Allemaal vragen....Is het nu feitelijk wel of niet zo dat een tuner of dealer met software van de geartronic 6 bak My 2006- kan "bijstellen?
Of reageert de geartronic gewoon op het koppel na de tuning...
Africhten GearTronic
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat laatste omdat jij ook anders met het vermogen/koppel om gaat met je rechter voet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Wat ik heb begrepen van het spoelen van de automaat, bij mijn V70 werd dit ge-reset en dan gaat de bak daarna weer 'leren'
Na het spoelen bij mijn XC90 was een reset niet nodig volgens Gery. Ik vermoed i.v.m. andere softwarematige aansturing dan bij een GT6
Na het spoelen bij mijn XC90 was een reset niet nodig volgens Gery. Ik vermoed i.v.m. andere softwarematige aansturing dan bij een GT6
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Maar dat inleren heeft volgens mij, voor zover ik mij nu heb ingelezen, niks met de schakelmomenten te maken.
Als je instructies naleest hoe het inleerprogramma van deze bak eruit ziet moet je een heel protocol afwerken waarbij de bak leert hoe hij het soepelst doorschakelt. Na dat programma heeft de bak een voldoende basis om verder te blijven “perfectioneren”.
De bak is dus adaptief, zelf-lerend, op het doorschakelen zelf. Als ie zelf doorheeft dat een keer doorschakelen niet helemaal soepel liep, past de bak de volgende keer een iets andere druk toe. Dan onthoudt ie zoiets als: “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen en had ik deze drukken toegepast en die drukken moeten de volgende keer hetzelfde/hoger/lager”. De bak is niet adaptief op “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen”. De vraag of dat aan te passen is heb ik bij Rica neergelegd, omdat zij op de site vermelden van alles met automaten te kunnen. Ben benieuwd en hou jullie uiteraard op de hoogte!
Als je instructies naleest hoe het inleerprogramma van deze bak eruit ziet moet je een heel protocol afwerken waarbij de bak leert hoe hij het soepelst doorschakelt. Na dat programma heeft de bak een voldoende basis om verder te blijven “perfectioneren”.
De bak is dus adaptief, zelf-lerend, op het doorschakelen zelf. Als ie zelf doorheeft dat een keer doorschakelen niet helemaal soepel liep, past de bak de volgende keer een iets andere druk toe. Dan onthoudt ie zoiets als: “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen en had ik deze drukken toegepast en die drukken moeten de volgende keer hetzelfde/hoger/lager”. De bak is niet adaptief op “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen”. De vraag of dat aan te passen is heb ik bij Rica neergelegd, omdat zij op de site vermelden van alles met automaten te kunnen. Ben benieuwd en hou jullie uiteraard op de hoogte!
Laatst gewijzigd door gose91 op 17.03.2021 - 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- E.T.
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Klopt, de schakelmomenten zijn niet veranderd bij hij vervangen van het kleppenhuis, wel minder slip in de bak.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn S60 is destijds wel gereset na een bak spoeling en tuning er achteraan.FritsieV70 schreef: ↑17.03.2021 - 11:42 Wat ik heb begrepen van het spoelen van de automaat, bij mijn V70 werd dit ge-reset en dan gaat de bak daarna weer 'leren'
Na het spoelen bij mijn XC90 was een reset niet nodig volgens Gery. Ik vermoed i.v.m. andere softwarematige aansturing dan bij een GT6
Maar heel eerlijk heb ik het verschil niet gemerkt met het opnieuw invoeren van de bak, maakte niet dat het ineens heel anders werd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Rica kan er inderdaad andere “bak” software opzetten.gose91 schreef: ↑17.03.2021 - 12:16 Maar dat inleren heeft volgens mij, voor zover ik mij nu heb ingelezen, niks met de schakelmomenten te maken.
Als je instructies naleest hoe het inleerprogramma van deze bak eruit ziet moet je een heel protocol afwerken waarbij de bak leert hoe hij het soepelst doorschakelt. Na dat programma heeft de bak een voldoende basis om verder te blijven “perfectioneren”.
