Opnieuw trillen
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik vind de PS4 ook geweldig en betrap me erop dat ik met de V90 een stuk hogere bochtsnelheden haal dan met de V70 (20" PS4 met 4C en tegenover 18" Conti PremiumContact), en dit zonder er erg in te hebben. Onderstuur is een stuk minder aanwezig bij de V90. Ergerlijk vind ik wel dat de adaptieve cruise teveel vertraagt in de bochten, ook al staat de "bochtassistent" uitgeschakeld.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33
Vandaag metingen uitgevoerd door Volvo NL ivm het trillen.
Diverse apparatuur in de auto plus een expert van Volvo.
Blijkt dat de trilling idd boven de marge zit.
Lang verhaal kort.
Er komen 2 gemodificeerde draagarmen onder.
Een nieuwe motorsteun
4 nieuwe Michelin banden
Daarna gaat de expert weer metingen doen.
Ik ben benieuwd.
Diverse apparatuur in de auto plus een expert van Volvo.
Blijkt dat de trilling idd boven de marge zit.
Lang verhaal kort.
Er komen 2 gemodificeerde draagarmen onder.
Een nieuwe motorsteun
4 nieuwe Michelin banden
Daarna gaat de expert weer metingen doen.
Ik ben benieuwd.
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Interesting! Wordt serieus opgepakt dus.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 17.03.2020 - 21:42
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33
Ja daar lijkt het wel op. Dat dit in ieder geval voor een deel die modificatie betreft.
Voor als nog alles onder coulance / garantie.
Ik zal aan de monteur vragen een foto te maken.
Ook benieuwd naar de meting NA.
Zat nu ruim boven de 30 ( waarde even vergeten )
De norm zit max op 20
Gemeten rond de 120 km per uur en 130 en harder.
Voor als nog alles onder coulance / garantie.
Ik zal aan de monteur vragen een foto te maken.
Ook benieuwd naar de meting NA.
Zat nu ruim boven de 30 ( waarde even vergeten )
De norm zit max op 20
Gemeten rond de 120 km per uur en 130 en harder.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Wow! Doorbraak?Symtom schreef: ↑17.06.2021 - 12:28 Ja daar lijkt het wel op. Dat dit in ieder geval voor een deel die modificatie betreft.
Voor als nog alles onder coulance / garantie.
Ik zal aan de monteur vragen een foto te maken.
Ook benieuwd naar de meting NA.
Zat nu ruim boven de 30 ( waarde even vergeten )
De norm zit max op 20
Gemeten rond de 120 km per uur en 130 en harder.
Hoe oud is je auto?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.
Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.
Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.
Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.
Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.
Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Is dat wat je voelt niet gewoon de remblokken die het niet fijn vinden, zo rond de 110 kan ik mij voorstellen dat die redelijk aan de temperatuur zitten.Larsvanderkaa schreef: ↑19.06.2021 - 15:12 Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.
Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.
Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.
Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Doe dat een paar keer en ze zijn verglaasd.
De reden dat ik over ben gegaan naar Brembo
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Nee, geen verglazing!diesel01 schreef: ↑19.06.2021 - 18:38Is dat wat je voelt niet gewoon de remblokken die het niet fijn vinden, zo rond de 110 kan ik mij voorstellen dat die redelijk aan de temperatuur zitten.Larsvanderkaa schreef: ↑19.06.2021 - 15:12 Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.
Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.
Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.
Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Doe dat een paar keer en ze zijn verglaasd.
De reden dat ik over ben gegaan naar Brembo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Larsvanderkaa schreef: ↑19.06.2021 - 20:52Nee, geen verglazing! Vorig jaar sportief een berg afgereden met haarspeldbochten (vanuit Gerlos naar Krimml). Sprinten van bocht naar bocht. Pas na 10 keer van 120 naar 40 (bergaf) beetje fading en rook.diesel01 schreef: ↑19.06.2021 - 18:38Is dat wat je voelt niet gewoon de remblokken die het niet fijn vinden, zo rond de 110 kan ik mij voorstellen dat die redelijk aan de temperatuur zitten.Larsvanderkaa schreef: ↑19.06.2021 - 15:12 Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.
Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.
Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.
Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Doe dat een paar keer en ze zijn verglaasd.
De reden dat ik over ben gegaan naar Brembo
Dus 1 keer remmen van 220 naar 100 lijkt me geen probleem!
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14.01.2021 - 14:43
Bij mij hebben ze dit al lang geleden toegepast, ik kreeg ook andere draagarmen, andere rubbers, andere motorsteunrubbers, resultaat was dat het helemaal NIETS hielp.
Let op want na het monteren van andere draagarmen, kan de uitlijning niet meer goed zijn. Mijn auto week sterk af naar rechts, dus controleer dit als je vol gas geeft, handen los van het stuur, wijkt hij af, dan moeten ze de uitlijning goed stellen. sterkte ermee maar ben er bang voor dat je nu blij gemaakt bent met een dooie mus
Let op want na het monteren van andere draagarmen, kan de uitlijning niet meer goed zijn. Mijn auto week sterk af naar rechts, dus controleer dit als je vol gas geeft, handen los van het stuur, wijkt hij af, dan moeten ze de uitlijning goed stellen. sterkte ermee maar ben er bang voor dat je nu blij gemaakt bent met een dooie mus

- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Ik heb het nog even opgezocht: De 'mysterieuze' aanpassing aan het subframe zou vanaf week 46 2019 doorgevoerd moeten zijn:Koekwaus schreef: ↑30.06.2021 - 14:10 Bij mij hebben ze dit al lang geleden toegepast, ik kreeg ook andere draagarmen, andere rubbers, andere motorsteunrubbers, resultaat was dat het helemaal NIETS hielp.
