 | P* | Bursting Blue

Saab 900 (1992)
Saab 9-5 Aero (2006)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”