De bak is dus adaptief, zelf-lerend, op het doorschakelen zelf. Als ie zelf doorheeft dat een keer doorschakelen niet helemaal soepel liep, past de bak de volgende keer een iets andere druk toe. Dan onthoudt ie zoiets als: “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen en had ik deze drukken toegepast en die drukken moeten de volgende keer hetzelfde/hoger/lager”. De bak is niet adaptief op “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen”. De vraag of dat aan te passen is heb ik bij Rica neergelegd, omdat zij op de site vermelden van alles met automaten te kunnen. Ben benieuwd en hou jullie uiteraard op de hoogte!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik herken het zeker wel. Zie ook mijn blog waarin ik al een en ander over het bijzondere schakelgedrag van de GT-6 heb geschreven. Vooral in de bergen zwaar knudde. Idem voor de OEM remmelarij. In de S stand gaat het beter maar is-ie weer veel te nerveus met abrupte schakelmomenten.Bover schreef: ↑15.03.2021 - 21:09 grappig dat niet herkend wordt, mogelijk ligt aan de rij-omgeving, zoals gezegd ik woon midden in de bergen hoog en laag wegen en bochtig stijl dus naar de bakker 600m lager overbruggen naar beneden en terug en hier reageert de automaat toch iets anders. Vooral het "uitvallen" van de verbinding als je 'helling af' rijdt waardoor de auto naar beneden valt vind ik hinderlijk.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
DB200 ik snap echt niet hoe ze dat hebben kunnen bedenken, echter ik heb me aangewend nu zelf te combineren met de automaat en de hand schakelen. Vaak in de drie. De gemiddelde snelheid staat op de BC 45km/u dus dan weet je het wel.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vooralsnog heb ik met iedere automaat in de heuvels of bergen handmatig gereden.
Idem met wat aan de trekhaak.
Idem met wat aan de trekhaak.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Met Polestar software is het een stuk beter. Al denk ik dat Rica dat ook kan.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
RoaldH: ik heb een super tuning en ja dat maakt in de bergen het rijden tot een groot gemak met een realistisch rijgewicht van 1850-1900kg, zeker bergop lijkt het wel een geit wat een power....blijft staan dat de automaat er wel blijft uitvallen bergje af, tenzij ik handmatig schakel...
Maar met de Obbe tuning neem ik het zo op tegen een Polestar, kom maar op
Maar met de Obbe tuning neem ik het zo op tegen een Polestar, kom maar op
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Ik heb Rica gemaild met de vraag of ze deze automaat kunnen remappen. Daarna kreeg ik een vraag terug wat mijn chassisnummers was zodat ze konden kijken naar de mogelijkheden. Vervolgens niks meer van gehoord. Ik ga het voor nu laten; na een bakflush (oude olie was iets donkerder en wat vertroebeld) is het schakelgedrag dusdanig verbeterd dat ik het hierbij laat. Enige verwonderlijke blijf ik het stadsverkeer slippend in 4 vinden, maar één tikje naar rechts en de bak gaat vanzelf naar 3 in lockup. Ook wel mee te levenRoaldH schreef: ↑19.03.2021 - 21:38Rica kan er inderdaad andere “bak” software opzetten.gose91 schreef: ↑17.03.2021 - 12:16 Maar dat inleren heeft volgens mij, voor zover ik mij nu heb ingelezen, niks met de schakelmomenten te maken.
Als je instructies naleest hoe het inleerprogramma van deze bak eruit ziet moet je een heel protocol afwerken waarbij de bak leert hoe hij het soepelst doorschakelt. Na dat programma heeft de bak een voldoende basis om verder te blijven “perfectioneren”.
De bak is dus adaptief, zelf-lerend, op het doorschakelen zelf. Als ie zelf doorheeft dat een keer doorschakelen niet helemaal soepel liep, past de bak de volgende keer een iets andere druk toe. Dan onthoudt ie zoiets als: “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen en had ik deze drukken toegepast en die drukken moeten de volgende keer hetzelfde/hoger/lager”. De bak is niet adaptief op “bij deze snelheid en dit motorkoppel moet ik doorschakelen”. De vraag of dat aan te passen is heb ik bij Rica neergelegd, omdat zij op de site vermelden van alles met automaten te kunnen. Ben benieuwd en hou jullie uiteraard op de hoogte!
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line