Android dubbele nummers

Plaats reactie
marinh
2nd Gear member

Hi,

Ik heb een Android toestel (OnePlus 8 Pro) en heb bij iedereen alle mobiele nummers er dubbel in staan. Ik vermoed dat dat komt door Whatsapp. Er zijn al een paar topics over geweest. Het is vrij irritant omdat de stembediening nu altijd zegt "Contact heeft meedere nummers, kies een regel" (of woorden van gelijke strekking).

Ik heb op mijn toestel de Whatsapp sync uitgezet maar die gaat uiteindelijk vanzelf weer een keer aan.

Iemand een oplossing hiervoor gevonden? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem ;)
- Volvo V60 T6 Recharge AWD MY'25 Silver Dawn
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
kawaman
5th Gear member

Ik herken dit, bij het overzetten van mijn vrouw haar contacten, van een Oneplus X naar een Oneplus 3T gebeurde hetzelfde. alles nagelopen en uiteindelijk de dubbele handmatig gewist.
Maar ik denk dat je niet in het juiste topic zit om hier een oplossing voor te vinden.
Oneplus heeft een community waar je wellicht wel een oplossing aangedragen krijgt.

Succes
Erik

S60 T5 R-design
marinh
2nd Gear member

kawaman schreef: 26.10.2021 - 16:27 Ik herken dit, bij het overzetten van mijn vrouw haar contacten, van een Oneplus X naar een Oneplus 3T gebeurde hetzelfde. alles nagelopen en uiteindelijk de dubbele handmatig gewist.
Maar ik denk dat je niet in het juiste topic zit om hier een oplossing voor te vinden.
Oneplus heeft een community waar je wellicht wel een oplossing aangedragen krijgt.

Succes
Dag Erik,

Dankjewel voor je reactie.

In mijn teleefoon staan uiteraard geen dubbele contacten. Anders had ik dat inderdaad bij Oneplus opgepakt.

Alleen de Volvo ziet dubbele contacten. In mijn telefoon zie ik er maar 1. Het lijkt mij een Volvo specifiek issue. In mijn vorige V60 had ik dit probleem niet. Heb uiteraard al de standaard zaken geprobeerd als opnieuw pairen etc.

Handmatig wissen is dus geen optie, ze staan er maar 1x in ;)
Risrael
5th Gear member

Heb je ze misschien op je SIM van de telefoon staan én in de telefoon zelf? Terwijl je de zichtbare contacten in je telefoon op één van beide hebt staan.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
marinh
2nd Gear member

Risrael schreef: 26.10.2021 - 17:15 Heb je ze misschien op je SIM van de telefoon staan én in de telefoon zelf? Terwijl je de zichtbare contacten in je telefoon op één van beide hebt staan.
Nee dat is niet het geval. Ook als ik op mijn telefoon aangeef dat ik alles wil zien, zie ik maar van elk nummer 1.

Het zijn de mobiele nummers die dubbel zijn. Beter: De nummers die whatsapp hebben. Ik las dat het een issue is dat nummers die ook in je whatsapp voorkomen als extra nummer worden meegesynced in Blueooth. Dat schijnt al langer zo te zijn alleen doen sommige autosystemen daar zelf een ontdubbeling op. Ik vraag me ook af of dit te fixen is.
jalex_h
6th Gear member

Het heeft inderdaad met Wahtsapp te maken. Android voegt de alle nummers die bij een contact horen (telefoon, whatsapp) op de achtergrond wel samen zodat je het in de telefoon maar 1 keer ziet maar ergens in de communicatie met de auto worden deze toch weer uit elkaar getrokken.
Er is wel wat over te vinden op het www maar een echte oplossing helaas niet.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
kawaman
5th Gear member

marinh schreef: 26.10.2021 - 16:36 In mijn teleefoon staan uiteraard geen dubbele contacten. Anders had ik dat inderdaad bij Oneplus opgepakt.
Ahh verkeerd begrepen, mijn excuus
Erik

S60 T5 R-design
Risrael
5th Gear member

Ik heb ook een Android (Samsung) maar heb geen last van dubbele contacten.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
marinh
2nd Gear member

jalex_h schreef: 26.10.2021 - 22:08 Het heeft inderdaad met Wahtsapp te maken. Android voegt de alle nummers die bij een contact horen (telefoon, whatsapp) op de achtergrond wel samen zodat je het in de telefoon maar 1 keer ziet maar ergens in de communicatie met de auto worden deze toch weer uit elkaar getrokken.
Er is wel wat over te vinden op het www maar een echte oplossing helaas niet.
Dat vermoedde ik dus al... Dankjewel. Ik lees inderdaad dat Samsung hier beter mee omgaat en de nummers ook maar 1x synct naar de auto
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”