(Geluids)kwaliteit autotelefoon

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
IkeV70
5th Gear member

[mods-edit (FrankM):] afgesplitst van Werking DUO sim. ging steeds meer of topic

Hmm.

Mijn V70 is ruim 6 jaar oud. Wellicht dat nieuwere auto's betere telefoons hebben. Ik ben absoluut niet te spreken over de kwaliteit van de telefoon (matig geluid, matige microfoon), noch over het bedieningsgemak.
Bedienings(on)gemak:
De bediening is traaaaag. Als je het telefoonboek oproept moet je eerst al een halve minuut "even wachten aub". Vervolgens reageert het systeem traag op de bladertoetsen.
Als iemand belt verschijnt niet de naam van de beller, maar zijn nummer. Ik weet al die nummers niet uit mijn hoofd, dus het is altijd een verrassing wie er belt.
Verder is er natuurlijk het duo-sim probleem.

Pluspunten zijn dat het er mooi uitziet, dat passagiers de losse hoorn kunnen gebruiken, dat je e.e.a. via stuurbediening kunt bedienen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Lambert
5th Gear member

Ik heb beide versies gehad, eerst drie jaar de "oude" en nu een jaar de nieuwe, er zit inderdaad verschil in kwaliteit in, maar wat ik eigenlijk bedoel is, dat volvo het autorijden erg comfortabel maakt. Ik had in beide gevallen de mobilityline, rti en tel en premium audio, ik rijd 60.000 km per jaar, mijn auto geeft me veel rust, echt een plek om bij te komen tussen de afspraken in en dan is de telefoon met de bediening op het stuur en een rti een verlichting.

Daardoor veel veilige kilometers
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

IkeV70 schreef:Als iemand belt verschijnt niet de naam van de beller, maar zijn nummer. Ik weet al die nummers niet uit mijn hoofd, dus het is altijd een verrassing wie er belt.
ook als diegene wel in je telefoonboek staat?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als mijn vrouw belt staat er bij mij netjes 'THUIS' in m'n schermpje en als kantoor belt staat er 'ZAAK'. En zo nog wat vaste bellers.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
IkeV70
5th Gear member

bart simpson schreef:
IkeV70 schreef:Als iemand belt verschijnt niet de naam van de beller, maar zijn nummer. Ik weet al die nummers niet uit mijn hoofd, dus het is altijd een verrassing wie er belt.
ook als diegene wel in je telefoonboek staat?
Ja.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

VW en Audi hebben dan een mooier systeem, met bijpassende houders. De telefoonnummers haal je uit je telefoon, en verschijnen op het display. Display tussen de snelheidsmeter. Een perfect systeem!
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Thom
5th Gear member

Mijn V70 is ruim 6 jaar oud. Wellicht dat nieuwere auto's betere telefoons hebben. Ik ben absoluut niet te spreken over de kwaliteit van de telefoon (matig geluid, matige microfoon), noch over het bedieningsgemak.
Bedienings(on)gemak:
De bediening is traaaaag. Als je het telefoonboek oproept moet je eerst al een halve minuut "even wachten aub". Vervolgens reageert het systeem traag op de bladertoetsen.
Als iemand belt verschijnt niet de naam van de beller, maar zijn nummer. Ik weet al die nummers niet uit mijn hoofd, dus het is altijd een verrassing wie er belt.
Verder is er natuurlijk het duo-sim probleem.

Pluspunten zijn dat het er mooi uitziet, dat passagiers de losse hoorn kunnen gebruiken, dat je e.e.a. via stuurbediening kunt bedienen.
Helemaal mee eens. Het is een achterhaald systeem, en het vergroot je bereikbaarheid beslist niet. Als het geen technische fout is, dan ben je wel weer vergeten om je mobiel in te schakelen bij het verlaten van de auto... Voor 1.050€ mag het ook wel mogelijk zijn bij snelheden boven de 80 km/u te kunnen bellen. Maar, het heeft ook een aantal voordelen:
- volledig geintegreerd (dash ziet er mooi compleet uit);
- lekker grote bedieningstoetsen;
- mute.

Daarbij is Bluetooth ook zeker niet foutloos, daar zijn weer veel problemen met koppeling. Tsja, bellen in de auto... zo'n oortje is misschien nog wel het beste.

