Ben nieuw op dit forum maar zeker niet met volvo .
Heb zins een paar weken v50 2.4
Daarvoor 10 jaar v70 2.5 10 klepper
En daar voor een v40 2.0 waarmee het virus is begonnen .
De v50 moet nog wel het een en ander aan gebeuren
Uitlaat spruitstuk lekt bij koude moter (,denk,ik)
Distributie over 15000
En de hemel hangt heel erg.
En zo is er nog wel een flinke lijst met kleine dingen die ik wil doen .
Groet jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Welkom. Veel plezier op het forum. Succes met het oplossen van de technische "mankementen"
Enne we zien hier graag foto's van onze Volvo's met een caravan. En zeker als ook die nog eens van Zweedse oorsprong is. Daar is een speciaal topic voor.
De v50 heeft een goedkeuring gehad (blij mee)
Maar ik meende uitlaatspruitstuk lek .
Maar volgens de garage is alles lucht dicht .
Maar ik vind het nog steets zo klinken .
Raar .
Denk dat de lekkage allang 'gedicht' is als de monteur er naar kijkt. Door opwarming (uitzetting ed.) gaat zo'n lekkage dan al gauw weer dicht.
Boutjes van het uitlaatspruitstuk zitten weleens wat los of de pakking is niet meer goed. Las dit toevallig laatst eens op 'n internationaal Volvo forum, over deze 5 pitters.
Laat de monteur anders nog eens kijken met 'n echt koude start.
Ik had, al vanaf aanschaf, een ratelend geluid bij het starten met een koude motor. Dit was elke keer van korte duur.
Eenmaal warm was hier niets meer van te horen.
Het was vooral irritant wanneer je de auto start met andere mensen erbij.
Vorig jaar, na lang ertegen op zien, toch maar eens het spruitstuk gedemonteerd en afgeperst.
Hij lekte behoorlijk tussen de buis en flens bij de buitenste cilinders.
Dit laten tig lassen op het werk.
Ik heb alleen de lekkende aansluitingen laten lassen, omdat ik toch enigszins bang was voor kromtrekken.
Had ik veel eerder moeten doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.