BillyBob schreef: ↑20.10.2021 - 21:39
De prijs is wel een dingetje, zit al rond de 68k (zonder korting) in de configurator .
Recente tweedehands T6 rond de 52k.
Ik kon bij mijn dealer uiteindelijk een nieuwe aanschaffen, waar ik ze 2de hands met 50K/km op internet zag staan.
Zoals ik al zei, gewoon naar dealer gaan en een prijsofferte laten maken. Komen altijd met kortingen. Kan je wel PM sturen van de Volvo dealer waar ik ben geweest.
wasbeer2006 schreef: ↑21.10.2021 - 11:13
In NL heb je niets aan een hybrid fiscaal gezien, sterker het is alleen maar duurder en prive ook!
Klopt, België kun de auto 100% inbrengen omdat je onder 50g WLTP zit. Daarbij naar mij mening fikse korting, zoals ik al zei ongeveer 9K t.o.v. online Volvo configurator.
Wegenbelasting ook, moet er om liegen maar ik meende iets van 200 euro / jaar.
Ik denk dat je ook nog iets anders moet meenemen.
Hoe belangrijk vind je het rijden? Een T6 en 8 gaan hard rechtdoor, maar als je vaak een lekker kronkel weggetje wil pakken is een B4 toch de (veel) beter rijdende auto
De hybrid zijn dusdanig zwaar dat je dat altijd voelt en in het sportieve bereik best wel tegen vallen, snel is het echter wel! De T8 polestar bv, maar ook de T6 zijn in NL waarschijnlijk de goedkoopste auto's met een sprint onder de resp 4.5 en 5.5s
Ik zag ook zo'n reactie van "Raspaardje" in een ander topic, maar had hier nog niet op gereageerd.
Door de vierwiel aandrijving en beter/lager zwaartepunt verdeling, ga je echt wel hard door een kronkelweggetje
Sterker nog, als ik bij de stoplichten de bocht om moet, om bijvoorbeeld een snelweg op te gaan, red je het nog niet bijna met een voorwielaandrijver.
Ik denk alleen dat als in een bocht moet remmen je in het nadeel bent. Uit accelereren uit een bocht gaat super door de vierwielaandrijving.
Maar heb het idee dat verschillende mensen wel verschillende gedachten hebben over "sportief" rijden.
Als ik nu bijvoorbeeld naar mijzelf kijk dan vindt ik mijn evo500 de sportiefste auto.
Waarom? Hier heb ik achterwielaandrijving met mechanisch sper, en kan met deze auto "lezen en schrijven" Driften tot circa 80km/uur gaat met 2 vingers in de neus.
Verder geen elektronisch stuur, je voelt gewoon alles op het stuur.
Voor een ander is het misschien hard door een bocht gaan. Hier leggen weer veel auto's het af met 4 wiel gestuurd laguna welke standaard met Bridgestone Potenza werdt geleverd (zeer stugge wang maar heel veel grip bij droog weer) soms lachwekkend en al enkele keren gevaarlijke situatie meegemaakt, doordat mensen me daarmee toch wilde bijhouden in bochten die goed ken en daardoor uit de bocht vlogen.
Vervolgens mij hier van de schuld willen geven? Tja, is hard door kronkelweggetjes rijden dan sportief rijden?
Denk dat ieder hier zijn perspectief van heeft. en grenzen v.w.b. rijden.
ok is het nu lastig vergelijken, bestel je een B3 of B4 krijg je een bak met dubbele koppeling vanaf de B5 de automaat met koppelomvormer. Die laatste vond ik niet echt lekker.
Nu moet ik ook afwachten want ik krijg de dubbele koppeling, maar heb daar niet in gereden.
Ja, ik heb in geen van allen gereden dus ik kan er geen oordeel over geven. Ik weet alleen dat met de T8, de elektromotor de overgangen met 8 traps automaat heerlijk opvult, de versnelling is zeer lineair.
Heb vaak in polestar stand, als de ramen dichtzijn, niet eens in de gaten dat de motor loopt en schakelt bij normaal rijden.
Met de huidige gratis geld maatschappij is privatelease in NL ook erg interessant als je bv een mobiliteitsbudget hebt (ik denk ik België niet).
Weet ik niet in België. Ik heb gewoon renting voor 4 jaar gedaan. Los je het bedrag bruto af tot 12% van het bedrag. Hierdoor zakt mijn winst en hoef ik aan het einde van het jaar minder belasting te betalen. Na deze tijd kun je auto aankopen door deze 12% te betalen.
Uiteindelijk doet iedereen dit omdat de auto dan nog veel meer waard is.
Een leuk probleem heb je zullen we maar zeggen
Ja, in België is het denk ik zakelijk de interessantste keuze. Maar hangt ook een prijskaartje aan. Privé zou ik nog gewoon even zijn doorgereden omdat ik vrij weinig rijdt. Dus voor iedereen is wel een keuze verdedigbaar.