Er zitten normale dempers onder. Geen nivomats of iets dergelijks. Er zit geen mover onder en het is op geen enkele camping tot nu toe een probleem geweest. Ik heb tot nu toe altijd deze en alle vorige caravans met de auto op de plaats kunnen zetten. Het is me nog de eer te na om een mover aan te schaffen.
'Nieuw' Hoofdstuk; V70 My'15 Black Sapphire - Twente
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De 5 is wel degelijk haalbaar hoor. Echter dan moet de snelheid hoger liggen en dat je mooi door kunt halen zonder teveel van het gas af te moeten. In Deutschland op tijd invoegen naar links om de combinatie op snelheid te houden tijdens inhaal acties. Nu verwacht ik dat jouw caravan ca 1500KG beladen mag wegen en dat scheelt ook al een stuk. Vermoedelijk is de 5 bij jou wel eerder en vaker haalbaar, en dus is tempo 100 voor jou absoluut legaal.V70Bolhaarslaan schreef: ↑06.04.2021 - 09:36 Zo das een beste combi zeg! Leuk om je opmerkingen over de te kiezen versnelling te lezen ook.. Ik krijg mijn caravan 16 april (wel ietjes kleiner, das een 480) van de dealer en zat al te twijfelen of de 5 wel haalbaar was onder de 100 - nee dus:)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26910
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En dan is zo'n ding ook een ontzettende windvanger.
Hoe zwaar mag jouw Fendt zijn Han?
Combinatie misstaat niet in ieder geval!
Rijd zelf met de paardentrailer achter de auto ook in z'n 4, 5e versnelling gaat de automaatbak uit z'n lock-up en blijft een beetje aanklieren.
Zijn wel aftermarket oplossingen voor die ik ooit nog eens toe wil gaan passen aangezien het motorisch en voor de bak verder geen probleem is.
Hoe zwaar mag jouw Fendt zijn Han?
Combinatie misstaat niet in ieder geval!
Rijd zelf met de paardentrailer achter de auto ook in z'n 4, 5e versnelling gaat de automaatbak uit z'n lock-up en blijft een beetje aanklieren.
Zijn wel aftermarket oplossingen voor die ik ooit nog eens toe wil gaan passen aangezien het motorisch en voor de bak verder geen probleem is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooi Han, idd wel een beste overhang.
Het lijkt mij oppassen bij zijwind.
Het lijkt mij oppassen bij zijwind.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ding loopt subliem achter de auto. Geen last met zijwind of iets dergelijks tenzij het zoals gisteren ff rukwindjes zijn die voel je wel. De Fendt mag 1700KG beladen wegen. Kleine 300KG laadvermogen is genoeg voor ons.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Belangrijk bij het beladen vd caravan is de gewichtsverdeling. Vrijdag was de eerste keer weer en moest alles weer ff zijn plekje krijgen.... De jeugd ging ook mee en dus moesten er matjes /tentjes/slaapzakken/bagage mee. Onderweg wel ff het eea omgegooid en de caravan gewogen. Bij de kogeldruk was het wel ff schrikken, dus daar actie op ondernomen.
Gisteren waren de tentjes etc. al meegenomen door één dochters met de auto. Muv kleding was de caravan beladen zoals we dat zomers ook zouden doen. Hij liep er mooi achter hoor. Ietwat minder stabiel dan bij de V90. Na verloop van tijd wen je er ook aan. In de auto zou wat meer gewicht mogen. De bagage ruimte wordt onderweg bewoont door de Labrador mijnheer, dat is in ieder geval al ca. 38/40KG. Koffertje met gereedschap en attributen zal ook een kilo of 20 zijn. Dan houdt het ook wel op en daar moeten we het mee doen. Gaat 100% goed komen.
Gisteren waren de tentjes etc. al meegenomen door één dochters met de auto. Muv kleding was de caravan beladen zoals we dat zomers ook zouden doen. Hij liep er mooi achter hoor. Ietwat minder stabiel dan bij de V90. Na verloop van tijd wen je er ook aan. In de auto zou wat meer gewicht mogen. De bagage ruimte wordt onderweg bewoont door de Labrador mijnheer, dat is in ieder geval al ca. 38/40KG. Koffertje met gereedschap en attributen zal ook een kilo of 20 zijn. Dan houdt het ook wel op en daar moeten we het mee doen. Gaat 100% goed komen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28443
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Er zitten normale dempers onder. Geen nivomats of iets dergelijks. Er zit geen mover onder en het is op geen enkele camping tot nu toe een probleem geweest. Ik heb tot nu toe altijd deze en alle vorige caravans met de auto op de plaats kunnen zetten. Het is me nog de eer te na om een mover aan te schaffen.
[/quote]
Als ik terugdenk aan mijn caravan tijdperk, heb ik een mover altijd erg makkelijk gevonden.
Zie foto voor mijn toenmalige combinatie.
[/quote]
Als ik terugdenk aan mijn caravan tijdperk, heb ik een mover altijd erg makkelijk gevonden.
Zie foto voor mijn toenmalige combinatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14348
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Mooie indeling Han! En een hele grote combi maar wel mooi. Ik zou niet op 19 gaan met de sleurhut maar daar kun je anders over denken. Iets veer comfort in de caravanbanden is echt helemaal niets mee.
Natuurlijk een een V90 anders voor de caravan alleen al door de andere hoogte van de V90 waardoor de windvang een hele ander verloop kent en dus andere weerstand. Ik vind de standaard D5 wel voldoende power hebben , echter de koppelcurve loopt gewoon net niet optimaal. Dat heb ik laten aanpassen en ik had echt een heel andere Volvo qua rijervaring en prettig technisch rijden.
Vergeet niet het is een hele lap die caravan en in de praktijk zit je zo op de 1800kg.... Een beladen V70 komt ook zo aan de 2050 kg . Mijn Kip Hyline 2009 ( verkocht) woog ook 1800kg en ja ja dat voel je achter en V70. Ik denk dat er niets mis mee is want door het voelen van de caravan rij je ook met cruisen en t.o.v. andere verkeer in de voor jou "juiste modes".
Natuurlijk een een V90 anders voor de caravan alleen al door de andere hoogte van de V90 waardoor de windvang een hele ander verloop kent en dus andere weerstand. Ik vind de standaard D5 wel voldoende power hebben , echter de koppelcurve loopt gewoon net niet optimaal. Dat heb ik laten aanpassen en ik had echt een heel andere Volvo qua rijervaring en prettig technisch rijden.
Vergeet niet het is een hele lap die caravan en in de praktijk zit je zo op de 1800kg.... Een beladen V70 komt ook zo aan de 2050 kg . Mijn Kip Hyline 2009 ( verkocht) woog ook 1800kg en ja ja dat voel je achter en V70. Ik denk dat er niets mis mee is want door het voelen van de caravan rij je ook met cruisen en t.o.v. andere verkeer in de voor jou "juiste modes".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26910
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Han is een beetje verpest met de V90 en dat bedoel ik in de meest positieve zin 
Merk het zelf ook, tandemasser achter een lichtere auto en voornamelijk het gemak van manoeuvreren dat ik vanuit de Pajero ken mis je dan ineens.
Er moet wat meer gewerkt worden, helemaal niets mis mee. Maar als je ergens aan hebt mogen proeven blijft je dat wel bij.

