Dus snel de caravan aangekoppeld en kon de combinatie richting de Brenner om via Innsbruck - München huiswaarts te gaan.
De Volvo was met zijn R-Design pakket al ruimschoots uitgerust. Maar daarnaast waren nog een reeks opties aanwezig. Panoramadak, leder etc.
Wat mij opviel was dat de relatief kleine Volvo de toch wel zware caravan met gemak wist te verplaatsen. Ook de lange afdaling richting Oostenrijk deed de Volvo met alle gemak. Een bijzonder strak gestuurde combinatie. Zeker met de adaptive CC deed de 7-traps automaat dit moeiteloos.
Even verderop kwam ik achter de specs. van deze auto. 1.5 liter benzine Turbo, 3 cilinder met 132 kW (180 pk), en samengesteld met de elect. aandrijflijn 193 kW (262 pk)./ Een bijzondere Volvo moet ik zeggen. Zeker als trekker voor een zware caravan.
Had in het verleden al wat langer Volvo gereden. Diverse 360 2-liters en de laatste was een sportieve 480ES. Volvo zou zomaar haar een herintreding kunnen doen.
Na jarenlang echte terreinauto’s te hebben gereden had ik het eigenlijk niets met SUV. Maar dan had die wel minimaal AWD moeten hebben.
En zo liep ik tegen een Duitse XC60 D4 AWD Momentum. Zelf gevonden bij een Duitse Volvodealer in Krefeld. Deze is van 01-2018 en de km-stand was lekker laag. Met 37.200 km hebben we deze prachtige Volvo in Nederland mogen verwelkomen. Lekker uitgerust met de toch al luxe uitrusting van de Momentum, maar nu extra met een business-pakket. Leer, donker glas, 19 inch wielen etc.. Ben nog steeds op ontdekkingsreis om alle toeters en bellen in beeld te brengen.
De Volvo ons moeten verplaatsten naar onze favoriete zonbestemmingen in zuid Europa. (met een 1800 kg zware Eriba Nova) en de wintersportbestemmingen in de Franse- en Italiaanse Alpen (wel solo). Dus de AWD was voor mij een must.
Slimme actie van de marketing afd. van Volvo Cars in Beesd.
De helper in nood

Of toch de overhaler

De vervanger van onze LandCruiser