Gloeiende gloeiende,
Zat ik in een vorig topic nog op te scheppen over mijn standkachel die ik wonderbaarlijk wel heb, maar niet besteld had......heb ik te vroeg gejuicht!!!!! Het is nog steeds bloody koud in de koets!
Wat is het probleem:
Er zit wel degelijk een standkachel in, de software heb ik laten laden, en als ik nu via de timer of de 'direkte start' in de boordcomputer het apparaat aanzet hoor ik een hele lage zoem toon. Ook hoor ik, als ik buiten sta, een soort van blower geluid bij de roosters onder de voorruit. Binnen in de auto komt er echter helemaaal geen lucht (laat staan warme lucht) uit de roosters. Kortom, de ontsteking blijft uit, er verschijnen geen 'uitlaat-rookwolkjes' (ofwel geen brandstof danwel geen ontsteking???) en het blijft koud.
Een eerste check bij de dealer (lees: aan de uitleeskast hangen) gaf geen uitsluitsel behalve dan de opmerking dat de opvoerpomp niet kon worden gemanipuleerd. En daarbij werd gedacht aan het waarschijnlijk totaal ontbreken van dit pompje.
Heeft iemand hier ooit van gehoord. Het zou wel kunnen natuurlijk, maar het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat je wel alle (elektrische)bekabeling trekt, een complete standkachel monteerd, deze vervolgens zichtbaar is in de boordcomputer na het laden van de software, maar waarbij vervolgens Volvo Goteborg even net niet het opvoerpompje inbouwt????????????
Wie-o-wie??????
ps: voor de rest (auto/dealer) nog steeds apetevreden hoor!
Help! Standkachelprobleem
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Anna,
Hoe lang heb je de standkachel aan laten staan? Het klopt dat je een blowergeluid hoort. Je zult niet een dieselmotortje horen brommen.
En in principe is het geen standkachel, maar een brandstofverwarmer. Dit houdt in dat eerst de brandstof wordt verwarmd en na ca 20-25 minuten (afhankelijk van de brandstof-/buitentemperatuur) wordt de restwarmte in het passagierscompartiment geblazen.
groeten,
Douwe
Hoe lang heb je de standkachel aan laten staan? Het klopt dat je een blowergeluid hoort. Je zult niet een dieselmotortje horen brommen.
En in principe is het geen standkachel, maar een brandstofverwarmer. Dit houdt in dat eerst de brandstof wordt verwarmd en na ca 20-25 minuten (afhankelijk van de brandstof-/buitentemperatuur) wordt de restwarmte in het passagierscompartiment geblazen.
groeten,
Douwe
- Anna
- 2nd Gear member
Douwe schreef: Je zult niet een dieselmotortje horen brommen.
Als ik mijn oor bij de roostertjes in de voorbumper leg, hoor ik toch ook een gebrom hoor. En daarnaast heb ik mij laten vertellen dat er op zijn minst toch rookwolkjes (wellicht condensatiedamp) links vanonder de auto zichtbaar zouden moeten zijn bij het 'starten' van de brandstofverwarmer. Raar toch?
XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
In sommige gevallen rookt ie idd en ruik je de dampen. Maar dat is niet altijd het geval. Ik zou m gewoon eens een half uurtje aanzetten.
- Anna
- 2nd Gear member
ga ik morgen ochtend proberen! Ik neem aan dat wanneer 'ie werkt zoals zou moeten, de temperatuurmeter op het dashboard zo ongeveer halverwege (dus warm) zal staan?
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hij zou op ongeveer een derde moeten komen te staan na 25 minuten.
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- Anna
- 2nd Gear member
....een kapotte temperatuursensor...
En deze wordt nu vervangen
ps: groetjes aan de monteur met humor van Bluekens. Kon er erg om lachen.......(en dan weet hij genoeg
)
En deze wordt nu vervangen

ps: groetjes aan de monteur met humor van Bluekens. Kon er erg om lachen.......(en dan weet hij genoeg

-
- Starter
Nog even terug komende op dit onderwerp, zou iemand alsnog een foto van de standkachel op internet willen zetten, of even melden waar ik hem dan zou kunnen vinden als die er in zou zitten.
- Anna
- 2nd Gear member
De standkachel zit dus ergens achter het spatscherm aan de bestuurderszijde. Dat wordt dus moeilijk om daar een foto van te maken. Maar ik kan wel een foto'tje maken van de uitlaat van mijn kacheltje.arnoudwildt schreef:Nog even terug komende op dit onderwerp, zou iemand alsnog een foto van de standkachel op internet willen zetten, of even melden waar ik hem dan zou kunnen vinden als die er in zou zitten.
Dus hou het hier in de gaten....
- Oceanracer
- Geartronic member
Werkt jouw kachel na de plaatsing van een nieuwe sensor inmiddels naar behoren?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Anna
- 2nd Gear member
Ja super, dat wil zeggen toen ik nog in NL was. Nu heb ik hem voorlopig niet nodig (28 graden en een lekker windje
)
Had alleen een probleempje met mijn remblokken en schijven toen ik op weg naar Israel was. In Italie had ik aan beide zijden voor 3 slijtage groeven omdat de remblokken aanliepen. Rare gebeurtenis welliswaar (de monteur in Italie had dit ook nog nooit gezien na 5000km) maar wederom weer een superservice. Na wat macchiato's 2 nieuwe schijven en blokken gekregen en met een tevreden gevoel de garage verlaten.

Had alleen een probleempje met mijn remblokken en schijven toen ik op weg naar Israel was. In Italie had ik aan beide zijden voor 3 slijtage groeven omdat de remblokken aanliepen. Rare gebeurtenis welliswaar (de monteur in Italie had dit ook nog nooit gezien na 5000km) maar wederom weer een superservice. Na wat macchiato's 2 nieuwe schijven en blokken gekregen en met een tevreden gevoel de garage verlaten.