We zijn voor de eerste keer op reis met de V90 en dit keer naar Noord Italië. Zoals velen al voor mij hebben gemerkt is de V90 een heerlijke reiswagen ook voor de lange afstand. Je merkt op de Autobahn in Duitsland op dat de V90 stiller en stabieler is op hogere snelheden dan de V70. Tevens merk je ook op dat bruikbaarheid van de kofferruimte minder is dan in de V70. Maar dat is in ons geval geen probleem omdat we niet ons halve huishouden meenemen.

De voorstoelen zijn iets beter dan in de V70 maar de kinderen achterin vonden de achterbank van de V70 beter (maar ze hebben wel weer iets meer beenruimte).
Een probleem die mij wel is opgevallen dat er een gepiep van de achterwielen komt die je duidelijk kunt horen met de ramen open bij een lagere snelheid (in de file op zwarte zaterdag

). Ik heb hierover een item gelezen bij de XC90 op dit forum maar een echte melding van de oplossing heb ik nog niet gevonden. Ook niet of je hiermee nog wel langer mee kunt rondrijden. Ik weet ook niet of het gepiep blijft bestaan bij hogere snelheden (boven 40 km). Iemand hiermee ervaring gehad ??