Let op want na het monteren van andere draagarmen, kan de uitlijning niet meer goed zijn. Mijn auto week sterk af naar rechts, dus controleer dit als je vol gas geeft, handen los van het stuur, wijkt hij af, dan moeten ze de uitlijning goed stellen. sterkte ermee maar ben er bang voor dat je nu blij gemaakt bent met een dooie mus![]()
"..Poolrev schreef: ↑18.02.2020 - 08:58
Voor dit gebeuren is er sinds week 46 vorig jaar een aanpassing doorgevoerd in het onderstel van het SPA platform, en wel in het subframe. Auto's die dus vanaf week 46 zijn geproduceerd, hebben de aanpassing en daarmee is het issue opgelost. Helaas is het niet achteraf te herstellen, doordat de aanpassingen in het subframe zitten, wat onderdeel is van de constructie. Dealers zijn hiervan op de hoogte gebracht overigens..."
Ik ben dus ook erg benieuwd naar Symtom of er inderdaad een modificatie aan het ontwerp van de draagarmen is gedaan en wat deze precies is. We wachten geduldig af.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32
Van de week met een nieuwe V60 D3 van levering juni 2021 gereden omdat bij mijn auto de remblokken op de remschijven ingesleten waren. De D3 trilde nog harder dan mijn V60 in 2019-2020 deed. Dus of de aanpassing zn effect gehad heeft..ik hoop het, maar betwijfel het
- Martijn84Hattem
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 14.12.2020 - 21:07
Bedoel je niet een B3? D3 wordt toch al een jaar niet meer gemaakt?Baartje87 schreef: ↑02.07.2021 - 10:33 Van de week met een nieuwe V60 D3 van levering juni 2021 gereden omdat bij mijn auto de remblokken op de remschijven ingesleten waren. De D3 trilde nog harder dan mijn V60 in 2019-2020 deed. Dus of de aanpassing zn effect gehad heeft..ik hoop het, maar betwijfel het
Faith is the opposite of fear!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33
Mijn S60 heeft 2 dagen bij de dealer mogen slapen.
Ze hebben dus 2 nieuwe draagarmrubbers geplaatst. De motorsteun ( links voor )
4 x nieuwe Michelin Pilot sport 4 banden 20 inch.
Daarnaast uitlijnen roadforce op hoogteslag en het trekken van de auto naar links of rechts.
Auto rijd en stuurt nu snaar strak, ook geen trillingen meer. Bij 120,130 etc trillingsvrij.
Ik zal het rapport en foto’s van de rubbers etc nog plaatsen hier. Die krijg ik morgen van de monteur.
Ze hebben er een keurig rapport met foto’s bij geleverd incl uitdraai roadforce en trilling metingen.
Alvast voor de feit liefhebbers onder ons.
Vibratie hiervoor rond de 42 mg nu onder de 10!
Marge is 20mg.
Roadforce banden P limieten 2 x 20p en 2x 65p
Draagarm rubber zeer duidelijk verschil met de “oude” / niet gemodificeerde versie. Foto volgt.
Ik ben er blij mee, auto rijd nu zoals het moet.
Hulde aan Rutten en de Monteurs hoe ze dit hebben opgepakt. Ook aan de expert van Volvo Nederland. Die heeft uiteindelijk de call gemaakt na de metingen.
Ze hebben dus 2 nieuwe draagarmrubbers geplaatst. De motorsteun ( links voor )
4 x nieuwe Michelin Pilot sport 4 banden 20 inch.
Daarnaast uitlijnen roadforce op hoogteslag en het trekken van de auto naar links of rechts.
Auto rijd en stuurt nu snaar strak, ook geen trillingen meer. Bij 120,130 etc trillingsvrij.
Ik zal het rapport en foto’s van de rubbers etc nog plaatsen hier. Die krijg ik morgen van de monteur.
Ze hebben er een keurig rapport met foto’s bij geleverd incl uitdraai roadforce en trilling metingen.
Alvast voor de feit liefhebbers onder ons.
Vibratie hiervoor rond de 42 mg nu onder de 10!
Marge is 20mg.
Roadforce banden P limieten 2 x 20p en 2x 65p
Draagarm rubber zeer duidelijk verschil met de “oude” / niet gemodificeerde versie. Foto volgt.
Ik ben er blij mee, auto rijd nu zoals het moet.
Hulde aan Rutten en de Monteurs hoe ze dit hebben opgepakt. Ook aan de expert van Volvo Nederland. Die heeft uiteindelijk de call gemaakt na de metingen.
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..wat een mooi resultaat! Ongetwijfeld een combi van nauwkeurig gebalanceerde wielen en minimale hoogteslag gecombineerd met aangepaste draagarmrubbers. Dat laatste zou er dan voor moeten zorgen dat de wagen stil is op (bijna) alle wegdekken bij de kritische snelheid 120-140 km/u, dus minder gevoelig voor het type wegdek..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)