Net gas in m`n S60 laten bouwen...aanrader...:-)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vind zelf de kop "Net gas in m`n S60 laten bouwen...aanrader..." gebaseerd op het al weer een paar weken zonder problemen functioneren van zo'n installatie niet echt een aanmoediging, hoor je over 3 jaar graag nog eens, ben dan ook nieuwsgierig of je ueberhaupt quitte gespeeld hebt.
Hé Bart het was net zo leuk, iets positiefs zouden we hier ook wel leuk vinden.bart simpson schreef:Vind zelf de kop "Net gas in m`n S60 laten bouwen...aanrader..." gebaseerd op het al weer een paar weken zonder problemen functioneren van zo'n installatie niet echt een aanmoediging, hoor je over 3 jaar graag nog eens, ben dan ook nieuwsgierig of je ueberhaupt quitte gespeeld hebt.
Kritiek is leuk, maar probeer eens opbouwend te zijn.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ AlexV70, ok, ik hoop dat hij dan quitte gespeeld heeft, zo goed?
Volvo for life
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
Op een forum hoor je nooit dat iets goed gaat...ze komen alleen als het niet werkt. Waardoor je een vertekend beeld kan krijgen.
Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
Mensen die niks wagen...winnen ook niks.
Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
Mensen die niks wagen...winnen ook niks.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Hoi Tommy, even een vraagje, jij hebt een 100 liter tank zeg je. Zijn deze tanks weer vooradig?
Zelf heb ik vorig jaar gas in laten bouwen en de grootste tank die ze toen hadden was 80 liter.en jammer genoeg geen van 100 liter.
Peter
Zelf heb ik vorig jaar gas in laten bouwen en de grootste tank die ze toen hadden was 80 liter.en jammer genoeg geen van 100 liter.
Peter
Ik bedoel eigenlijk (onderhoud) tips om problemen te voorkomen. En die zijn er, dat weet jij ook.bart simpson schreef:@ AlexV70, ok, ik hoop dat hij dan quitte gespeeld heeft, zo goed?
Alleen vermelden dat er problemen kunnen komen, is makkelijk.
Wat @Tom............ wil weten; hoe hij problemen kan voorkomen (behalve de tip geen gas in te bouwen)
Ik ben benieuwd!

- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Even dit dan...omdat het hier dan weer eens over gaat. Vriend van mij rijdt een S40 (PH2 motor, vaste kleppen), en is juist de 2 ton gepasseerd ZONDER kleppen hoeven te stellen. Geen centje pijn, vialle instalatie wel aangepaste kop. Geen bijkomende kosten dus, behalve het reguliere onderhoud. En hij is nu 3 jaar eigenaar...dat dus.
V40
Waar.tommytommy schreef: Op een forum hoor je nooit dat iets goed gaat...ze komen alleen als het niet werkt. Waardoor je een vertekend beeld kan krijgen.
Ook (jonge) Volvo's?tommytommy schreef:Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Onwaar. Ook jonge LPG Volvo's kunnen door gebrek aan onderhoud problemen krijgen.tommytommy schreef:Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
De meeste Volvodealers weten niet van kleppen stellen c.q. controleren.
Er zijn er bij die denken dat er nog steeds hydraulische stoters inzitten.
Helaas, ..........sinds 2000 (1999) al niet meer.
Zo is het maar net!tommytommy schreef:Mensen die niks wagen...winnen ook niks.

-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08.10.2006 - 21:04
zelf zeker geen s 60tommytommy schreef:Als je altijd genoeg poen hebt....waarom dan een lullig s60je...??
Ik zou dan voor een Porsche gaan..
Bij mij is het deels Economisch...en vooral het idee...dat ik met benzine de regering spek..die dr allemaal domme dingen van doet...
Gr Tommy
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
ZELF GEEN S60?? Wat is dit nou weer voor reactie...
get a life.. :twisted:
Gr Tommy
get a life.. :twisted:
Gr Tommy
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Waarom zou je alleen op een forum langskomen als je wilt zeuren over je auto? Volgens mij is 't meer de interesse in Volvo danwel auto's in het algemeen dat er mensen zich met (Volvo-)fora bezighouden. Wat mij wel opvalt bij de reactie's over LPG, dat de negatieve meestal afkomstig zijn van (ex-)LPG-rijders en de positieve die hebben het vaak over "iemand", "een kennis" of "vele collega's". Waarom lees ik hier geen reactie van personen die ZELF jaren op LPG rijdt en NOOIT problemen heeft gehad? Ik hoop oprecht dat je (TS) de eerste bent.tommytommy schreef:Op een forum hoor je nooit dat iets goed gaat...ze komen alleen als het niet werkt. Waardoor je een vertekend beeld kan krijgen.
Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
Mensen die niks wagen...winnen ook niks.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ oceanracer, vergeet alexv70 en ludo hier nu niet, die hebben nooit problemen (geloof ik)
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nooit is veel gezegd, maar alleszins geen noemenswaardige problemen.bart simpson schreef:@ oceanracer, vergeet alexv70 en ludo hier nu niet, die hebben nooit problemen (geloof ik)
anders zou ik dat écht wel meedelen hoor, ik zou geen informatie willen doorgeven die niet waar is.
sinds 1982 rij ik lpg.
met de verdamper systemen heb ik werkelijk nooit problemen gehad.
met de LPi enkele loszittende injectors en 2x pomp kaduuk. (in een tijdspanne van 5jaar)
heb alle injectors opnieuw laten vastzetten, koste me totaal 43.5 €uro.
1 pomp 420 €uro, 2é pomp (vorige week) onder garantie.
daarbij mag je dan ook weer niet vergeten dat m'n auto gechipt is waardoor de pomp het aardig voor de kiezen krijgt omdat die meestal continu op hoge toeren draait.
bijkomend voordeel is dat lpg rijden in Belgie nog steeds goedkoper is dan in Nederland.
nooit is veel gezegd, om maar te beginnen in de stijl van @Ludobart simpson schreef:@ oceanracer, vergeet alexv70 en ludo hier nu niet, die hebben nooit problemen (geloof ik)

