Ik was nooit zo onder de indruk van het remvermogen van mijn V70. Of eigenlijk beter gezegd, ik vind dat je behoorlijk hard moet trappen om flink te vertragen. Vroeger hebben wij diverse Volvo's gehad, 240's, en daar hoefde je je voet alleen maar boven het pedaal te houden om bijna met je hoofd tegen het raam te klappen.
Nu was mij bekend dat mijn remschijven en blokken en de remolie aan vervanging toe waren. Ik ging er dus van uit dat dat, vooral de versleten remolie, een nadelig effect zou kunnen hebben. Afgelopen vrijdag echter is de boel vernieuwd en helaas. De remmen zijn nog slechter dan daarvoor.
Ik ga ervan uit dat de nieuwe schijven en blokken nog wat in moeten slijten, maar duidelijk is dat ik niet de remkracht zal krijgen die ik van andere Volvo's gewend ben.
Nu heb ik een diesel, en mijn ervaring betreft benzine modellen. Misschien dat de rembekrachtiging van benizine modellen standaard sterker is dan van diesels?
Wat is jullie mening over de rembekrachtiging van je V70?
Remvermogen V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Ook ik vind de remvertraging van mijn v70 (benzine) ook niet fantastisch,
mijn vorige auto"s, Ford"s remde dus echt veel beter. Vaak wordt dan aangehaald dat Volvo"s zwaar zijn, echter dit scheelde met mijn vorige auto maar 100 kg sus dat mag het verschil ook niet maken.
Kortom ik had van Volvo een superremsysteem verwacht maar het valt erg tegen.
mijn vorige auto"s, Ford"s remde dus echt veel beter. Vaak wordt dan aangehaald dat Volvo"s zwaar zijn, echter dit scheelde met mijn vorige auto maar 100 kg sus dat mag het verschil ook niet maken.
Kortom ik had van Volvo een superremsysteem verwacht maar het valt erg tegen.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik heb wel eens gehoord dat vooral de eerste V70's niet zo goed bekend staan om hun remvermogen. De latere zou het beter zijn. Maar goed, ik kan niet uit ervaring spreken omdat mijn V70 nog moet komen. Welk bouwjaar is je wagen?
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
2000, op kenteken gezet in november '00.BlackSapphire schreef:Ik heb wel eens gehoord dat vooral de eerste V70's niet zo goed bekend staan om hun remvermogen. De latere zou het beter zijn. Maar goed, ik kan niet uit ervaring spreken omdat mijn V70 nog moet komen. Welk bouwjaar is je wagen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Ik heb sinds december mijn eerste Volvo, maar wat remmen betreft moet ik zeggen dat ze lekker happen.
Rem naar benede, neus op het voorruit.
Gewoon super dus. Helemaal vergeleken met mijn vorige auto, Avensis Verso.
Ik had me bij die wagen al geleerd om twee keer pompend te remmen om een maximale negatieve versnelling te krijgen.
Remmen V70 bj 2005, gewoon super.
Rem naar benede, neus op het voorruit.
Gewoon super dus. Helemaal vergeleken met mijn vorige auto, Avensis Verso.
Ik had me bij die wagen al geleerd om twee keer pompend te remmen om een maximale negatieve versnelling te krijgen.
Remmen V70 bj 2005, gewoon super.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
M'n classic van '99 (TDI) remde redelijk, eigenlijk vergelijkbaar met de huidige V70 benzine. Je moet inderdaad redelijk doortrappen om voldoende remvermogen op te bouwen. Afgelopen zomer zijn er voor nieuwe schijven en blokken op gekomen (origineel via de dealer), waarna het remvermogen niet is veranderd. De remschijven en blokken hebben we keurig volgens de "voorschriften" voorzichtig ingeremd.
Verder ga ik er vanuit dat bij een zwaardere auto ook de remmen worden aangepast. Bijvoorbeeld grotere diameter remschijven. Echt merkbaar zou het dus niet moeten zijn.
Verder ga ik er vanuit dat bij een zwaardere auto ook de remmen worden aangepast. Bijvoorbeeld grotere diameter remschijven. Echt merkbaar zou het dus niet moeten zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Ik vind de remkracht van de nieuwe V70 veel beter dan van de classic versie en 850.
Op mijn V70 zitten wel 16" (302mm) schijven, maar die had ik op mijn V70 classic ook.
