Heb voor woensdag een wissel gepland staan en we vertrekken vrijdag 19 aug naar de franse alpen, 3 weken

Ik rijd dus nog wel een paar km's in NL maar vroeg me even af of dat wel handig is, die wissel van voor zo'n lange rit?
ervaringen?
Nee hoor, was gewoon luiheid en tot en met juli reed ik nauwelijks km's. Leek dus niet zo zinning om die banden te wisslen.
Wat luiheid al niet kan veroorzaken….
Voor €12,50 wissel je bij een kleine garage waar de eigenaar vaak zelf aan de hunter staat.arnoud schreef: ↑09.08.2021 - 21:13 Bijna?
Maar wel opmerkelijk dat een lease maatschappij de bandenwissel door KwikFit laat doen. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.
Ik zou in dat geval bij binnenkomst meteen melden "ik ben een autist, en ben super allergisch voor beschadigingen van mijn velgen, kunnen jullie AUB voorzichtig zijn?"
Haha dan ken jij de gemiddelde LM nog niet... Voor elke scheet naar een andere partij. Zelfs onderhoud is bij sommigen amper voor elkaar te krijgen bij de officiele dealer terwijl het wel mag. Ze doen er alles aan om het voor hun zelf zo goedkoop mogelijk te houden en hebben het liefste mensen zoals TS die het allemaal weinig interesseren, zodat de portemonnee zoveel mogelijk gesloten kan blijven...arnoud schreef: ↑09.08.2021 - 21:13 Bijna?
Maar wel opmerkelijk dat een lease maatschappij de bandenwissel door KwikFit laat doen. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.
Ik zou in dat geval bij binnenkomst meteen melden "ik ben een autist, en ben super allergisch voor beschadigingen van mijn velgen, kunnen jullie AUB voorzichtig zijn?"
De laatste 5 leaseauto's die ik heb gereden/rij komen van verschillende (grote en kleinere) LM's. En bij alle werd de bandenwissel geregeld door Kwik-Fit of Euromaster. Ben zelf ook erg zuinig op de velgen en heb eerlijk gezegd nog nooit (merkbare) schade aan mijn velgen gehad na een bandenwissel. Het kan zijn dat ik geluk heb gehad maar ik ben in de (wellicht naive) veronderstelling dat ze bij KwikFit ook hun best doen om de velgen niet te beschadigen, net zoals bij de dealer en/of andere garage. Het kan natuurlijk altijd gebeuren. Hopelijk blijven we er allemaal van verschoond.