maar wel problemen gehad die ik bij een Volvo niet had verwacht. (verrekte kleppen)
Na enig uitpluizen ben ik er wel achter dat dit meer heeft gelegen aan het niet gepleegde onderhoud van een Volvo-garage in de leasetijd,
dan direct het probleem bij Volvo neer te leggen.
Maarja ook Volvo is niet duidelijk over het specifieke onderhoud.
Dus..............eind conclusie: LPG op een Volvo kan zeer zeker als je het onderhoud daar op afstemt.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Okee Bart, ik was inderdaad deze twee mannen vergeten. Sorry jongens! Helemaal zonder problemen is misschien niet het goede woord, maar noemenswaardige problemen zijn het in elk geval niet geweest.tommytommy schreef:...misschien dat 2% problemen heeft....
Maar 2 personen die dus (nagenoeg) geen problemen hebben (gehad) met LPG. Tegen hoeveel op dit forum die wel ge-@#$% hebben (gehad)?
Wie er zin in heeft, mag 't gerust even narekenen, maar het lijkt er meer op dat 2% juist geen problemen heeft, ipv de stelling van tommytommy...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
- Locatie: Noordwijk
Ik rij al jaren met lpg maar altijd vialle. Alle problemen die ik heb gehad waren terug te voeren op motor problemen die zich ook voordeden op benzine echter minder merkbaar. In een van de andere auto's (peugeot) zit een ander merk en ja daar dus wel wat problemen gehad. Mijn idee LPG = Vialle en dan OK
S80 2009 2.5T Summum
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Ok nog geen jaren, pas enkele maanden 11dkm maar tot op heden ben ik ook zeer positief over LPG.
Met de huidige generatie Dieselmotoren (D5) misschien minder, maar vroeger was LPG zeker een heel goed alternatief voor mensen die redelijk wat kilometers maakten. Als je daarbij rekent dat de B230 en de roffel over het algemeen goed met lpg overweg kunnen.
Tenzij er gekke dingen gebeuren zal ik als volgende wagen weer een Volvo op lpg nemen, met bij voorkeur een Vialle installatie(heb ik nu ook)
Met de huidige generatie Dieselmotoren (D5) misschien minder, maar vroeger was LPG zeker een heel goed alternatief voor mensen die redelijk wat kilometers maakten. Als je daarbij rekent dat de B230 en de roffel over het algemeen goed met lpg overweg kunnen.
Tenzij er gekke dingen gebeuren zal ik als volgende wagen weer een Volvo op lpg nemen, met bij voorkeur een Vialle installatie(heb ik nu ook)
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Alex schreef het al,Oceanracer schreef: Maar 2 personen die dus (nagenoeg) geen problemen hebben (gehad) met LPG. Tegen hoeveel op dit forum die wel ge-@#$% hebben (gehad)?
Wie er zin in heeft, mag 't gerust even narekenen, maar het lijkt er meer op dat 2% juist geen problemen heeft, ipv de stelling van tommytommy...
LPG op een Volvo kan zeer zeker als je het onderhoud daar op afstemt.
kijk bv eens naar de berichten van malle pietje.
met alle respect, maar op de manier hoe hij te werk gaat krijg je vanzelf een hoop negatieve berichten.
zijn auto doet het niet op benzine, dan weer niet op lpg....
breng zo'n auto dan naar een dealer die em op orde brengt en daarna naar een lpg specialist die hetzelfde doet en hou vanaf dan het benodigde onderhoud bij.
succes gegarandeerd.
voor een benzine of diesel geldt net hetzefde.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Als ex lpg rijder (geen Volvo) heb ik zeker bij de pomp erg veel heimwee als ik weer eens tegen de honder euries mag aftikken na het tanken, als ik de stukken lees hier op het forum begrijp ik dat de oude Volvo's goed overweg konden met lpg, de minder oude volvo's er inverband met de kleppen minder goed mee overweg kunnen en de nieuwe Volvo's niet meer worden geleverd omdat het de betrouwbaarheid van de nieuwste Volvo's beperkt zodat Volvo nu zelf er niet meer aan begint om het dealer/fabriek af te leveren.
Op zich natuurlijk heel jammer dat de motoren niet meer betrouwbaar genoeg zijn voor een dermate goedkope brandstof. Ik hoop dan ook van harte om diverse redenen dat in de toekomst daar door Volvo meer op geanticipeerd wordt, als je een auto voor CNG kunt ontwikkelen kun je dat namelijk ook voor LPG.
Groet Barry
Uiteraard wens ik Tommy veel goedkope en vooral veilige kilometers toe en hoop ik dat hij geen problemen krijgt met/aan zijn lpg/Volvo.
Op zich natuurlijk heel jammer dat de motoren niet meer betrouwbaar genoeg zijn voor een dermate goedkope brandstof. Ik hoop dan ook van harte om diverse redenen dat in de toekomst daar door Volvo meer op geanticipeerd wordt, als je een auto voor CNG kunt ontwikkelen kun je dat namelijk ook voor LPG.
Groet Barry
Uiteraard wens ik Tommy veel goedkope en vooral veilige kilometers toe en hoop ik dat hij geen problemen krijgt met/aan zijn lpg/Volvo.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl