Daniel1975 schreef: ↑05.05.2021 - 19:00
Die electro motor zou toch juist bij lage toeren beste moeten werken?
Eens, maar het hele verhaal wat sommigen hierboven ophangen klopt niet, heb er vandaag bijna 800km over kunnen nadenken, als dat joelen en in de toeren gaan is voor WLTP, dan slaat het nergens op volgens mij, juist omdat de Eco stand dit niet doet en juist die zorgt voor de meeste efficiëntie toch?
Ik heb vandaag in DE eens weer ouderwets lopen trappen naar Hamburg en terug zo goed als de hele weg op de snelheidsbegrenzer gereden, vervelend om steeds voorbij gevlamd te worden, dat ken ik niet vanuit het verleden, maar goed, uiteraard regelmatig afremmen naar 120 en weer vol optrekken,
er was nauwelijks verkeer op de linkerbaan dus een mooie gelegenheid.
Ik heb de standen goed uitgeprobeerd en ook als je wilt trappen is echt de Eco stand van de aandrijflijn verreweg het prettigste, alhoewel ik wel het idee heb dat hij dan wat trager is.
Ik heb ongeveer 1 op 10 gereden, minder zuinig redt je dus bijna niet op de Duitse autobaan, dat verschil met mijn gewone verbruik (8,7 na 10k km) is dan verwonderlijk klein vind ik, oké vandaag was alleen snelweg bijna.
Ik rij dus nu waarschijnlijk altijd in de Persoonlijke stand met alles sportief behalve de aandrijflijn.
Moet wel zeggen dat ik heerlijk gereden heb, elke km was een genot, de stoel zit voor mij echt fantastisch, ik hoef me niet te verplaatsen tijdens het rijden, de auto is enorm stil bij hoge snelheid, remt zonder trillen af (een verademing, want de Passat kreeg elke 10-30k km nieuwe schijven omdat ze WEER krom waren, net zo lang tot de garantie verlopen was) rijdt sowieso ook 100% zonder trillingen die je hier voorbij ziet komen, optrekken gaat echt vlot in een keer tot 184 en dan schakelt hij 2x door en voelt het of de auto afremt, jammer dat de PA niet werkt boven de 137 km/h en dat de cruis maar tot 180 gaat, zodat je voor de laatste 5km/h je voet moet gebruiken.