Volvo S80 bouwjaar 2000!! Een vraagsken

Plaats reactie
olympus1
3rd Gear member

Ok nu mijn ander probleem is opgelost, on to the next!!
Mijn volvo S80 bouwjaar 2000 met rti en tmc met cd's
Ik kan tmc zenders ontvangen ( kan ik zien in de tmc instellingen menu ), ik ontvang ze dus ook (met naam en al).
PROBLEEM :
Ik krijg nooit verkeersberichten aan, nooit gezien sinds ik de auto (2de hands) gekocht heb!! Bij volvo zeggen ze dat dit een typisch probleem was voor het model van dat jaar!! heb mailtje gestuurd naar volvo (ZWEDEN) en ze zeggen dat het TOCH zou moeten werken!!
Nu heb ik zo'n plat rechthoekig dink gevonden in mijn kofferbak, als je ervoor staat aan je rechterkant (dus niet de kant waar je cd wisselaar steekt), daar zie je een soort putteke aan de rand daarvan is er zo'n plat baksken!! Er staat TMC en FM op met telkens 1 draad dat waarschijnlijk ergens in de bumper gaat ofzo, moet ik nog eens te goei zien, en dus een kabel van de FM gedeelte en een kabel voor de tmc gedeelte, deze laatste gaat in de navigatiesysteem!! zal foto's trekken en op mijn space zetten dan zien jullie wat ik bedoel!!! zie maar om mijn space
http://spaces.msn.com/members/deadmeat2/ zie album onder foto's en bij weergave kies dan TMC
menjo
7th Gear member

Ik zie geen fotos! of ben ik gewoon te snel?
menjo
7th Gear member

Het kastje is hoogstwaarschijnlijk de antenneversterker, blijkbaar gebruikt de TMC dan een aparte antenne.
olympus1
3rd Gear member

ooops, inderdaad je was te snel, ik was nog bezig met ze te trekken
nu staan ze erop!!!
olympus1
3rd Gear member

het zou kunnen, er gaat een draad van het bakje in de bumper, zo lijkt het !!!
Ik ga nu nergens nie meer aan prutsen, heb al vanalles voorgehad deze laatste dagen !!
Er is een moer losgekomen dat de harde buisje met de servo compressor verbindt !! Als je de servo olie reservoir bekijkt vertrekken er een dunne harde buisje en een dikkere maar flexibelere buis, bij mij was de bovernste moer losgekomen (in de compressor ) !! Heb ook een klein ongevalletje gead !!! Iets héééél stoms eigenlijk, alléé ik zal het maar vertellen hé !! Ik was achteruit aan het rijden, was juist op oprijtje gedraaid om terug te keren !! nu vertrekt er toch wel van de andere kant van de straat zo'n zware pickup zekers !! :(
JAJA boenk tegenéén, wel zachtjes hoor !!
Lichte schade !! klein deukje achterkant bumper een beetje ingedrukt in de lengte, deze is dus wel terud op zijn plaats maar buigt nu wel een beetje naar buiten, en natuurlijk de linker achterlicht moet vernieuwd worden, er is enkel een klein stukje af aan de zijkant, maar ja evengoed vernieuwen
Prijs valt nog goed mee !! zo'n 1000 euro voor deuk weg te doen en een beetje bijspuiten en een nieuw achterlicht, en de bumper rechtmaken en als ik nie tevreden ben met de bumper dan laat ik er een nieuwe opzetten!!!
Een ongeluk komt nooit alleen !!!!
Als ik morgen tijd heb zal ik eens een paar foto's trekken, dan kunnen jullie het zelf zien zien
olympus1
3rd Gear member

Maar kan deze 'versterker' dan ook kapot zijn ??? Aangezien ik het kabeltje naar de gps vertrekt uit trek, en ik zoek tmc zenders dan komt er direct 97.5 op!! terwijl als de draad is aangesloten hij toch wel enkele
minuten zoekt naar tmc zenders, zou ik het wagen om zo'n een ander versterkertje te kopen ??? Mss is mijn probleem dan zo opgelost !!!
Weet iemand hoeveel zoiets kost ????
VolvoZoeker
3rd Gear member

Is het uiteindelijk goedgekomen met de tmc installatie??? Ik ben zeer benieuwd, omdat ik dus hetzelfde probleem heb :-( en het zou toch wel grappig zijn om de fileberichten (die we in ons gebouw uitzenden) ook binnenkrijg :-)

gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “S80”