EVO500 schreef: ↑28.05.2021 - 15:38
Goed bezig RZA ben benieuwd naar je bevindingen.
Zit ik te denken om de intercooler te vergroten, niet omdat het moet maar omdat het kan
Zo de nieuwe set Michelin Pilot Sport 4S zit eronder. Bij specialist Roadforce gebalanceerd. Heb meegekeken en is gaaf om te zien hoe ze dit doen.
Eerste ervaring met de nieuwe gympen is echt zeer goed. Bakken met grip en perfect stuurgedrag. Niet de meest stille band maar dat wist ik al. Maar mijn V90 is sowieso niet de stilste meer zonder middendemper De Pirelli's (die nog nagenoeg nieuw waren) waren binnen paar uur verkocht aan een Tesla rijder.
Enige nadeel is dat ik de Alloygator velgbeschermers niet kon terugplaatsen, is te weinig ruimte voor. Baal ik wel van want hoe voorzichtig ik ook ben, vroeg of laat pak je die stoeprand mee (helemaal met die 21"). Niks aan te doen.
Benieuwd hoeveel vermogen de banden goed kwijt kunnen straks na de volgende upgrades..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heb de de PS4 S?
Die werd mij afgeraden, mijn bandenboer vind het meer een band voor RS, AMG en M producten.
Tja kan mij voorstellen dat ze bakken met grip geven, wat was je kwijt voor het setje als ik vragen mag?
255/30/21?
@Fulaks: trillingen bij de Pirelli zomerbanden waren beperkt bij mij (had er erg last van bij de Pirelli winterbanden), ging me vooral om het gebrek aan grip. Maar de trilling die er wel een beetje was is ook weg nu. Dus dat is top.
@Diesel: heb idd de 4S. Vooral als er een beetje warmte in zit kleeft ie enorm. Nog geen enkele keer wielspin gehad en dat was hiervoor wel anders. De set incl. Roadforce balanceren en reinigen van alle wielen was behoorlijk prijzig, pm je wel even. Maar tot dusver erg tevreden over.
Tot dusver echt top. Qua performance beste band waar ik mee gereden heb. Ook issue met torque steer lijkt voor zeer groot deel te zijn verholpen hiermee. Verschil met de Pirelli's is dus erg groot.
Maar als gezegd is het zeker niet de stilste band.
Was al een tijdje aan het kijken naar een F20 (laatste generatie 1-serie met mooie achterwielaandrijving) met handbak en toen stond deze opeens bij m'n Volvo dealer. En toen ging het heel snel Het is een zwart metallic 116i uit 2019 met 57k km, in nieuwstaat.
De 116i en 118i LCI hebben een 3-cylinder, sommigen vinden dat helemaal niks maar ik vind juist dat dit de auto zo leuk maakt, want die BMW 3-cylinder klinkt gewoon geweldig. Zie bijv. verderop in dit filmpje als hij wat toeren gaat maken: Klinkt beter dan m'n T5 4-cylinder van de V90 En het is een soepele en krachtige motor.
Daarbij is het tuningspotentieel erg groot (116i en 118i hebben zelfde motor, alleen 116i is softwarematig geknepen). Gaat met stage 1 naar ca. 190 pk en dan heb je een auto die je beetje op de limiet kunt rijden zonder dat het te gek wordt.
Ja oneven cilinders geeft een sportief brommetje.
Alhoewel de 6 in lijn van dit merk natuurlijk het summum is maar met een ander prijskaartje.
Die 1.5 bi-t, spoelt wel lekker op zeg, en met 190pk kun je gewoon met het verkeer mee.
Mooi hoor, geniet ervan.
RZA schreef: ↑10.06.2021 - 08:56
Het is inderdaad een 1-serie F20.
Was al een tijdje aan het kijken naar een F20 (laatste generatie 1-serie met mooie achterwielaandrijving) met handbak en toen stond deze opeens bij m'n Volvo dealer. En toen ging het heel snel Het is een zwart metallic 116i uit 2019 met 57k km, in nieuwstaat.
De 116i en 118i LCI hebben een 3-cylinder, sommigen vinden dat helemaal niks maar ik vind juist dat dit de auto zo leuk maakt, want die BMW 3-cylinder klinkt gewoon geweldig. Zie bijv. verderop in dit filmpje als hij wat toeren gaat maken: Klinkt beter dan m'n T5 4-cylinder van de V90 En het is een soepele en krachtige motor.
Daarbij is het tuningspotentieel erg groot (116i en 118i hebben zelfde motor, alleen 116i is softwarematig geknepen). Gaat met stage 1 naar ca. 190 pk en dan heb je een auto die je beetje op de limiet kunt rijden zonder dat het te gek wordt.
Morgen al ophalen!
ha ha ha GEWELDIG! Kolere wat een sound zit er in zo'n ding. TOP!!
En makkelijk te tunen: 114, 116 en 188 zijn in de basis allemaal hetzelfde blok. Velen hebben de 114 gekocht in een dikke uitvoering, en vervolgens voor luttele Euro's (verhoudingsgewijs dan he..) getuned tot ver voorbij een 118.
Ik heb bijna 1,5 jaar mogen sturen in een 118dA, bijna volledig uitgevoerd als M (zie fotootjes...), echt een heerlijke bak met een hele fijne wegligging.
TIP: bij PM Performance kunnen ze heel mooi een dubbel uitlaatstuk monteren, kostte meen ik €175.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mooie wagen! De vorige generatie 114/116/118 had idd dezelfde 4-cylinder die met stage 1 op iets van 220 pk uitkomt. Dit is de nieuwere B38 motor met 3 cylinder, maar ook deze heeft nog heel veel reserves.
PM performance staat idd op m'n lijst voor sierstuk! Al paar keer geweest (o.a. voor huidige Clio), topbedrijf.
RZA schreef: ↑10.06.2021 - 11:40
Mooie wagen! De vorige generatie 114/116/118 had idd dezelfde 4-cylinder die met stage 1 op iets van 220 pk uitkomt. Dit is de nieuwere B38 motor met 3 cylinder, maar ook deze heeft nog heel veel reserves.
Ah excuus, dan haal ik info door elkaar! Maar desalniettemin: veel plezier met de 1!
Deel II van m'n bestelling uit Zweden is binnen, de DO88 intercooler. Erg fraai apparaat. Cold air intake zit er dus ook al tijdje in dus helemaal klaar voor een remap bij BR Performance..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik laat 'm op 98 tunen (pre ign timing wordt dan iets scherper gezet) en ik verwacht dat het ca 290 pk wordt. Misschien zelfs iets meer richting 300. Koppel weet ik niet.
Interessant nog is het volgende dat BR aangaf:
"Dankzij onze optimalisatie zal het brandstofverbruik met ongeveer 10% gaan dalen dan tov de polestar remap. ( deze staan AFR veel te rijk en wij plaatsen deze naar 0,84 ipv 0,80)"