Zo, vandaag 'even' de B4 servo cover van mijn automaat vervangen, uit voorzorg. Dat ding kan zorgen voor twijfelachtig schakelen van 3-4 en van 4-5, omdat bij de originele de binnenste ring los kan laten van het huis:

Dit is een voorbeeld plaatje; bij mij was de ring niet los maar wel wat dun.
Dus een nieuw setje bij de volvo gehaald:

Aan de binnenkant is te zien dat hij gemodificeerd is; waar de eerste versie een geklemde ring had, zit deze vast met een borgring.
Maar wat een @@*&@##%&^%$ klus zeg! Een hele hoop gevloekt en op een gegeven moment dacht ik dat ik het nieuwe dekseltje en zuiger niet meer terug op zijn plaats kreeg, omdat ik met geen mogelijkheid de nieuwe borgring erin kreeg om het deksel op zijn plaats te houden. Maar uiteindelijk is alles gelukt en zit het nu weer lekdicht in elkaar.
Het resultaat: de eerste paar kilometers schakelt hij wat onwennig van 3-4, dat zou normaal zijn volgens IPD (waar een uitstekende montagehandleiding te downloaden is: http://www.ipdusa.com/products/5538/107 ... aw55-50-51). Dat ging vanzelf weg en het twijfelachtige van de 3 naar 4 is weg, het lijkt erop alsof hij nu zoiezo sneller en zekerder opschakelt dan voorheen
Dus het is even een rotklus, maar dan heb je ook wat voor 21 euro. Voor diegenen die ook met twijfelachig schakelen kampen (s60's, v70's en s80's, zoiezo de AW5 bakken), is dit een goede tip waarbij er een grote kans bestaat dat het hierna opgelost is.
Rens