onderhouds kosten versus jaarkilometers 2006

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gast

mehrzahl schreef:
De komende 150K zal ik niet weer zo veel kosten hebben.
Hoop het niet voor je. Ik heb het afgelopen jaar 2300 Euro weggebracht (niet eens naar een Volvogarage) voor (naast de reguliere zaken) een wiellager, een motorsteun, een airco-condensor, een thermostaatklep en een stuurkogel. Oh ja, de 3e set remschijven zit er op (voorwielen) maar deze beginnen nu weer krom te trekken.

De rammel bij het linkerachterwiel wordt ook steeds luider...stabilisatorstangen of schokdemper.

Km stand begin 216k, nu 251k. Volgens mij blijft het gewoon doorgaan met die hoge kosten. Ik zit op ongeveer 7 ct per km.
Vraag om andere schijven, die ook gebruikt worden op politievoertuigen.
Ik ben dus niet de enige met pech. :P
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Jeetje help wat een kosten.......... :roll:
Het rommelt een beetje in mijn buik :(
nu ik als particulier hier van alles voorbij zie komen :x

Wat herkenbaar is dat de dealer zegt "uw beurt kost x euro."
Kom je de volvo ophalen was er nog allerlei kleine dingen die ook zo weer een paar honderd euries bij elkaar kosten.

Ik heb gevoel dat volvo zich erg richt op de zakelijke markt/lease en de prijzen daar op aangepast zijn.
( Men kan immers toch aftrekken van de balasting als kosten )

Of ben ik iets te pesstimistisch :?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gast

@Bover,
Pessimistisch?
Als je zou zeggen negatieve benadering, heb je ook gelijk!

Misschien denkt men wel, wie een Volvo kan betalen, doet ook niet moeilijk over onderhouds kosten........................!

Ik heb een (1) goed verhaal gehoord vanuit Duitsland voor onderhoud.
Uurloon en onderdelen zouden daar aanmerkelijk lager liggen.


Maar goed, terug naar Topic: onderhouds kosten versus jaar kilometers 2006.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

AlexV70 schreef:@Bover,
Pessimistisch?
Als je zou zeggen negatieve benadering, heb je ook gelijk!

Misschien denkt men wel, wie een Volvo kan betalen, doet ook niet moeilijk over onderhouds kosten........................!

Ik heb een (1) goed verhaal gehoord vanuit Duitsland voor onderhoud.
Uurloon en onderdelen zouden daar aanmerkelijk lager liggen.


Maar goed, terug naar Topic: onderhouds kosten versus jaar kilometers 2006.
IK DOE ONDERHOUD IN DUITSLAND. GRONAU VAN HARTE FINANCIEEL AANBEVOLEN.
STAAN DE VOLVO'S IN DE RIJ MET HOLLANDSE KENTEKENS :D

De garage zegt daar in Gronau: ""\wass ist los da uber die grenze"
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

Misschien denkt men wel, wie een Volvo kan betalen, doet ook niet moeilijk over onderhouds kosten........................!
Goed punt Alex,

ikzelf heb afgelopen jaar ± € 3.000 aan kosten gehad. Naast onderhoud (2x) en APK betrof dit een:
* nieuwe interkoeler (kapot gestoten op zo'n welbekende varkensrug. Hij hangt ook wel erg laag voor in de neus)
* turboslang
* motorsteun/ophanging
* 4 nieuwe zomerbanden
* 4 nieuwe winterbanden
* ruitenwissers
* nieuwe voorruit (eigen risico bijdrage)
* remschijven en blokken
* scharnier benzineklepje
* roetfilter (gratis)

... en we rijden nog steeds met een happy smile :P .
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Onderhoud en reparaties aan mijn V70 2.5D van 11-2000.
Aanschaf: 12-2005, kmstand 177000

2005:

* 4 nieuwe zomerbanden + uitlijnen
* Nieuw slot achterklep

2006:

* Grote beurt + Remblokken achter + Motorkapslot (achteraf waarschijnlijk overbodig, probleem is er niet mee opgelost) -> 800,-
* Rammelend hitteschild van motorafdekkap
* Lekkende nokkenaskeerring -> olielekkage op de distributieriem -> nieuwe keerring+distributie+waterpomp etc. (60.000 km te vroeg) -> 600,-
* Achterband lek
* Software updates voor ECM, DIM en CEM
* Koplampunit lek -> verholpen met gemodificeerde afdekdoppen
* Krukaspoelie trillingsdemper + wat bijkomende schade -> 525,-
* Kleine beurt + APK + draagarmrubbers + ruitenwissers -> 400,-
* Handremschoenen vervangen

2007: km-stand plm 200.000

* Remschijven + blokken voor, remolie vervangen
* Wiellager rechtsvoor


Naast "normale" reparaties en onderhoud ook wat problemen gehad door fouten van monteurs:

Stil komen te staan op duitse autobahn, dealer bleek een week eerder bij grote beurt het brandstoffilter niet goed te hebben gemonteerd. Extra onderzoekskosten bij een duitse dealer (die de oorzaak van het probleem overigens zeer vakkundig vrij snel vond)

Bij vervanging draagarmrubbers (door universele garage) ging er iets mis met het opzij schuiven van de aandrijfas rechtsvoor. De kogels van het lager kwamen eruit rollen, de garage besloot de aandrijfas te vervangen (ik hoorde van de week 'gelukkig' dat dit bij de echte dealer ook wel eens gebeurt). Bij montage van de aandrijfas was de asbout niet goed vastgezet. Dit resulteerde een maand later in een op hol geslagen ABS computer. Kostte 2*40,- onderzoekskosten bij de dealer voordat de oorzaak werd gevonden en opgelost.


Losse kosten, niet strict noodzakelijk:
* Set RTI cd's; 225,-
* Hondenrek; 200,-


Wat zit eraan te komen:

* Airco service beurt
* Magneetkoppeling airco afstellen (?)
* ECC unit ventilatortje begint herrie te maken (althans, zo lijkt het)
* Draagarmrubbers voelen volgens dealer wat "week" aan, ze raadden aan deze bij de eerstvolgende beurt te vervangen (lekker is dat, net een paar maanden geleden vervangen)
* Beide achterbanden lopen langzaam leeg, bij elke tankbeurt 0.5 bar erbij.
* Raammechanisme linksvoor rammelt
* CV linksvoor en -achter hapert soms
* Motor / pomp ruitensproeiervloeistof hapert
* Achteruitrijverlichting hapert
* Enkele speakers zijn aan vervanging toe
* Verlichting ECC unit
* Voorruit zit vol putjes en krasjes. Ik overweeg 'm te laten polijsten met zo'n polijstrobot


ik zal misschien wat details vergeten zijn...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

oef...hoezo duurzaam. Je moet niet zo erg mijn voorpret temperen voor mijn D5 die ik komende week verwacht. Is ditnu standaard of helaas een maandagochtendproduct?
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Nou, dan kan er in 2008 niet veel meer gebeuren... Jij hebt je portie al gehad.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

BlackSapphire schreef:oef...hoezo duurzaam. Je moet niet zo erg mijn voorpret temperen voor mijn D5 die ik komende week verwacht. Is ditnu standaard of helaas een maandagochtendproduct?
Ik denk dat dit redelijk normaal is. Let wel dat het gaat om een 5 to 6 jaar oude auto met 180K - 200K. Een aantal reparaties kun je bij die leeftijd / kmstand wel verwachten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Mag waar zijn, maar ik vind het dan nog vrij heftig.
De passat die ik nu inruil zit op 143000, is 8 jaar oud, maar daar heb ik dit soort uitval nog niet bij vernomen...
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

BlackSapphire schreef:Mag waar zijn, maar ik vind het dan nog vrij heftig.
De passat die ik nu inruil zit op 143000, is 8 jaar oud, maar daar heb ik dit soort uitval nog niet bij vernomen...
Tja,
Lees het forum er maar eens op na, ik vorm zeker geen uitzondering.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gast

IkeV70 schreef: * Voorruit zit vol putjes en krasjes. Ik overweeg 'm te laten polijsten met zo'n polijstrobot
Je kan misschien perongelijk een steentje op je voorruit krijgen (zodanig dat er een barstt ontstaat) en voor je "eigen risico" (verzekering) een nieuwe vooruit laten monteren.
Er zijn bedrijven, als het wat minder druk is, zelfs de eigen risco verrekenen.
Dus gratis een nieuwe voorruit! :P

Van die aandrijfas begrijp ik niets. Die kan je gewoon weer inelkaar zetten, schoonmaken en nieuw vet erin.
Voor jou was hij natuurlijk gratis. (hoop ik)
Of betaal je voor fouten van een ander? :wink:
Gebruikersavatar
Henk
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
Locatie: West-Brabant

Dus gratis een nieuwe voorruit!
PAS OP : dit is niet altijd zo!! :-x
ik had ook verzekering gebeld,voorruit was echt kapot"ster" kon hem bij de bekende "glasgarage's" laten verangen"gratis" :P
totdat ik de nieuwe polis kreeg en dus op trede 19 bleef staan en niet naar 20 ging!!! :evil:
(uiteraard wel dezelfde 75% korting deze geldt v/a trede18)
Maar toch kost dit dus "GELD", wordt gewoon een "trede"door je neus geboord!! :?
Ik uiteraard gebeld, en inderdaad kost het je niets, alleen de "kleine lettertjes" vermelden dat je op dezelfde trede blijf staan!! :roll:
en vorig jaar wederom een nieuwe ruit moeten claimen, op de duitse autobaan kwam zichtbaar een steen op me af wederom een ster van zo'n 10 cm!! :(
Dus ja, staat dus nog steeds op trede 19 :(
( in het verleden trede 20 geweest maar zo'n bekend "niet zichtbaar "parkeerpaaltje kost me toen zo'n 5000,- gulden (achterspatbord / 2-deuren + dorpel)
en ook nog eens 4 trede's verzekering!! :oops:
Dus kijk eerst goed of het echt gratis is, in mijn geval koste het geen "harde"euro's maar wel zachte "trede's"
in verzekerings termen heet zoiets "gratis nieuwe vooruit" :roll:

p.s. betrefd een AXA autoverzekering, verders geen klachten over deze
maatschappij :wink:
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

AlexV70 schreef:Van die aandrijfas begrijp ik niets. Die kan je gewoon weer inelkaar zetten, schoonmaken en nieuw vet erin.
Voor jou was hij natuurlijk gratis. (hoop ik)
Of betaal je voor fouten van een ander? :wink:
Uiteraard geen extra kosten voor mij. Ik weet ook niet waarom de garage besloot 'm te vervangen ipv opnieuw inbouwen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gast

Henk schreef:
Dus gratis een nieuwe voorruit!
PAS OP : dit is niet altijd zo!! :-x
ik had ook verzekering gebeld,voorruit was echt kapot"ster" kon hem bij de bekende "glasgarage's" laten verangen"gratis" :P
totdat ik de nieuwe polis kreeg en dus op trede 19 bleef staan en niet naar 20 ging!!! :evil:
(uiteraard wel dezelfde 75% korting deze geldt v/a trede18)
Maar toch kost dit dus "GELD", wordt gewoon een "trede"door je neus geboord!! :?
Ik uiteraard gebeld, en inderdaad kost het je niets, alleen de "kleine lettertjes" vermelden dat je op dezelfde trede blijf staan!! :roll:
en vorig jaar wederom een nieuwe ruit moeten claimen, op de duitse autobaan kwam zichtbaar een steen op me af wederom een ster van zo'n 10 cm!! :(
Dus ja, staat dus nog steeds op trede 19 :(
( in het verleden trede 20 geweest maar zo'n bekend "niet zichtbaar "parkeerpaaltje kost me toen zo'n 5000,- gulden (achterspatbord / 2-deuren + dorpel)
en ook nog eens 4 trede's verzekering!! :oops:
Dus kijk eerst goed of het echt gratis is, in mijn geval koste het geen "harde"euro's maar wel zachte "trede's"
in verzekerings termen heet zoiets "gratis nieuwe vooruit" :roll:

p.s. betrefd een AXA autoverzekering, verders geen klachten over deze
maatschappij :wink:
Bij Univé ken ik dit niet.
Zijn al meerdere voorruiten (meerdere auto's) vervangen, nooit wat van gemerkt. Geen melding gehad van trede verlies.

Goed weer on topic? kosten onderhoud.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

AXA??? brrrr :(
Doe gewoon volvo verzekering in beesd.
Goed en duidelijk.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Pffft als ik dat zo lees hoop ik dat dit leed mij bespaard zal blijven. Eerlijk gezegd vind ik zoveel reparaties bij een auto die nog geen 200 k heeft gelopen buiten proportie. En dan die prijzen en het kennelijk geklungel van de dealer.

Ik ben eerlijk gezegd bij mijn vorige auto (V40 1.9D van 06-1999) alleen de normale beurten gewend en op tijd de distributie vervangen. Ik ga ervan uit dat dat bij mijn V70 2.5D van 12-2000 ook het geval is, anders heb ik me wel flink vergist.
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Gast

Nou jongens, ik heb het voor elkaar.
Vanmiddag bij Apeldoorn de snelweg op, achter een vrachtauto
en ik zie een bruin steentje precies in mijn gezichtsveld op de voorruit komen.. BATS.
Geen ster maar een mooie ronde cirkel van ongeveer 1 cm. (grappig, maar uit automatisme wil je even wegduiken) :P

Deze ruit gaat er uit! Morgen even naar mijn schadebedrijf. REgelen!! :wink:
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Toeval? Of kun jij in de toekomst kijken?
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Gebruikersavatar
JaccoV70
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 23.04.2006 - 21:51
Locatie: Hellevoetsluis, Zuid-Holland
Contacteer:

Ik heb zelf een servicebeurt uitgevoerd bij de V40 voor ik die verkocht.
Dealer gebeld voor kleine beurt en APK......kosten 350,- euro!!!!!!
Zelf filters en olie gekocht tw:
6 liter smo,smo flt, lucht flt, Benzine flt, 4 bougies. kosten 145 Euro en de APK 35,- Totale kosten 180,-
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”