Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Kwaliteit
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10625
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi bericht toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Wat mij betreft wel. Geen "state of the art" rijhulpsystemen, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten, zelfs niet in de auto
. Navigatie middels Waze op de Iphone, telefonie en muziek naar wens dmv een Grom en diezelfde Iphone over de prima audio. Wat ik af en toe een beetje mis is een schuifdak, moet altijd wat te wensen overblijven.
Enige wat roet in het eten kan gooien zijn burgemeesters die overboard gaan met eisen mbt milieuzones. Fingers crossed.

Enige wat roet in het eten kan gooien zijn burgemeesters die overboard gaan met eisen mbt milieuzones. Fingers crossed.
Mei '25 - Heden: Jaguar XF 2.2d Sportbrake 2014 - 196k km
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
De kwaliteit is zo goed dat de penoze inmiddels ook liever een Volvo pakt dan een Audi
.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mei '25 - Heden: Jaguar XF 2.2d Sportbrake 2014 - 196k km
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Dit mag dus ook niet kennelijk 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mei '25 - Heden: Jaguar XF 2.2d Sportbrake 2014 - 196k km
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Haha mooi. Volgende keer met een druppellader proberen, ook ouderwetse accu's verdienen goed onderhoud 

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27344
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb 2 accu's in de auto, telt dat ook als hybride? 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Uit die palen komt 230VAC, dus met de juiste stekker ben je daadwerkelijk aan het laden.
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Inmiddels weer 2 jaar verder, en nog altijd geen malheur (vrijwel, enkel de aircocompressor afgelopen zomer als buitengewone kostenpost). In die 2 jaar ca. 80k km afgelegd, elke 25k km een oliebeurt, bandjes die ca. 80k km meegaan, en that’s it. Kijk af en toe naar mooie XC70’s, maar mijn garagehouder (oud hoofdmonteur bij Volvo) raadt het mij af, significant duurder in onderhoud, issues met trillingen, en in NL feitelijk overkill. We gaan voorlopig dus door met deze. Geen straf, want het rijdt nog altijd goed, en de stoelen zitten nog altijd geweldig.pbor schreef: ↑15.03.2021 - 22:41 Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Mei '25 - Heden: Jaguar XF 2.2d Sportbrake 2014 - 196k km
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Inmiddels 401k km op de teller. Afgelopen jaar wel aan de beurt geweest met een motor die uiteindelijk continu in noodloop liep, en dat is niet fijn. Lastig te vinden wat er aan de hand was, bleek uiteindelijk de egr te zijn, maar toen waren al wel de wervelkleppen vernieuwd incl 2 verstuivers (want die sneuvelden bij demontage), de turbodruksensor, en de LMM. Daarna de thermostaat die de geest gaf, dus al met al een forse rekening. Nu weer prima voor elkaar, loopt rustig bijna 1 op 20 (2 x daags kleine 50 km A15 @ gemiddeld 75 km/h). Achterbanden nu al 96k km en nog niet af, voor 50k km en nog 40%. Binnenkort de winterbandjes erop, en dan in het voorjaar 2x nieuwe Hankook's.pbor schreef: ↑25.02.2023 - 21:16Inmiddels weer 2 jaar verder, en nog altijd geen malheur (vrijwel, enkel de aircocompressor afgelopen zomer als buitengewone kostenpost). In die 2 jaar ca. 80k km afgelegd, elke 25k km een oliebeurt, bandjes die ca. 80k km meegaan, en that’s it. Kijk af en toe naar mooie XC70’s, maar mijn garagehouder (oud hoofdmonteur bij Volvo) raadt het mij af, significant duurder in onderhoud, issues met trillingen, en in NL feitelijk overkill. We gaan voorlopig dus door met deze. Geen straf, want het rijdt nog altijd goed, en de stoelen zitten nog altijd geweldig.pbor schreef: ↑15.03.2021 - 22:41 Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Eind vd maand APK en oliebeurtje. Wel eerst ff het roetfilter afmelden, anders komt dat niet goed, wordt de wegenbelasting nog wat hoger maar alee, afschrijving is er nauwelijks meer. Blijft leuk zo.
Mei '25 - Heden: Jaguar XF 2.2d Sportbrake 2014 - 196k km
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 250k km
Nov.'18 - Mrt.'24:V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94