En het is weer klaar. Om 09:00 uur vertrokken naar Elst. daar aangekomen kon de auto naar binnen en werd uitgelezen. Obbe legde uit dat veel storingen liever niet gewenst was en dat was bij mij gelukkig goed. Vervolgens werd een sensor gedemonteerd en geinspecteerd. Deze had niet al te veel aanslag. Obbe had mij een foto laten zien van een vervuilde sensor. Het tanken van V-Power diesel de laatste tijd deed de motor al beter lopen en ook dit was een positief effect ervan.
Daarna heeft Obbe de sturingsunit (zo noem ik het maar) eruit gehaald en nam deze mee naar boven voor de aanpassing van 163 naar 185 pk en 400 naar 480Nm. Ondertussen een bakje koffie gedronken en wat telefoontjes gepleegd. Toen kwam Obbe weer beneden, de unit erin en kon ik even een testritje maken. Het resultaat was duidelijk merkbaar. Bij even wat forser optrekken duidelijk meer duw in de rug. Dat was dus okay.
Certfificaat gekregen en sticker voor te plakken waar ik maar wil, afgerekend en naar mijn zoon gereden in Amersfoort en later daarna weer terug richting Grunn. Toen ik thuis kwam was verbruik vanaf de boordcomputer al gedaald van 1:15 naar 1:17. Gewoon normaal met het (toch wel drukke) verkeer meegereden.
Zeer tevreden, maar ik wist wat ik kon verwachten. Had de ervaring ook al opgedaan bij Obbe met mijn XC60. Het rijplezier met de XC70 is weer een stapje hoger gekomen, ik ben er blij mee.
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14342
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Goed gedaan Frits V70 ! of Obbe eigenlijk 
Ik weet dat je echt waar voor je geld krijgt en ik heb met mijn tuning, die ongeveer dezelfde waarden heeft als jij, al bijna 400.000km met Obbe tuning gereden.
Alles loopt als een tierelier en de automaat Geartronic 6bak schakelt nog soepel zeker hier in de bergen. Gewoon super. Fijn dat je er blij mee bent en het is inderdaad een upgrade van rijplezier met jouw XC.
Veel plezier ermee!

Ik weet dat je echt waar voor je geld krijgt en ik heb met mijn tuning, die ongeveer dezelfde waarden heeft als jij, al bijna 400.000km met Obbe tuning gereden.
Alles loopt als een tierelier en de automaat Geartronic 6bak schakelt nog soepel zeker hier in de bergen. Gewoon super. Fijn dat je er blij mee bent en het is inderdaad een upgrade van rijplezier met jouw XC.
Veel plezier ermee!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20914
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Meer koppel dan de vorige rijdt naar mijn idee altijd prettiger. Dat merkte ik al met mijn vorige X5: 440 Nm in plaats van 280 in de Volvo die ik daar voor reed.
Geniet ervan.
Geniet ervan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Inmiddels weer een tijdje verder. Heb voor het eerst weer in Duitsland gereden en had de kans om hem eens te laten gaan.
180 heb je vlot, heerlijk rustig in de auto qua geluid en sturen. Naar 200 duurt het iets langer en bij 210 had ik nog slag in mijn gaspedaal over. En toen moest ik op de rem
Wat is het toch een heerlijke reiswagen.
180 heb je vlot, heerlijk rustig in de auto qua geluid en sturen. Naar 200 duurt het iets langer en bij 210 had ik nog slag in mijn gaspedaal over. En toen moest ik op de rem

Wat is het toch een heerlijke reiswagen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14342
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Mooi hoor. Je hebt ook een mooi koppel nu.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Fritsie, Mien jong:
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nu nog een setje XC90 brackets en remmen rondom en je bent klaar
Zonder ouwehoeren altijd mooi extra koppel en pk.
Zonder ouwehoeren altijd mooi extra koppel en pk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
1:15 Ik maak wel gebruik van het aanwezige koppel.V70/2.4D/2003 schreef: ↑07.10.2021 - 20:07 Fritsie, Mien jong:
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu

Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10488
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dat is netjes toch? Om de 30duuzend nieuwe bandjes?Frits V70 schreef: ↑07.10.2021 - 22:131:15 Ik maak wel gebruik van het aanwezige koppel.V70/2.4D/2003 schreef: ↑07.10.2021 - 20:07 Fritsie, Mien jong:
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu![]()
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Nou dat valt wel mee. De Pirelli's achter willen maar niet slijten, zaten eronder toen ik de auto kocht met 70.000 km. Er staat nu 100.000 km op de teller. De Michelin's Cross Climate voor gaan iets sneller. Eronder gekregen bij 72.000 km. Ga later dit najaar kijken wat te doen. Mogelijk voor nieuwe MCC en de MCC van voor dan naar achteren.
Maar nog steeds zeeeer tevreden met de tuning. Elke dag weer een groot plezier om achter het stuur te stappen van de limousine.
Maar nog steeds zeeeer tevreden met de tuning. Elke dag weer een groot plezier om achter het stuur te stappen van de limousine.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14342
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tuning zet de motor in optimale modes en dat voel je direct. Je auto |"hangt" meer aan het gas. Ik tune al sinds 2006 en nooit spijt van gehad of klachten.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....