Bij het boodschappen doen kwam ik op de parkeerplaats iemand tegen met deukspot.nl op z'n polo. We raakten in gesprek en na een half uur!! (de man praatte met zeer veel passie over zijn vak) nodigde hij me uit om een week later langs te komen. Rijk (den Hartog) stond al klaar om onder speciale lampen mijn Volvo te bekijken en de deuken te laten zien. Ik werd er niet echt heel vrolijk van want met die lampen zie je dus alles....

Na uitleg met koffie een nieuwe afspraak gemaakt om de deuken weg te werken, ook gaf hij aan de koplampen weer netjes te kunnen krijgen. Ik zei dat ze door de vorige eigenaar ook al waren laten polijsten.
Zoals velen zelf al hebben ervaren, aren ook die van mijn XC90 behoorlijk "dof" geworden door verwering en ouderdom.
Helaas kon ik niet aanwezig tijdens alle werkzaamheden, hij had nog wel een deukje bewaard om mij te laten zien hoe dat eruitgehaald werd.
Voor een leek als mijzelf is dat toch wel Kunst hoor, hoe je met manipulatie van diverse stangen, alle, let op, alle deukjes uit een redelijk "afgeleefde" auto haalt....geweldig.
Maar wat het meeste indruk op me maakte waren de koplampen. Rijk liet me foto's zien van de de verschillende stadia van het behandelen van de koplampen. Eerst werd de oude UVwerende coating geschuurd, hierna nogmaals geschuurd met een fijner middel, daarna werd er een vloeistof opgedampt wat een chemische reactie met de komplamp aanging. Voorzien van hanschoenen, een veiligheidsbril en professioneel mondmasker liet hij zien hoe dat ging.
Nou, velen van jullie hebben iets dergelijks wellicht al eens gezien maar ik kan zeggen...mijn mond viel tot op de grond open....echt ongelooflijk, wat een verschil, de lampen zagen er na de behandeling als nieuw uit. Echt niet normaal zo mooi.
Oordeel zelf, hierbij wat foto's......