Uit liefde voor de Volvo Katterug is Huub Vermeulen, begenadigd autocoureur en initiator van dit project, met het idee gekomen een hedendaagse low budget race-versie van de Volvo Katterug te realiseren.
Graag willen wij u verwelkomen tijdens de AutoRAI 2007 op stand 05.411 van Hogeschool Rotterdam waar u de nieuwe “Katterug Anno 2007” 1 op 1 kunt bewonderen.
Nieuwsgierig?? Bezoekt u dan onze website www.ceemo.nl , kopje news, of kom even langs op de beurs.
De dorpels hebben ook een veiligheids functie, omdat dit ontwerp op het circuit komt te rijden, worden er voor, achter en aan de zijkanten crashboxen geplaatst. Aan de zijkant zit deze in de dorpel geintegreerd.
Dit project wordt in samenwerking met de Hogeschool Rotterdam gedaan, zij maken het frame, inclusief alle technische dingen. In het prototype zal uiteindelijk een Audi motor komen. De audi motor kan de 380 Pk halen. Als iemand gedetaileerde informatie wil, vragen/tips of commentaar over het ontwerp heeft kan diegene mij mailen: ikwas@hotmail.com
Echt een heel leuk idee. Dat driehoeksruitje had voor mij niet gehoeven, het ontwerp is imnmers behoorlijk anders dan het origineel en het verstoort de lijn een beetje.
Ben benieuwd hoe het gaat rondscheuren.. alleen, wat is er mis met een potente Volvo-motor?
De hogeschool Rotterdam heeft dit iom de opdrachtgever besloten. Deze motor is alléén voor het prototype. Het is nog niet duidelijk welke motor uiteindelijk in de circuit versie komt te zitten.
Het moet een low-budget raceklasse worden die voor iedereen toegankelijk is. Zodra er meer info is over het type motor wat in de circuit versie komt
zal ik dit posten.
Vind idd een niet Volvomotor afbreuk doen aan een leuk idee, Audi had natuurlijk geen karakteristieke historische koets op de plank liggen :redhotevil:
In de eerste instantie zal het ontwerp voor op het circuit gebruikt gaan worden.
Als de reacties over uiterlijk design vanuit het publiek positief blijven, wie weet.
In het geval van een straatversie zal er nog veel doorontwikkeld moeten worden. De circuit versie bestaat namelijk uit een frame met het technische gedeelte en natuurlijk de carrosserie. De gehele binnenkant is leeg.
Ziet er heel leuk uit. Aardig Initiatief. Zolang je maar niet aan een originele PV444 of PV544 gaat klooien.
Wordt het een soort Silhouette klasse?
Maar moet toch zeggen dat een VOLVO-motor een betere keus zou zijn.
Nee, er wordt niet aan originele pv444/544 gesleuteld. Alles wordt nieuw gemaakt.
Er wordt een nieuwe raceklasse voor opgezet, iedereen zal in dezelfde auto rijden, met hetzelfde type motor, dit type staat nog niet vast.
Sorry, hier moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Maar kom gerust langs op de RAI, daar zal Huub Vermeulen ook aanwezig zijn, hij kan deze vraag wel beantwoorden.