Hallo, ik ben op zoek naar een Volvo S90 uit 1996 /97 3.0 en zou graag van jullie wat aankooptips willen ontvangen waar op te letten bij het aanschaffen van de S90.
Ben zelf behoorlijk technisch aangelegd, maar dit type is mij onbekend en wil graag van jullie ervaring gebruik maken.
Het gaat om een Volvo S90 uit 1997 die ik op het oog heb.
3.0 automaat, 264000km,
Vrijdag ga ik er naar toe om te proefrijden , heb al aangegeven dat ik hem op de brug wil inspecteren.
Maar graag zou ik willen weten wat de zwakke punten zijn van deze auto's
zou zo zeggen brand maar los..
Hartelijke groet, Jan.
aankooptips en informatie gevraagd
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Probeer ook eens https://volvo700vereniging.nl
Succes met de aankoop!
Succes met de aankoop!
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Gewoon kijken naar dingen waar je bij een andere auto ook naar zou kijken.
Onderhoudshistorie is belangrijk, klopt de km-stand, check www.finnik.nl op basis van kenteken, schakelt de automaat soepel, olielekkages, slijtage aan bestuurdersstoel.
Neem in je achterhoofd dat deze auto 4,90 meter lang is zonder parkeersensoren.
Onderhoudshistorie is belangrijk, klopt de km-stand, check www.finnik.nl op basis van kenteken, schakelt de automaat soepel, olielekkages, slijtage aan bestuurdersstoel.
Neem in je achterhoofd dat deze auto 4,90 meter lang is zonder parkeersensoren.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25.04.2021 - 17:13
Dank voor jullie reacties,
Ik dacht ook aan roestgevoelige punten, bv wielophanging of kokerbalken?
Of zijn deze auto's al zo goed gegalvaniseerd dat dit nog niet aan de orde is.
Weet wel bij de Mercedes dat er verschillende punten zijn die je moet controleren, daarom vraag ik dit.
Ik dacht ook aan roestgevoelige punten, bv wielophanging of kokerbalken?
Of zijn deze auto's al zo goed gegalvaniseerd dat dit nog niet aan de orde is.
Weet wel bij de Mercedes dat er verschillende punten zijn die je moet controleren, daarom vraag ik dit.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42
De 960 is niet bijzonder roestgevoelig, chassis is verzinkt, maar de accubak kan rotten en soms het subframe. Ik maak altijd veel foto's als ik er onder doorloop. Die bekijk ik dan 's avonds thuis op de computer vergroot terug en dan zie je vaak meer dan als je ter plaatse bent. Gewoon letten op roest en dit meenemen in de gehele beschouwing. Kijk vooral of de composiet bladveer achter, die over de achteras loopt nog goed is. Deze wordt niet meer door Volvo gemaakt, wel is er binnen de V700vereniging een reproductie gemaakt. Kijk of de auto mooi recht staat of en de vering niet slap is, check of eventuele niveaumats nog functioneren. Ook bij belading moet de auto dan recht blijven. Daarnaast zijn de 6 cilinder whiteblocks niet zo bullitproof als de 4 cilinder redblocks vd 940-serie. Koppakkingen, bobines(bedrading) die vaker stuk gaan. Check of de automaat in alle trappen goed en schokvrij functioneert, ook de kickdown. En bovenal of er een aantoonbare onderhoudshistorie bij zit: distributie vervangen, olie/koelvloeistof ververst, remmerij aangepakt, staat/leeftijd vd banden, uitlaat, werkt de airco/stoelverwarming etc. Het zijn comfortabele sedans, maar 6 cilinder rijden zorgen ook voor 6 cilinder prijzen qua onderhoud. Veel plezier met bezichtigen!
groet,
Kogelman
groet,
Kogelman
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25.04.2021 - 17:13
Dank voor de info hier kan ik mee vooruit.
Heb de onderhoudshistory opgevraagd bij de dealer die hem in onderhoud heeft gehad.
Groet Jan
Heb de onderhoudshistory opgevraagd bij de dealer die hem in onderhoud heeft gehad.
Groet Jan
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25.04.2021 - 17:13
Heb vandaag besloten de Groene S90 uit 1997 te kopen.
Had hier een goed gevoel bij, al helemaal nadat ik nog een paar andere 960 ers had proefgereden met minder kilometers die niet beter reden dan deze.
Hij is nu eenmaal niet in topstaat, maar om het dubbelle uit te geven en er na mijn gevoel niet echt veel klasse verschil was heeft mij dit doen besluiten.
Ik weet dat deze goed is onderhouden, heb eerst nog contact gehad met de dealer waar hij is onderhouden en heeft hier het dossier gelicht.
er komt nog een nieuwe apk op en hopelijk eind van de week klaar om op te halen.
Had hier een goed gevoel bij, al helemaal nadat ik nog een paar andere 960 ers had proefgereden met minder kilometers die niet beter reden dan deze.
Hij is nu eenmaal niet in topstaat, maar om het dubbelle uit te geven en er na mijn gevoel niet echt veel klasse verschil was heeft mij dit doen besluiten.