Ik had met mijn V70 classic in 2 jaar tijd 3 keer kromme remschijven en ben daarna overgestapt naar de 16" schijven. De remkracht was niet veel beter maar ik heb daarna geen kromme remschijven meer gehad. (Allemaal origineel materiaal)
Telkens als ik vanuit mijn 850 in de V70 stap, moet ik weer wennen aan de veel grotere remkracht.
Op mijn V70 zitten wel 16" (302mm) schijven, maar die had ik op mijn V70 classic ook.
Ik had met mijn V70 classic in 2 jaar tijd 3 keer kromme remschijven en ben daarna overgestapt naar de 16" schijven. De remkracht was niet veel beter maar ik heb daarna geen kromme remschijven meer gehad. (Allemaal origineel materiaal)
Telkens als ik vanuit mijn 850 in de V70 stap, moet ik weer wennen aan de veel grotere remkracht.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14812
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
m<mm De remkracht van mijn D5 is niet slecht.
Het enige echte antwoord is te vinden mogelijk op de rembank.
Ik heb wel een noodstop mogen maken en merkte wel dat ik van schrik max in trapte...
Het leek wel of de remmen voor gelijk heftiger en ook achter stevig mee remde.
Was wel blij met resultaat.
( Stond op tijd stil..)
Het enige echte antwoord is te vinden mogelijk op de rembank.
Ik heb wel een noodstop mogen maken en merkte wel dat ik van schrik max in trapte...
Het leek wel of de remmen voor gelijk heftiger en ook achter stevig mee remde.
Was wel blij met resultaat.
( Stond op tijd stil..)

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Ik vond de remmen van de 850 en later m'n S70 echt om te huilen.
Veel last van piepen en de vertraging was teleurstellend. Bij m'n huidige S60 D5 laat het niks te wensen over. Het systeem werkt voor mij prima. Piept niet en vertraagt enorm.
Veel last van piepen en de vertraging was teleurstellend. Bij m'n huidige S60 D5 laat het niks te wensen over. Het systeem werkt voor mij prima. Piept niet en vertraagt enorm.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15
Een inch is 2.54cm....dus zeker geen 16inch schijven..DannyB schreef:Ik vind de remkracht van de nieuwe V70 veel beter dan van de classic versie en 850.
Op mijn V70 zitten wel 16" (302mm) schijven, maar die had ik op mijn V70 classic ook.
Ik had met mijn V70 classic in 2 jaar tijd 3 keer kromme remschijven en ben daarna overgestapt naar de 16" schijven. De remkracht was niet veel beter maar ik heb daarna geen kromme remschijven meer gehad. (Allemaal origineel materiaal)
Telkens als ik vanuit mijn 850 in de V70 stap, moet ik weer wennen aan de veel grotere remkracht.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Hier is de ervaring dat de remmen niet meer dan normaal zijn.
Heeft hier iemand al in de nieuwe Corsa (jaja) gereden? daar is het omgekeerde aan de hand.
Bover,
Dat remassitentsysteem werkt idd erg goed!
Heeft hier iemand al in de nieuwe Corsa (jaja) gereden? daar is het omgekeerde aan de hand.
Bover,
Dat remassitentsysteem werkt idd erg goed!
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
Remkracht heeft in dit geval gewoon te maken met de rembekrachtiger. Die staat bij Volvo niet zo sterk afgesteld en moet je dus zelf meer kracht uitoefenen.
Een keuze van Volvo om misschien zo meer gevoel te krijgen bij het rijden.
Je kunt ook een rembekrachtiger sterk afstellen en sta je terwijl je niest al stil.
Voor alles is wat te zeggen.
Een keuze van Volvo om misschien zo meer gevoel te krijgen bij het rijden.
Je kunt ook een rembekrachtiger sterk afstellen en sta je terwijl je niest al stil.
Voor alles is wat te zeggen.
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14812
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
nn
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
En dan zien je ogen er zo uit...... dankzij de gordelspanners!
:shocked!:
:shocked!:
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Hij remt wel, je moet alleen zo hard trappen...VolvoXC70 schreef:Ik was ook altijd van mening dat mijn XC70 helemaal niet lekker remde. Andere auto's remden voor mijn gevoel veel beter.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Als dat zo is zijn ze hun doel wel een beetje voorbijgeschoten.Potje schreef:Remkracht heeft in dit geval gewoon te maken met de rembekrachtiger. Die staat bij Volvo niet zo sterk afgesteld en moet je dus zelf meer kracht uitoefenen.
Een keuze van Volvo om misschien zo meer gevoel te krijgen bij het rijden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5