jij wel misschien, maar de normale gebruiker is vaak al "überfordert" met alle functies en instellingen ... daarom moet er een keuze gemaakt worden.
Digi Dashboard
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40414
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Route en verkeersinformatie moet m.i. zo eenvoudig mogelijk zijn. Van A naar B en een seintje als er op die route iets aan de hand is en een voorstel voor een alternatieve route.
Zodra je in de buurt van de bestemming komt een iets gedetailleerder kaart. Meer heb je niet nodig vind ik.
Zodra je in de buurt van de bestemming komt een iets gedetailleerder kaart. Meer heb je niet nodig vind ik.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Ik vind de manier waarop het nu in m'n V60 is echt helemaal prima. Ik hou er nooit zo van om teveel info te krijgen, dat heeft geen toegevoegde waarde op het scherm met de klokken. Als ik iets meer de hele route wil bekijken om een of andere reden, pak ik het grote scherm in de middenconsole wel, daarop kan je eenvoudig ook inzoomen en heen en weer vegen. Werkt veel sneller en makkelijker om ff snel inzicht te krijgen dan op zo'n scherm achter het stuur. Dat moet mij vooral de acties aangeven die nodig zijn voor de navigatie en een beetje vooruit laten kijken, en dat doettie heel prima, schaalt ook goed mee. Alleen soms blijft het vaste scherm met de afslag wel wat te lang staan inderdaad, zoals Mickyman ook al aangaf.
Maar misschien komt het omdat ik ook een groot fan ben van de Apple aanpak (zoveel mogelijk standaardiseren) en totaal niet van de Android aanpak (zoveel mogelijk configuratiemogelijkheden). een Intuïtief scherm en eenvoud dragen sterk bij aan de ergonomie van de bediening van een auto is mijn ervaring.
Maar misschien komt het omdat ik ook een groot fan ben van de Apple aanpak (zoveel mogelijk standaardiseren) en totaal niet van de Android aanpak (zoveel mogelijk configuratiemogelijkheden). een Intuïtief scherm en eenvoud dragen sterk bij aan de ergonomie van de bediening van een auto is mijn ervaring.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Nee, en ik mis die ook niet (zomers werkt het ook niet als je zonnebril met polariserende glazen hebt).
De afslagen staan ook op het centrale display goed genoeg, ook als je alle scherm-onderdelen hebt 'ingeklapt'. Maar die grote stilstaande plaat tussen de klokken is wel handig, maar mag van mij wat eerder weg. Ff nog beter, gewoon met het knopje op het stuur weg te klikken zijn, zoals je de mededelingen ook weg klikt. Maar dat is voor mij ook het enige verbeterpuntje, verder werkt het gewoon helemaal prima en ook het automatische schalen van de kaart werkt top.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7736
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ook ik ben meer dan tevreden ‘as is’. Zal vast dat het uitgebreider, beter (?), anders kan. Maar dat is op heel veel zaken van toepassing om het even bij welk merk. Het 1 heeft wat het ander laat wat. Ik vind het van absoluut ondergeschikt belang tov andere zaken. De info welke ik wil hebben wordt imho prima gepresenteerd en het blijft overzichtelijk. Een brei aan info, wegen, aanwijzingen, alerts, etc gaat overheersen tov de veel belangrijkere essentiële informatie.
Ieder zo zn behoefte.
Ieder zo zn behoefte.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
HUD vind ik ook heel erg prettig, jamer dat de navigatie info van Android auto er niet op wordt weergegeven en alleen de eigen navi. Vraag me af hoe dat gaat met de systemen van de nieuwste Volvo's die volledig op android gebaseerd zijn, zit de navi info dan ook in het HUD ?
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Als je af en toe een keer je navi gebruikt is er niets aan de hand, maar als je wekelijks door onbekende steden rijdt, dan is het een ander verhaal, hier een klein voorbeeldje: als je in Duisburg een knooppunt zoals dit moet nemen op een niet hele makkelijke manier dan krijg je bijv. : neem de volgende afslag dan vervolgens linkerbaan kiezen, dan na 200 meter rechts aanhouden en na 400 meter links aanhouden, dan heb je op je scherm alleen maar een statische plaat die steeds achter loopt, de navi in het middenscherm is dan te ver uitgezoomd als je hem niet handmatig hebt ingezoomd, dus ook daar zie je dan niet exact waar je moet rijden, dit is geen live voorbeeld van dit kruispunt, maar ik probeer een beetje een situatie te schetsen waarin je kaar dus achter loopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Ooit idd een Garmin als vervanger van de TomTom gekocht, daarna weer verkocht ik miste telkens idd de afslagen in de grote Duitse steden
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40414
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb de hele ontwikkeling van navigatiesystemen meegemaakt, van Philips CARIN tot Google maps.
Een ding ben ik nooit vergeten, zeker niet als ik een onbekende stad in moest, lijstje met afritnummers.
En als ik nu naar een mij onbekende bestemming moet kijk ik eerst even op Streetview zodat ik een paar herkenbare punten zie.
Een ding ben ik nooit vergeten, zeker niet als ik een onbekende stad in moest, lijstje met afritnummers.
En als ik nu naar een mij onbekende bestemming moet kijk ik eerst even op Streetview zodat ik een paar herkenbare punten zie.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3721
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Zo dan, ik zou helemaal gek worden van de dashboard van een paar foto's hierboven.
Wil haast zeggen: geen wonder die 'agressie' op de weg. Voer voor onderzoek door...
Rust, rust en rust wil ik in de tent.......
