Graag wil ik weten op welke punten van de carrosserie gebruikt kunnen worden wanneer ik mijn v70 op een twee kolomsbrug zet.
De standaard krikpunten voor het wisselen van banden ken ik, ik vermoed dat er andere punten zijn die steviger/sterker zijn.
V70 op twee kolomsbrug
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ah, dat is handig! Heb je misschien ook zoiets voor de C70 2006-2013? Ik gebruik nu altijd de krik van de auto, omdat ik niet weet waar ik de garagekrik kan/mag plaatsen.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3646
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Helaas, ik ben kleurenblind en voor mij zijn rood en groen dan vrijwel gelijk van kleur. Kan iemand met een pijl o.i.d. de groene vlakken aangeven?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40391
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Voila, binnen de zwarte kadertjes zitten de groene vlakken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Niet om Ben's kunstwerkje te ondermijnen, maar hier nog een keer met pijlen, en direct plaatje uit VIDA ipv foto van mn beeldscherm. De plaatjes in VIDA zijn van lage resolutie met name van de C60.
Voor de volledigheid nog de waarschuwende teksten die erbij staan, in dit geval voor de C60:
Jacking points body
Note! The illustrations in this service information are used for different model years and/or models. Some variation may occur. However, the essential information in the illustrations is always correct.
When raising the vehicle, the jacking points indicated in the illustration must be used.
The jacking plate must have a rubber pad to prevent damage to the vehicle.
Caution! The roof must not be operated when raising the vehicle.
Caution! Do not raise at the front suspension, as there is a risk of the wheel alignment being altered.
Voor de volledigheid nog de waarschuwende teksten die erbij staan, in dit geval voor de C60:
Jacking points body
Note! The illustrations in this service information are used for different model years and/or models. Some variation may occur. However, the essential information in the illustrations is always correct.
When raising the vehicle, the jacking points indicated in the illustration must be used.
The jacking plate must have a rubber pad to prevent damage to the vehicle.
Caution! The roof must not be operated when raising the vehicle.
Caution! Do not raise at the front suspension, as there is a risk of the wheel alignment being altered.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Voor de krikpunten in de dorpels heeft Aliexpress hele mooie rubberen hockeypucks.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14342
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
oei ik zie dat ik het fout doe als ik aan de auto werk. De krik zet ik al jaren op samenkomst subframe vlak achter het voorwiel binnenkant. Dat schijnt niet te mogen?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Bedankt voor de info van de C60 (C70?)! Alleen de punten waar de autokrik onder moet zijn dus bruikbaar.MU schreef: ↑17.05.2021 - 16:05 Niet om Ben's kunstwerkje te ondermijnen, maar hier nog een keer met pijlen, en direct plaatje uit VIDA ipv foto van mn beeldscherm. De plaatjes in VIDA zijn van lage resolutie met name van de C60.
Voor de volledigheid nog de waarschuwende teksten die erbij staan, in dit geval voor de C60:
Jacking points body
Note! The illustrations in this service information are used for different model years and/or models. Some variation may occur. However, the essential information in the illustrations is always correct.
When raising the vehicle, the jacking points indicated in the illustration must be used.
The jacking plate must have a rubber pad to prevent damage to the vehicle.
Caution! The roof must not be operated when raising the vehicle.
Caution! Do not raise at the front suspension, as there is a risk of the wheel alignment being altered.
Ook bedankt voor de tip met de rubbers. Die ga ik bestellen zodat ik mijn garagekrik kan gebruiken. Handiger dan de autokrik bij het wielen wisselen.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Haha sorry, het brein was er even niet bij. Nog gedubbelcheckt: dat plaatje klopt, is van de C70 2006-2013.
Door dit topic ook rubbers besteld nu op ali, speciaal passend op m'n assteunen. De vorige keer bogen de lasnaden op het officiële krikpunt namelijk door.
Kennelijk zijn zulke steunen te klein qua oppervlak om op die lasnaden te gebruiken? Dan teveel gewicht op klein gebiedje. Dat wist ik niet en was de oorspronkelijke aanleiding om maar eens in VIDA te gaan kijken....
Door dit topic ook rubbers besteld nu op ali, speciaal passend op m'n assteunen. De vorige keer bogen de lasnaden op het officiële krikpunt namelijk door.
Kennelijk zijn zulke steunen te klein qua oppervlak om op die lasnaden te gebruiken? Dan teveel gewicht op klein gebiedje. Dat wist ik niet en was de oorspronkelijke aanleiding om maar eens in VIDA te gaan kijken....
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Deze had ik ook. Gebruikte ze twee maal per jaar voor de wissel van zomer en winterbanden. Echter na een paar jaar waren ze zo poreus dat ze door het gewicht van de auto scheurden en de auto van de krik is geschoven. Resultaat een flinke deuk in de dorpel.Jelmer de Jong schreef: ↑17.05.2021 - 21:44Was even zoeken in de historie.
https://nl.aliexpress.com/item/32873640689.html
Ik gebruik ze niet meer. En gebruik nu de driehoekige groene punten net achter de voorwielophanging.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26902
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb zulke rubbers nog nooit gebruikt, maar zet de krik altijd verder onder de auto om als voorbeeld een van de groene stukken daar te gebruiken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Ik heb ooit zelf dit blokje gemaakt voor op mn garagekrik te gebruiken op de dorpel, al bij vele wagens gebruikt en nog steeds goed zonder barsten.
Ook een iets langere balk die ik gebruik om de wagen ofwel op de achterbrug, ofwel op het voorste subframe op te drukken, geen beschadegingen, gewicht mooi verdeeld.
Ook een iets langere balk die ik gebruik om de wagen ofwel op de achterbrug, ofwel op het voorste subframe op te drukken, geen beschadegingen, gewicht mooi verdeeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Geweldig! Ik ben ook kleurendoof wilde hetzelfde vragen!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!