De automaat van mijn Volvo heeft de geest gegeven. En revisie van de automaat was maar 500 euro minder dan ik 7 jaar geleden voor mijn auto heb betaald. Emotioneel wil ik van alles, maar rationeel is de auto er gewoon geweest, in ieder geval voor mij. Ik heb er de afgelopen jaren 130.000 heerlijke kilometers mee gereden, al was er langzaam het besef dat ik naar iets anders moest gaan omzien. Bij 384.000 km worden de garagebezoeken frequenter en rekeningen hoger. Het was niet langer valide om er mee te blijven rijden. In mijn situatie in ieder geval. In de tussentijd wel gewoon mijn onderhoud blijven uitvoeren, want veiligheid voor alles...
In de wetenschap dat ik bij Volvo wilde blijven ben ik gaan rondkijken. Daar ben ik een halfjaartje mee bezig geweest. Maar alles wat ik interessant en mooi vind ligt (ver) boven mijn budget. Dus daarna de zoektocht uitgebreid naar andere merken en heb ik nu, na lang wikken en wegen, een andere auto gekocht (een Peugeot 308SW diesel met 65.000 km op de teller). De Volvo zou ik daar dan op inruilen. Blijkbaar wil mijn trouwe maatje niet dat ik overstap: op weg naar de garage hield de Volvo er mee op. Drama! Hoog in de toeren en niet meer vooruit te krijgen. Omgedraaid en de auto nog net in de straat weten te parkeren. Dus de Peus maar op gaan halen met de service van de NS.
Intussen staat er dus een ongebruikte V70XC op straat. Ik zal deze hier op het forum neerzetten voor verkoop aan een liefhebber die er nog iets mee zou kunnen (al het onderhoud is uitgevoerd, alleen de automaat heeft de geest gegeven). Alle accessoires zet ik dan nog als aparte items in de betreffende sub te koop.
Met pijn in mijn hart moet ik de conclusie trekken dat ik voorlopig het zonder Volvo zal moeten stellen, maar ik heb op dit moment er het geld niet voor over om Volvo te blijven rijden. Er komt een dure periode aan (beide kinderen gaan studeren) dus moeten de prioriteiten wel goed blijven. En papa's 'ride' hoort daar nu eenmaal niet bij.
Overigens blijf ik gewoon lid van dit forum. Want er komt -ooit- weer een Volvo!
Ach en wee...
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4773
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is een beroerd einde van een relatie met de XC. Gelukkig betekent het niet het einde van het gebruiken van je verstand. Ja we moeten keuzes maken in het leven en ik vind je keuze voor je kinderen een hele goede! En ik hoop met jou dat dat idiote leenstelsel heel snel wordt afgeschaft. Die Volvo komt later wel weer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
Dankje Gouwe, in het onderwijs worden wel vaker vreemde keuzes gemaakt en dat leenstelsel is er inderdaad eentje van…
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het is ons gelukt om elke maand "een paar tientjes" per kind te sparen vanaf hun geboorte. Dat heeft geresulteerd dat ze op hun 18e een bakje geld hadden om naar het MBO en/of HBO te gaan.
Wij wilden namelijk voorkomen dat ze een studieschuld hebben als ze volwassen zijn en de wereld intrekken.
Wij wilden namelijk voorkomen dat ze een studieschuld hebben als ze volwassen zijn en de wereld intrekken.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
Dat hebben wij ook gedaan Mark. Dus van dat potje dien ik af te blijven... Maar met de kosten van studentenkamers tegenwoordig ben ik bang dat er toch een studieschuld gaat ontstaan. En op zich is er ook niets mis mee, zelf was ik ook pas op mijn 38ste klaar met aan de overheid. Jammer genoeg heeft het zoveel consequenties in je verdere leven bij het krijgen van hypotheken en zo. Sub-optimaal geregeld. Maar het is niet anders en we gaan er mee om.
Terug naar de auto: die staat nu hier op het forum te koop.
Terug naar de auto: die staat nu hier op het forum te koop.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3404
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dit is bijzonder spijtig om te lezen. Heeft de bak ooit een flush gekregen de afgelopen 130.000km?
Ooit komt er een dag dat de kinderen klaar zijn met studeren en dan ontvang je de hoogste loonsverhoging ooit. Wellicht een idee om deze auto tot die tijd te gaan stallen?
