Vanwege noodzakelijke grote(re) uitgaven die ik de komende twee jaar heb gepland is het financieel even niet verantwoord om mijn Roffel erbij te houden. Daarvoor is hij simpelweg net iets te duur in het gebruik, zelfs als hij stil staat op de parkeerplaats. Het zijn nu eenmaal niet de goedkoopste auto's. Een winnend staatslot zou dan zeer gewaardeerd worden maar tot op heden heb ik die nog niet gevonden

Ik heb nog geprobeerd om mijn Classic te verkopen voor een prijs die (gevoelsmatig) recht doet aan de staat waarin hij verkeert, maar dit zonder resultaat. Zo'n Classic blijkt toch een liefhebbersauto te zijn, niet iedereen kan hem waarderen zoals ik tot nog toe (bijna) altijd heb gedaan en nog steeds doe. Geen enkele reactie gehad op mijn advertentie op dit dit forum, ook niet via Marktplaats waar ik hem geplaatst had. Alleen via 'wij-kopen-auto's-punt-nl' een 'bod' gekregen.....het woord 'bod' bewust tussen aanhalingstekens geplaatst want serieus was het niet te nemen; de tranen sprongen er bijna van in mijn ogen, en dat was bepaald niet van vreugde.
Zoals gezegd dus was het op geen enkele wijze serieus te nemen en dat doe ik dan ook niet, ècht geen seconde ook maar over nagedacht zelfs. Daarom maar besloten om voor mijn Classic een goede en nette stalling te zoeken alwaar hij na totaal ruim 19 dienstjaren en 324.503 kilometers arbeid, waarvan de laatste ruim 3 jaar en ongeveer 42.500 kilometer bij/door mij, de komende twee jaar in winterslaap mag. In de zomer van 2020 ga ik hem weer wakker maken; het klinkt misschien gek of overdreven, maar ik kijk daar nu al naar uit.....
Best vreemd eigenlijk, ik heb door de jaren heen de nodige merken en typen auto's gehad, maar nagenoeg allen waren dat voor mij gewoon 'gebruiksartikelen' waar ik uiteindelijk net zo makkelijk weer afscheid van nam er als dat ik ze kocht. Maar nu met deze (mijn eerste) Volvo is dat ineens anders; enerzijds baal ik ervan dat hij de komende twee jaar 'weg' is, maar anderzijds ben ik ook blij dat ik hem nog heb en dat hij over twee jaar weer voor mijn deur staat. Blijkbaar is zelfs voor mij, als 'nuchtere rationele Hollander' toch niet elke auto zomaar een 'stom stuk blik'

-----
Ikzelf verdwijn ook even 'onder de radar'; ik ben niet weg van het forum, zal bij tijd en wijle ook blijven meelezen maar veel en actief reageren verwacht ik niet....ik moet de komende twee jaar mijn aandacht elders op richten
-----