Tot nu toe geeft hij de weg, afslagen, wat info over opbrekingen goed aan en brengt hij mij naar de bestemming zonder ellende.
Wil haast zeggen: geen wonder die 'agressie' op de weg. Voer voor onderzoek door...
Rust, rust en rust wil ik in de tent.......
Tot nu toe geeft hij de weg, afslagen, wat info over opbrekingen goed aan en brengt hij mij naar de bestemming zonder ellende.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Heb je een nieuwe Mees? gaaf, welke precies want je onderschrift staat nog op de V70xcmees schreef: ↑11.03.2021 - 17:06 Zo dan, ik zou helemaal gek worden van de dashboard van een paar foto's hierboven.
Wil haast zeggen: geen wonder die 'agressie' op de weg. Voer voor onderzoek door...
Rust, rust en rust wil ik in de tent.......
Tot nu toe geeft hij de weg, afslagen, wat info over opbrekingen goed aan en brengt hij mij naar de bestemming zonder ellende.
IMG_20210311_113920.jpg
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4269
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik was overtuigd TomTom-adept. Alleen werkte dat ding niet meer in België, LIVE-services schluss en er kwam maar geen oplossing. De Sensus in de V70 vond ik qua navigatie slecht. In de V90 houdt ik m'n oordeel nog in beraad, maar tot nog toe lijkt het prima te werken en ik vind de integratie wel mooi tussen de klokken. Interieur is ook zo mooi dat ik er geen TomTom in wil. In geval van nood zet ik wel Waze of Google Maps aan via Apple Carplay.
Ik ben het wel eens met de TS dat die blauwe lucht misschien wat veel is, de band kon wat smaller. Maar dat is in mijn ogen een mineur detail. Waar de TomTom erg goed in was, was verkeersinfo, ik weet nog niet of de V90 dat even goed doet, er zijn weinig files momenteel en ik moet minder de baan op.
Ik ben het wel eens met de TS dat die blauwe lucht misschien wat veel is, de band kon wat smaller. Maar dat is in mijn ogen een mineur detail. Waar de TomTom erg goed in was, was verkeersinfo, ik weet nog niet of de V90 dat even goed doet, er zijn weinig files momenteel en ik moet minder de baan op.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
even op het afslag pijltje drukken op het centrale/grote scherm en je krijgt de hele lijst met afslagen en afstanden!Mickyman schreef: ↑11.03.2021 - 16:29 Als je af en toe een keer je navi gebruikt is er niets aan de hand, maar als je wekelijks door onbekende steden rijdt, dan is het een ander verhaal, hier een klein voorbeeldje: als je in Duisburg een knooppunt zoals dit moet nemen op een niet hele makkelijke manier dan krijg je bijv. : neem de volgende afslag dan vervolgens linkerbaan kiezen, dan na 200 meter rechts aanhouden en na 400 meter links aanhouden, dan heb je op je scherm alleen maar een statische plaat die steeds achter loopt, de navi in het middenscherm is dan te ver uitgezoomd als je hem niet handmatig hebt ingezoomd, dus ook daar zie je dan niet exact waar je moet rijden, dit is geen live voorbeeld van dit kruispunt, maar ik probeer een beetje een situatie te schetsen waarin je kaar dus achter loopt.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7736
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Kan niet anders dan dit onderstrepen; rust ! Geen kermis voor mn neus.mees schreef: ↑11.03.2021 - 17:06 Zo dan, ik zou helemaal gek worden van de dashboard van een paar foto's hierboven.
Wil haast zeggen: geen wonder die 'agressie' op de weg. Voer voor onderzoek door...
Rust, rust en rust wil ik in de tent.......
Tot nu toe geeft hij de weg, afslagen, wat info over opbrekingen goed aan en brengt hij mij naar de bestemming zonder ellende.
IMG_20210311_113920.jpg
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Ingewikkelde afslagen (ook in Duitsland) gaat bij mij meestal goed. Wat ik wel mis t.o.v. TomTom, Garmin en Google Maps is i) dat je via Volvo On Call maar keuze hebt uit een route (los van scenic, etc) en ii) dat je die route niet van te voren op de VOC app kunt zien.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- N207
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55
Als ex-Saabrijder vond ik een van de pluspunten van Saab dat er alleen de relevante informatie werd getoond aan de bestuurder. Met Night Panel als ultiem voorbeeld hiervan.
En dat is dus ook de reden dat ik het bij Volvo prima vind. Binnen de auto moet het rustig en overzichtelijk zijn. Er gebeurt genoeg buiten de auto. Verkeer en zo
.
En dat is dus ook de reden dat ik het bij Volvo prima vind. Binnen de auto moet het rustig en overzichtelijk zijn. Er gebeurt genoeg buiten de auto. Verkeer en zo

Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
Ik ga maar voor de dark stand denk ik.
En die verkeersbord melder gaat ook uit...pakt in de helft van de gevallen de snelheid van de parallelbaan. Bij jullie ook?
Dat NightPanel van SAAB was echt briljant!
Daar kon je s'avonds zo heerlijk mee rijden. Eens me de 9-3 van mijn scchoonouders naar Aple d'huez gereden, heerlijk!!
En die verkeersbord melder gaat ook uit...pakt in de helft van de gevallen de snelheid van de parallelbaan. Bij jullie ook?
Dat NightPanel van SAAB was echt briljant!
Daar kon je s'avonds zo heerlijk mee rijden. Eens me de 9-3 van mijn scchoonouders naar Aple d'huez gereden, heerlijk!!
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.