Ooit komt er een dag dat de kinderen klaar zijn met studeren en dan ontvang je de hoogste loonsverhoging ooit. Wellicht een idee om deze auto tot die tijd te gaan stallen?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
Dat is iets waar ik nog niet over heb nagedacht... Dat zal ik de komende dagen eens doen. Dank voor de suggestie!
Overigens heb ik de automaat nog geen 1000km geleden geflushed. Dus dat maakt het wel extra zuur ja...
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4773
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Eehhh: Flush (=oorzaak?) - niet meer schakelen (=gevolg?)
Wie heeft de automaat geflushed, hoe, met welke olie daarna weer gevuld?
Wat waren de klachten?
Is het niet alleen de koppelomvormer die defect is?
Maar ja nu de 308 weer verkopen is ook geen optie meer.....
Wie heeft de automaat geflushed, hoe, met welke olie daarna weer gevuld?
Wat waren de klachten?
Is het niet alleen de koppelomvormer die defect is?
Maar ja nu de 308 weer verkopen is ook geen optie meer.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3404
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Nou, dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Welke olie is er in gegaan? Volsyntheet of origineel Volvo mineraal (Mobil 3309). Gebruik even de zoekfunctie op dit forum voor meer info/discussies:
search.php?keywords=Mobil+3309&terms=al ... ubmit=Zoek
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
Dat klopt, maar het zou de inruilwaarde van de volvo nog wat goed doen...
Wat dat aangaat vertrouw ik mijn garagehouder voor de volle 100%, ook al heeft hij het uitbesteed aan een mobiele eenheid die dit doet. Kan het natuurlijk wel nog een keer nakijken op de rekening of navragen...
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4773
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik snap dat je de garagehouder vertrouwt. Dat is een goed uitgangspunt. Maar zonder persoonlijk de feiten te kennen klinkt het mij als dat een flush nooit meer had kunnen baten en dus weggegooid geld was, of er is bij het flushen iets dusdanig niet goed gegaan met het gevolg dat de auto nu niet meer rijdt. In beide gevallen kun je daar best even over in gesprek gaan met jou garagehouder toch?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3404
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Als het een "mobiele eenheid" was dan weet ik het wel, dan is er gewoon standaard vol-syntheet ingegaan. Dat is namelijk standaard gebruik.
Zelfs bij de dealer krijg je alleen de Volvo olie als je er speciaal om vraagt.
Een bekende had een XC70 met bijna 4 ton en heeft ook een flush laten doen. Korte tijd later ging de bak stuk. Volgens mij was dat de koppelomvormer of kleppenhuis wat moest worden vervangen en dat kostte ongeveer 1500 euro. Juist de flush was in zijn geval geen goed idee geweest omdat het reinigende vermogen averechts werkte.
Zelfs bij de dealer krijg je alleen de Volvo olie als je er speciaal om vraagt.
Een bekende had een XC70 met bijna 4 ton en heeft ook een flush laten doen. Korte tijd later ging de bak stuk. Volgens mij was dat de koppelomvormer of kleppenhuis wat moest worden vervangen en dat kostte ongeveer 1500 euro. Juist de flush was in zijn geval geen goed idee geweest omdat het reinigende vermogen averechts werkte.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Een kapotte automaat 1000 km na het flushen kan toeval zijn, maar is wel erg verdacht en ik zou zeker de garage laten weten wat er gebeurd is en of zij (of de "mobiele eenheid") een verklaring hebben voor het kapot gaan van de bak.
Wat nog niet duidelijk is: Was er een speciale reden voor het flushen van de bak, waren er al problemen of was het puur preventief?
Wat nog niet duidelijk is: Was er een speciale reden voor het flushen van de bak, waren er al problemen of was het puur preventief?
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 4th Gear member
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Bedrijven die flushen zullen vast anders beweren.. Maar flushen met zulke hoge standen is helaas vaak vragen om problemen.
Of het moet echt al een aantal keer eerder gedaan zijn of iig. de ATF af en toe ververst.
Of het moet echt al een aantal keer eerder gedaan zijn of iig. de ATF af en toe ververst.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Grappig. Ik zag gisteren op Youtube een item van Scotty Kilmer over spoelen of flushen. Hij vertelde iets over carter aftappen, filter vervangen en zelfde olie weer terugdoen met als toevieging een verdikkingsmiddel tegen lekken.
