Hallo allemaal,
Ik had bij het bestellen van mijn XC40 T5 Rdesign plug-in Recharge bewust NIET gekozen voor de luxe optie: "automatisch inklappen van hoofdsteunen in passagiersdeel". (via middendisplay)
Dit omdat ik dacht..... Dat doe ik die enkele keer dat het nodig is, wel even met de handjes.
Tot mijn grote verbazing zit er op het middelste hoofdsteuntje na, geen enkele knopje of uitsparing in de 2 buitenste hoofdsteunen, dus bij neerklappen van de achterbank
kun je met 1 of beide voorstoelen niet te ver naar achteren als je lange benen hebt.
Mis ik hier iets of kan dit echt niet? Ik ging er simpel vanuit dat als je niet voor "automatisch" koos het natuurlijk WEL met de hand moest kunnen.
Opklappen hoofdsteunen passagiersdeel
- Hans Eilander
- 7th Gear member
@Harry M, In het extra pakket Versitality á € 295,- zit de optie, elektr. omklappen van de hoofdsteunen. Heb je dit pakket niet, dan kun je niks met de hoofdsteunen doen. Zelfs niet in hoogte verstellen, of er in zijn geheel uitnemen. Dat kon in mijn vorige auto namelijk wel. De keren dat ik met de achterbank plat rij, is uiterst zelden, dus mij stoort het verder niet.
Maar alles is star, zonder enige verstel mogelijkheid gemonteerd, in onze XC 40. Daar moet je dus mee leren leven....

Maar alles is star, zonder enige verstel mogelijkheid gemonteerd, in onze XC 40. Daar moet je dus mee leren leven....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Harry M.
- 3rd Gear member
Dank voor je reactie Hans, er zijn ergere dingen natuurlijk, maar ik vind als je in handleidingen e.d. praat over extra optie "elektrisch opklappen" je de klant op het verkeerde been zet door niet aan te geven dat er anders niets mogelijk is. Fijn weekend kerel!Hans Eilander schreef: ↑12.03.2021 - 15:00 @Harry M, In het extra pakket Versitality á € 295,- zit de optie, elektr. omklappen van de hoofdsteunen. Heb je dit pakket niet, dan kun je niks met de hoofdsteunen doen. Zelfs niet in hoogte verstellen, of er in zijn geheel uitnemen. Dat kon in mijn vorige auto namelijk wel. De keren dat ik met de achterbank plat rij, is uiterst zelden, dus mij stoort het verder niet.
Maar alles is star, zonder enige verstel mogelijkheid gemonteerd, in onze XC 40. Daar moet je dus mee leren leven....![]()
![]()
- Hans Eilander
- 7th Gear member
-
- 2nd Gear member
Bij mijn t5 hetzelfde, alles star. Maar is geen probleem, achterbank mer steun gaat langs voorstoel ook in de achterste stand!
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Dat is bij mij niet het geval. ik moet écht de voorstoelen iets naar voren schuiven, als ik de achterbank naar voren klap.Blackflash schreef: ↑12.03.2021 - 18:19 Bij mijn T5 hetzelfde, alles star. Maar is geen probleem, achterbank mer steun gaat langs voorstoel, ook in de achterste stand.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Klopt Gino, ik ben het helemaal met je eens, dat je achteraf soms dingen tegenkomt in de XC 40, die mijns inziens niet in de categorie: "Premium" vallen.

-
- 2nd Gear member
Kan te maken hebben met de stand van de leuning, ik zit graag actief rechtop acher het stuur. Misschien maak dat net het verschil om de achterbank te klappen.Hans Eilander schreef: ↑12.03.2021 - 19:50Dat is bij mij niet het geval. ik moet écht de voorstoelen iets naar voren schuiven, als ik de achterbank naar voren klap.Blackflash schreef: ↑12.03.2021 - 18:19 Bij mijn T5 hetzelfde, alles star. Maar is geen probleem, achterbank mer steun gaat langs voorstoel, ook in de achterste stand.
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
- Harry M.
- 3rd Gear member
Dat is bij mij ook zo Hans. Ik red het lang niet als stoelen in de achterste stand staan, zelf niet als dit nog niet helemaal het geval is.Hans Eilander schreef: ↑12.03.2021 - 19:50Dat is bij mij niet het geval. ik moet écht de voorstoelen iets naar voren schuiven, als ik de achterbank naar voren klap.Blackflash schreef: ↑12.03.2021 - 18:19 Bij mijn T5 hetzelfde, alles star. Maar is geen probleem, achterbank mer steun gaat langs voorstoel, ook in de achterste stand.