Goedendag,
Recent heb ik een Volvo S60 2.4 (140 pk) automaat, Drivers Edition bjr 04/08 aangeschaft. Met een kilometerstand van 97.000 bij een Volvo Dealer. De auto kwam van de eerste eigenaar en is altijd door dezelfde dealer, volgens schema, in onderhoud geweest.
Vanaf het eerste moment tijdens de proefrit constateerde ik dat er sprake was van trillen, in het stuur en ergens onderin bij de pedalen. Dit heb ik na de proefrit aangegeven, er werd mij, ook na de 2e proefrit enkele dagen later, gezegd dat is een kwestie van balanceren, dat lossen we op. Dus de auto gekocht en wat bleek, trillen nog aanwezig.
Inmiddels ben ik 2 maanden en 1000km verder en is de auto al 2 maal terug geweest bij de dealer:
- aandrijfassen zijn aangehaald en gesmeerd
- opnieuw balanceren (2 maal in 2 maanden tijd)
- stabilisatorstang achter was krom en is vervangen
- motorsteunen gecontroleerd en in orde bevonden
- velgen zijn recht
- geen sprake van hoogteslag
- geen speling op de aandrijfassen
- homokineten in orde
- ophanging (lagers, draagarmen etc) in orde
Echter geen oplossing van de klacht, het trillen blijft aanwezig!!
Nu, na 2 maanden, is het relaas van de dealer dat het trillen (in het stuur en onderin bij de pedalen) bij een toerental van 1400-1800 en bij een snelheid van tussen de 60 en 80 km per uur door combinatie van motor en aandrijving komt en nu komt ie, DAT IS EEN PRODUCTEIGENSCHAP VAN DIT TYPE VOLVO, het zou ook voorkomen bij V 70 en S 80 !!!!
Voor mij is dit te bizar voor woorden, wie kan mij hier iets zinnigs over zeggen, ik wil zo niet blijven rijden!
Groet
Marcel
Trillen bij toerental 1400-1800
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 13:02
Dankjewel voor je antwoord, de banden zijn nagenoeg nieuw en heb ik ook door een bandenspecialist laten controleren, evenals door een andere volvo dealer.
Ik heb overigens van 2003 tot 2008 in een nieuw aan mij afgeleverde s60 aut (2.4i) tot volle tevredenheid en zonder deze zgn. product eigenschap gereden !
Ik heb overigens van 2003 tot 2008 in een nieuw aan mij afgeleverde s60 aut (2.4i) tot volle tevredenheid en zonder deze zgn. product eigenschap gereden !
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
heb je al geprobeerd of de trilling stopt als je de automaat eventjes in neutraal zet?
heb je al gekeken of de trilling ook aanwezig is als je de auto heel even laat uitrollen zonder motor
zijn de remschijven wel dik genoeg op de vooras?
heb je al gekeken of de trilling ook aanwezig is als je de auto heel even laat uitrollen zonder motor
zijn de remschijven wel dik genoeg op de vooras?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
zou beginnen met het meten van de dikte voor remschijven...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....