Ik had een tijd geleden een account aangemaakt omdat ik een deal had gesloten bij een volvo dealer voor een gave volvo v60. Vorige week woensdag (28 juli) was het eindelijk tijd, na een maand wachten, om mij v60 op te halen. 28e om 12:30 uur opgehaald en 29e om 06:00 vertrokken met een volgeladen auto + dakkoffer richting Griekenland via Duitsland -> Zwitserland -> Italie en dan met de boot oversteken. Mijn eerste keer met de auto en ook nog eens met een nieuwe auto, haha. Wel perfecte trip om de auto te testen want ik zag gisteren dat ik 3.000 km heb gereden in 7 dagen! En ik heb nog 2 weken…Van de perfecte snelwegen in Nederland tot hoge bergen (2.050 meter) in Griekenland vol met stenen, gaten, beesten en insecten.
Ik heb geprobeerd om hier en daar mooie foto’s te maken, maar ik ben er nog niet tevreden over. Ik wil ze nog bewerken in adobe lightroom, maar ik heb geen laptop bij de hand en via de mobiel vind ik het niet prettig. Hopelijk vinden jullie de foto’s goed!
Over de auto:
Rijdt geweldig, voelt stevig aan maar licht qua besturing. Wegligging heb ik nog niet goed kunnen testen, want er is een groot verschil met het asfalt in Griekenland en Nederland qua kwaliteit + het is nu overdags 43 graden; dus weg = 60+. Dat maakt het zacht en dus glad waardoor ik af en toe een klein beetje wegglip als ik het gaspendaal vol indruk (heb michelin pro 4 die bijna nieuw zijn).
Ik denk erover na om volgend jaar te chippen van 152 pk naar 190 pk (heb nu volvo garantie), want af en toe heb ik wel van “kom op”. Ik reed hiervoor een alfa giulietta diesel dus ben hoge koppel gewend. Stoelen zitten sportief, maar comfortabel en geluid is geweldig met zijn high performance audio. De automaat is wel eentje waar je aan moet wennen vind ik. Je moet begrijpen hoe die werkt, want soms begrijpt die niet wat je wilt. Had stuurhendels handig gevonden om ff snel te kunnen schakelen ipv gas indrukken of loslaten, maar helaas.
Weet iemand een oplossing voor een ipad houder voor de hoofdsteun? Er zijn geen pinnen bij de hoofdsteun dus kan niks vinden

En hieronder de foto’s!
Tussenstop Duitsland Avondeten tussen de bergen van Zwitserland Lunchpauze volgende dag in Italie Kaimaktsalan berg hoogte 2.000 meter