Voor wat het waard is want zijn adviezen en reparatiemethoden vind ik nogal eens bijzonder.
Voor wat het waard is want zijn adviezen en reparatiemethoden vind ik nogal eens bijzonder.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
Bij 255 heb ik 'm laten flushen bij een garage in de buurt die hierin gespecialiseerd is, dat was preventief. Dat leverde niet het gewenste resultaat en heb ik daarna bij Varioclean naar volle tevredenheid het brein laten vervangen (bij 256 of 257, die richting). Laatst werd ik getriggerd dat het al lang geleden was omdat er een hickup in de versnellingen zat. Dus daarom preventief (is dat voor jou ook preventief, Ferrari?) laten flushen. Met dit als gevolg?
Misschien heb ik ook gewoon te lang gewacht. Dat is het resultaat van een verder relatief probleemloze auto. Ik heb de afgelopen jaren onderhoud gepleegd dat allemaal logisch was. En natuurlijk gaan er dan ook wat kleine en minder kleine dingen stuk. De kilometers tellen tenslotte wel, ondanks dat het een Volvo is.
Voor de liefhebbers van soap-opera's: de Peus staat op dit moment ook stil met een motorstoring (gelukkig nog in garantie). Ben benieuwd hoe dat wordt opgelost.
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Met preventief flushen bedoel ik flushen zonder dat er problemen zijn, dus gericht op het voorkomen van problemen. Als een flush niet het gewenste resultaat oplevert - m.a.w. er was een probleem - en daarna het brein van de bak vervangen is dan was de flush niet preventief, maar correctief en helaas zonder resultaat. Ook de laatste flush was eigenlijk niet preventief omdat er een hickup in de versnellingen zat, dus er was al een probleem.
Waarschijnlijk inderdaad te lang gewacht; vaak wordt er pas geflusht als er problemen zijn en in veel gevallen heeft dat ook goed resultaat als het probleem vuile, oude olie is. Als er echter iets kapot of versleten is, dan helpt een flush ook niet meer. Je zou eventueel bij Varioclean nog een check van de automaat kunnen laten doen; misschien valt de schade mee. En hopelijk kan de Peug weer snel de weg op.
Waarschijnlijk inderdaad te lang gewacht; vaak wordt er pas geflusht als er problemen zijn en in veel gevallen heeft dat ook goed resultaat als het probleem vuile, oude olie is. Als er echter iets kapot of versleten is, dan helpt een flush ook niet meer. Je zou eventueel bij Varioclean nog een check van de automaat kunnen laten doen; misschien valt de schade mee. En hopelijk kan de Peug weer snel de weg op.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13824
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Er zijn al hele topic gevuld met de olie in de Geartronic. Ik zweer bij de syntheet olie in de Geartronic en DB200 wil alleen maar de Volvo olie hebben. Beide is goed denk ik.
Ik heb inmiddels vijf of zes keer geflust met syntheet, van 120.000km -500.000km en een zware tuning van tegen de 500nwt en alles loopt nog goed tot vandaag.
Als je een echt zwaar vervuilde bak hebt en je flust maar een enkele keer dan blijft mogelijk toch veel residu achter en is beter na 10.000km nogmaals te flushen.
Bij mij is de olie na 70.000km nog redelijk rood inmiddels. Ps: Ik flush bij Gery Slot Powerflush en je kunt kiezen tussen de Volvo olie en syntheet en hij heeft eerlijke adressen als je mogelijk reparatie hebt aan de bak. Ik zou naar Thomassen gaan in Lunteren. Die doen niets anders dan bakken reviseren.
Ik heb inmiddels vijf of zes keer geflust met syntheet, van 120.000km -500.000km en een zware tuning van tegen de 500nwt en alles loopt nog goed tot vandaag.
Als je een echt zwaar vervuilde bak hebt en je flust maar een enkele keer dan blijft mogelijk toch veel residu achter en is beter na 10.000km nogmaals te flushen.
Bij mij is de olie na 70.000km nog redelijk rood inmiddels. Ps: Ik flush bij Gery Slot Powerflush en je kunt kiezen tussen de Volvo olie en syntheet en hij heeft eerlijke adressen als je mogelijk reparatie hebt aan de bak. Ik zou naar Thomassen gaan in Lunteren. Die doen niets anders dan bakken reviseren.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....