Merk het zelf ook, tandemasser achter een lichtere auto en voornamelijk het gemak van manoeuvreren dat ik vanuit de Pajero ken mis je dan ineens.
Er moet wat meer gewerkt worden, helemaal niets mis mee. Maar als je ergens aan hebt mogen proeven blijft je dat wel bij.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14348
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik
zeker ik herken dat wel van de downsize in 2011 XC70 naar V70 vond ik al een heel verschil, lijkt me van V90 2016 naar de V70 echt wel voelbaar. Maar soms is het echt "blij dat ikrij" denk ik dan maar...fredhead schreef: ↑06.04.2021 - 17:41 Han is een beetje verpest met de V90 en dat bedoel ik in de meest positieve zin
Merk het zelf ook, tandemasser achter een lichtere auto en voornamelijk het gemak van manoeuvreren dat ik vanuit de Pajero ken mis je dan ineens.
Er moet wat meer gewerkt worden, helemaal niets mis mee. Maar als je ergens aan hebt mogen proeven blijft je dat wel bij.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20921
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat type caravan moeten we maar eens onthouden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Je mag komen kijken Mark.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
We gaan morgen weer terug. Kleppendeksel ligt vol met diesel olie..... ^(%(^#%$(^*&
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14348
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
je meent het....Hans oet Twent schreef: ↑06.04.2021 - 20:55 We gaan morgen weer terug. Kleppendeksel ligt vol met diesel olie..... ^(%(^#%$(^*&

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20921
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Als ik in de buurt ben Han maak ik graag gebruik van je aanbod.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10491
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Of wij in de buurt zijn....Msuidgeest schreef: ↑06.04.2021 - 21:49 Als ik in de buurt ben Han maak ik graag gebruik van je aanbod.


“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26910
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Afgebroken regeneratie van het roetfilter?Hans oet Twent schreef: ↑06.04.2021 - 20:55 We gaan morgen weer terug. Kleppendeksel ligt vol met diesel olie..... ^(%(^#%$(^*&
Al is de locatie van de diesel dan wat vreemd...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat is dikke k’zooi, hopelijk valt het mee.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Diesel aan de verkeerde kant van het kleppendeksel lijkt op een lekke injector/leiding.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14348
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
dat is technisch te overzienJelmer de Jong schreef: ↑07.04.2021 - 09:11 Diesel aan de verkeerde kant van het kleppendeksel lijkt op een lekke injector/leiding.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....