Volvo vrienden,
Na een vrij lange studie door mijn Haynes, mijn zweedse autobeschrijving en het internet ben ik er nog steeds niet uit. Hoe krijg ik mijn dashboard fatsoenlijk los. Ik wil graag eerst weten hoe het moet voordat ik eraan begin. De reden dat mijn dashboard los moet is omdat er onder de ramen wat roest zit en dat moet natuurlijk goed weggehaald worden!
Graag tips!
Het dashboard van een 144 uit '68!
- v164
- 3rd Gear member
Is het niet een kwestie van wat 'parkers' onder het raam los halen en links en rechts een bout/moer. Ik heb het ooit eens gedaan met weinig gereedschap zou niet te moeilijk moeten zijn dus 

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
1 Onderkant verwijderen:
2 parkertjes links; één in de zijkant van de auto en één bij de motorkapontgrendeling. Dan 2 boutjes bij de zekeringen kast.
Vervolgens de bovenkant uit de klemmetjes schuiven en de onderkant is weg.
2 dashboardkastje verwijderen?
3 De bovenkant:
Weet ik niet maar V164's manier lijkt me heel voor de hand liggend.
De bouten links en rechts heb ik ini eder geval ook gezien.
kwestie van met beleid trekken en duwen, op de plekken waar het niet lukt zoeken naar schroeven. Als je de onderkant los hebt het je het meest fragiele gehad. Dus slopen zal mee vallen.
2 parkertjes links; één in de zijkant van de auto en één bij de motorkapontgrendeling. Dan 2 boutjes bij de zekeringen kast.
Vervolgens de bovenkant uit de klemmetjes schuiven en de onderkant is weg.
2 dashboardkastje verwijderen?
3 De bovenkant:
Weet ik niet maar V164's manier lijkt me heel voor de hand liggend.
De bouten links en rechts heb ik ini eder geval ook gezien.
kwestie van met beleid trekken en duwen, op de plekken waar het niet lukt zoeken naar schroeven. Als je de onderkant los hebt het je het meest fragiele gehad. Dus slopen zal mee vallen.