Msuidgeest schreef: ↑03.06.2021 - 18:27
Ben benieuwd wat eruit komt aan oplossing.
Zo, in ben terug met het verdict. En de teleurstelling.
Na het achterlaten van mijn wagen voor 2 dagen bij Stern ik Katwijk kwam het volgende uit de bus. Er was een lek gedetecteerd bij een ventiel van de airco. Dat hebben ze hersteld. Ook de remschijven hadden ze vernieuwd omdat ik had aangegeven dat de wagen trilde bij het afremmen.
Zij hoorden geen vervelend airco geluid meer dus de klus was geklaard. Op naar vele zorgeloze kilometers!
Echter, 30km van de garage op een rustige baan hoorde ik het geluid net zo hard als van tevoren. Rechtstreeks terug rijden ging niet omdat ik 2u enkele rit moet rijden naar huis vanuit Katwijk en ik moest mijn kinderen gaan ophalen bij de onthaalmoeder. Dus ik heb meteen gebeld om te zeggen dat het nog niet opgelost was. Uiteindelijk belde de verkoper mij terug en die vertelde me (redelijk arrogant vond ik) dat ze geen geluid hadden gehoord en dat ze de aircopomp niet preventief zouden vervangen als ik het geluid enkel hoorde bij lage snelheid en zonder de radio aan te hebben staan. De airco werkt en koelt en ze zien geen reden om die pomp dus te vervangen.
Enerzijds kan ik dat begrijpen, je gaat ook niet de versnellingsbak preventief vervangen omdat die ooit kapot zal gaan (was zijn vergelijking). Maar met dit geluid had ik de wagen laten staan toen ik hem kwam bezichtigen. Als elke V70 bij nieuw-aflevering dat geluid maakte, hadden ze er niet zoveel verkocht!
Ik zit er dus nog mee. Probleem is niet opgelost. Wat kan ik er nog aan doen?
Het straffe is dat de volvo-dealer waar ik in België een test bij had laten doen de pomp zou vervangen onder garantie, dat vonden ze vanzelfsprekend. Die service mag je dus niet verwachten in Katwijk...