Thom
Bundy
2nd Gear member

drive_a_legend schreef:Niet verder zoeken : bluetooth carkit. Ik heb een Parrot ck 3300. Fenomenaal gemakkelijk.
Helemaal mee eens.
Gemak dient de mens en de parrot, in welke uitvoerring dan ook is een
geweldige carkit. :P
Robert_T
2nd Gear member

@thom; Werkt de volvo telefoon niet met snelheden boven de 80 ??????
IkeV70
5th Gear member

Robert_T schreef:@thom; Werkt de volvo telefoon niet met snelheden boven de 80 ??????
Daar heb ik dan weer geen last van. Ik mag zelfs SMS'jes opstellen tijdens het rijden. (niet dat ik dat doe, maar het mag wel)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Jan W
2nd Gear member

Even een drietal opmerkingen:

-dat van die 80 km/u kun je volgens mij zelf instellen ('veiligheidsopties' of zoiets. Ik dacht in elk geval diep verscholen in 't menu);

-bij mij komen netjes de namen van de bellers in beeld, hoor. Alleen is het aantal karakters per regel beperkt, zodat je bij een lange naam telkens maar een gedeelte ziet;

-de méérprijs van het systeem (circa € 1.100,-) is buiten elke proportie: voor een kwart tot één zesde van dat geld heb je tegenwoordig veel geavanceerdere systemen (op Bluetooth-basis) waarbij de mobiel (telefoon of handheld) gewoon in de middenconsole kan blijven. En kun je in het gat van de telefoon in het dashboard nog een stevige bekerhouder monteren óók!

Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Thom
5th Gear member

Voor 1.050€ mag het ook wel mogelijk zijn bij snelheden boven de 80 km/u te kunnen bellen.
Ondanks een aantal werkplaatsbezoekjes, heeft de telefoon nog steeds een zeer gebrekkige geluidskwaliteit op snelwegtempo. Er is al vanalles geprobeerd, de volgende stap is ws. een zwanehals. Dat bedoelde ik ermee.

Thom
Robert_T
2nd Gear member

Afgelopen week heb ik op de duitse autobahn gewoon zitten bellen met de volvo telefoon, bij 160km/h geen klachten gehad over de kwaliteit van het geluid. Ik heb geen zwanenhals
Jumbo2
2nd Gear member

Gaat een beetje offtopic, maar als ik bel, met zwanehals, heb ik absoluut geen problemen. Bij ontvanger klink ik alsof ik thuis zit.

jumbo
S70 T5
ScubaBart
2nd Gear member
Contacteer:

Als ik bel (via de Volvo telefoon) kan de andere kant mij inderdaad gewoon tot boven de 180 km/u goed verstaan. Ik heb geen zwanehals, maar wel gelamineerd glas, wellicht dat het daar door komt..
Some people just aren't made for life on the road..
Delta
4th Gear member

Ook ik ben een tevreden gebruiker van de telefoon zonder zwanenhals etc etc. Misschien belangrijk ik heb een s60 2003 (model2004)
Instellingen voor het bedienen tijdens rijden zit inderdaad in het menu.
De melding "even wachten aub" heeft niets met de telefoon te maken maar bij het aanmelden van de sim dit is bij iedere provider weer anders (lees langzaam/snel).
Ik gebruik een z.g.n. sim only kaartje en heb mijn mobiel zo ingesteld dat hij bij weigeren (rode knop) doorschakeld naar mijn autotelefoon. Ook na een vooringesteld aantal keren overgaan schakeld mijn mobiel door naar mijn autotelefoon. Dit systeem bevalt mij veel beter dan de problematische duo simkaarten.
paQ
4th Gear member

Delta schreef: Ik gebruik een z.g.n. sim only kaartje en heb mijn mobiel zo ingesteld dat hij bij weigeren (rode knop) doorschakeld naar mijn autotelefoon. Ook na een vooringesteld aantal keren overgaan schakeld mijn mobiel door naar mijn autotelefoon. Dit systeem bevalt mij veel beter dan de problematische duo simkaarten.
zal je een aardige duit extra kosten dan
Delta
4th Gear member

Sim only euro 3.95 200minuten per maand (haal ik nooit).
Doorschakelen, telefoon is van de zaak dus die kosten zijn niet voor mij.
Volgens mij de oplossing voor goedkoop en storingsvrij telefoneren.
IkeV70
5th Gear member

Delta schreef:De melding "even wachten aub" heeft niets met de telefoon te maken maar bij het aanmelden van de sim dit is bij iedere provider weer anders (lees langzaam/snel).
?

Bedoel je de "even wachten" melding die je krijgt als je het telefoonboek opent? Dat vind ik een sterk verhaal. Wat heeft het telefoonboek met de provider te maken? Waarom heb ik dat probleem nog nooit meegemaakt met diverse mobiele telefoons met hetzelfde abonnement?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Delta
4th Gear member

IkeV70 schreef:
Delta schreef:De melding "even wachten aub" heeft niets met de telefoon te maken maar bij het aanmelden van de sim dit is bij iedere provider weer anders (lees langzaam/snel).
?

Bedoel je de "even wachten" melding die je krijgt als je het telefoonboek opent? Dat vind ik een sterk verhaal. Wat heeft het telefoonboek met de provider te maken? Waarom heb ik dat probleem nog nooit meegemaakt met diverse mobiele telefoons met hetzelfde abonnement?
Je geeft zelf al het antwoord verschillende telefoons maar hetzelfde abonnement. Mocht je ooit eens overstappen naar een ander kun je dus m,eemaken (b.v bij telfort weet ik uit ervaring) dat je na de pincode moet wachten. Alleen heet het dan "SIM nog niet gereed" of zoiets.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”