Ik ben net terug vandaag van Rica (Den Haag)

. Prima bedrijf is dat. Ik zou gewoon daar heen gaan. Ze hebben vrij veel Volvo ervaring en kennis.
Het ging mij om de geartronic aanpassing + start-stop eruit, de motor tuning was bonus.
Of je het goed houd? Tja dat doe je eigenlijk zelf. Ik had ooit een BMW 320d E46, die ik pittig had laten tunen en daar is in 4/5 jaar 3x een nieuwe koppeling en dual massa vliegwiel ingegaan (en bij inruil slipte de koppeling weer, was 5 maand oud). Stoplichtsprintjes bij de vleet. Leuk, maar dure hobby..
(Nu weet ik dat div. BMW modellen last kunnen hebben van lekkende keerringen daar en dat is niet fijn voor je koppeling, dat kan het ook geweest zijn..)
Die sprintjes doe ik niet zo vaak meer, dat laat ik aan de lease-rijders over, die hebben een magische tankcard en hebben geen last van reparaties.
(Wel wil ik af en toe graag als eerste weg zijn als je een lang stuk 80 km weg tegemoet gaat en diegene voor je heeft constant 70-75 km/uur gereden… je weet wel, die stukken met zo’n doorgetrokken streep…. Dan heb ik er tabak van en ga bij het eerste beste stoplicht links van diegene staan en wil ik absoluut een beetje vlot wegrijden!). Verder vind ik het niet echt spannend, je kan toch niet op tegen veel electrische of plug-in auto’s mocht je dat willen…
On topic:
Mijn S60 heb ik bijna 6 jaar gehad en van begin af getuned, geen enkel probleem, ik hoorde op het laatst het DM vliegwiel wel een beetje, koppeling was nog prima. Beiden verniewd bij aanschaf. Maar ja, voor 1600 euro heb je een nieuwe LUK set bij een gemiddelde garage, dus ook niet de hoofdprijs.
Nu mijn T4-tje dus ook iets meer paardjes, maar dat zijn benzinebakken, dus minder koppel. Slechts 415Nm, maar voor mij is het voldoende.
Je kan er vanuit gaan dat het spul een ruime marge heeft en dat het dus prima kan. Maar moet je ook weer niet te gek doen/helemaal los gaan (zoals ondergetekende deed in het verleden).
Heb je daar iets aan?
DJ