Ik weet dat deze goed is onderhouden, heb eerst nog contact gehad met de dealer waar hij is onderhouden en heeft hier het dossier gelicht.
er komt nog een nieuwe apk op en hopelijk eind van de week klaar om op te halen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Gefeliciteerd. Dat zijn beslist een van de lekkerste Volvo's.
Dat groen is een mooie kleur kan ik u melden. Negen jaar geleden kocht ik er ook zo eentje ...
Dat groen is een mooie kleur kan ik u melden. Negen jaar geleden kocht ik er ook zo eentje ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Ron 123gt
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50
Mooi hoor! Zijn heerlijke auto's kan ik uit eigen ervaring zeggen.
960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972 (project)
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972 (project)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25.04.2021 - 17:13
Zeker een mooie kleur Mark, Ron ik hoop het net zo te mogen ervaren.
Heb vandaag nog een paar foftos van de onderzijde gekregen.vond ik belangrijk, heeft de verkoper gemaakt .
Heb vandaag nog een paar foftos van de onderzijde gekregen.vond ik belangrijk, heeft de verkoper gemaakt .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik zag dat jij ook op de site van de 700-Vereniging actief bent. Lijkt me een goed idee want daar zit een hoop kennis van deze automobiel. En daar staan ook mooie foto's.
Tip: vervang de steunrubber van de automaat. Dat is diegene waar de cardanas gemonteerd zit. Die wordt in de loop der jaren wat slapper.
Tip: vervang de steunrubber van de automaat. Dat is diegene waar de cardanas gemonteerd zit. Die wordt in de loop der jaren wat slapper.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25.04.2021 - 17:13
Msuidgeest schreef: ↑04.05.2021 - 19:53 Ik zag dat jij ook op de site van de 700-Vereniging actief bent. Lijkt me een goed idee want daar zit een hoop kennis van deze automobiel. En daar staan ook mooie foto's.
Inderdaad daar zit zeker veel kennis, ben een doe het zelver wat sleutelen betreft en dan is dat wel fijn dat je even wat kunt opzoeken.
Tip: vervang de steunrubber van de automaat. Dat is diegene waar de cardanas gemonteerd zit. Die wordt in de loop der jaren wat slapper.
Dank voor de tip Mark ga ik binnenkort doen.
Misschien meer tips om te doen? dan hoor ik het graag.
Ga binnenkort eerst de distributieriem, steunrollen, spanner en waterpomp vervangen.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Volvo zoals een Volvo hoort te zijn.
Mag ook wat kosten aan onderhoud.
Heel veel rij en kijkplezier....
Mag ook wat kosten aan onderhoud.
Heel veel rij en kijkplezier....
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nog meer tips? Haal je inlaattraject los van het blok en maak alles eens schoon, met name de luchtklep en ook de naast gemonteerde CIS-klep (dat ding met die connector onder de geribbelde bocht).
Als je dit inderdaad gaat doen zul je wel 6 nieuwe slangklemmen moeten aanschaffen. Of echte slangklemmen of die eenmalige klemmen die Volvo gemonteerd heeft.
Als je dit inderdaad gaat doen zul je wel 6 nieuwe slangklemmen moeten aanschaffen. Of echte slangklemmen of die eenmalige klemmen die Volvo gemonteerd heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25.04.2021 - 17:13
Ik heb inmiddels even getest of het carterventilatie systeem nog goed open was en werkte.
Dit is helemaal goed en open, dus dat ga ik direct nog niet er af halen.
Heb het getest door tijdens stationair draaien bij warme motor de pijlstok er een paar centimeter uit te trekken, als er dan rook uit de pijlstok komt is er overdruk in het carter.
Kwam dus helemaal geen rook uit, dus goed.
Toen tijdens het stationair draaien een plastic handschoentje over het olievulgat bovenop het kleppendeksel.
Als de handschoen dan opblaast dan is er ergenes een lekke leiding of aansluiting in het systeem of veel druk in de motor en komen de afdichtingen van de krukas etc in gevaar.
Maar hij zoog de want mooi naar oneren, toen bij 1500 toeren zoog hij nog meer.
Dus helemaal goed zou ik zo zeggen.
Dit is helemaal goed en open, dus dat ga ik direct nog niet er af halen.
Heb het getest door tijdens stationair draaien bij warme motor de pijlstok er een paar centimeter uit te trekken, als er dan rook uit de pijlstok komt is er overdruk in het carter.
Kwam dus helemaal geen rook uit, dus goed.
Toen tijdens het stationair draaien een plastic handschoentje over het olievulgat bovenop het kleppendeksel.
Als de handschoen dan opblaast dan is er ergenes een lekke leiding of aansluiting in het systeem of veel druk in de motor en komen de afdichtingen van de krukas etc in gevaar.
Maar hij zoog de want mooi naar oneren, toen bij 1500 toeren zoog hij nog meer.
Dus helemaal goed zou ik zo zeggen.