BillyBob's V60

Philken
5th Gear member

BillyBob schreef: 24.10.2021 - 09:08
Philken schreef: 23.10.2021 - 11:06 Polestar 2 geen optie? is zakelijk nog veel interessanter in België dan de hybrid....
Hey Philken, Poslestar is zeker een interessante auto vind ik. Alleen (en dat is heel persoonlijk): ik vind hem niet zo mooi. Ben meer voor de breaks. Full electric breaks zijn niet dik gezaaid voorlopig.
ik weet het, hier hetzelfde, met de nieuwe wetgeving(in B) is enkel een elektrische nog interessant vanaf 2026, ik blijf voorlopig ook op mijn honger zitten wat ik als volgende moet kiezen(heb wel nog eventjes tijd( mid 2023 moet ik keuze doorgeven)en tegen dan zijn er hopelijk terug normale levertermijnen & meer keuze)...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
wasbeer2006
5th Gear member

Mooi he de regelgeving. In NL is dit jaar 100% elektrisch nog interessant maar volgend jaar al niet meer als je zakelijk rijdt met bijtelling.
Hybrid al helemaal niet of je moet het geld over hebben voor extra vermogen.

Ik snap het soms ook wel, want het was natuurlijk nooit de bedoeling auto's met 500PK te maken van ruim 2 ton. Wacht nog op het eerste bericht van verzekeraars dat er meer ongelukken gebeuren omdat de auto's zo hard gaan, kan die premie ook weer omhoog.

Prive is weer een ander verhaal met stroom (uit bv zonnepanelen) en restwaarde, en wie weet wat dat gaat doen???
-V60 B4 7dct R design wit
EVO500
4th Gear member

wasbeer2006 schreef: 25.10.2021 - 09:25 Mooi he de regelgeving. In NL is dit jaar 100% elektrisch nog interessant maar volgend jaar al niet meer als je zakelijk rijdt met bijtelling.
Hybrid al helemaal niet of je moet het geld over hebben voor extra vermogen.
Blijft gewoon een melk koe die auto. In België kijken ze meestal hoe Nederland het doet en probeert het vervolgens beter te doen. Gelukkig valt het met auto's nog mee. Maar dat zal wel niet meer lang duren.
wasbeer2006 schreef: 25.10.2021 - 09:25 Ik snap het soms ook wel, want het was natuurlijk nooit de bedoeling auto's met 500PK te maken van ruim 2 ton. Wacht nog op het eerste bericht van verzekeraars dat er meer ongelukken gebeuren omdat de auto's zo hard gaan, kan die premie ook weer omhoog.
Nu moet ik zeggen dat ik vanuit Volvo betere aanbieding vwb autoverzekering kreeg als iedere andere verzekering. Lagere premie punt 1
En meen indien binnen 3 jaar "total los" nieuwwaarde, verder geen daling in premie.
Denk dat hun met de soft/hardware (fijn he die volvo app??? privacy??) een beetje reëel kunnen inschatten wat de kosten zijn en ze hier op inspelen.
wasbeer2006 schreef: 25.10.2021 - 09:25 Prive is weer een ander verhaal met stroom (uit bv zonnepanelen) en restwaarde, en wie weet wat dat gaat doen???
Ik kan je vertellen dat je gewoon in loop der tijd gen**d wordt op zijn nederlands. Als iedereen panelen heeft zijn we met zijn allen net zo duur uit.
Gelukkig stapte ik er vroeg in. Ik kocht in 2010 voor 28K zonnepanelen (zal je tegenwoordig misschien 9K kosten denk ik)
Kreeg hier wel mooie groenstroom certificaten voor omdat ik een van de eerste was toen overigens.
Echter (na een jaar of 9 schat ik) kwamen ze erachter dat het terug leveren hier in België misschien wel niet zo slim was...en dat het wel eens te veel ging kosten...
Wat deden ze hier, we gaan een prosumenten tarief invoeren, wat inhoud dat je per 1000Kw opbrengst er tussen de 72 en 112 euro wordt gerekend en je dit er boven op mag betalen. Voor mij komt dit dus op een 900euro per jaar wat voor ergens 2018 helemaal nooit gerekend werd.
Daar gaat je berekening :-( en wat gaan ze vervolgens doen, geen terug draaiende teller... Voor mij valt de schade relatief mee maar nieuwe installaties zijn veel oninteressanter.
Of terwijl, het blijft een "partner" die continu draait en waar je moeilijk op kunt bouwen, of dit nu NL of BE is.
Jammer dat de KIA EV6 nog niet in zicht was begin dit jaar toen ik mijn Volvo kocht.
Want dat vond ik mooie oplossing wat ze aanboden (nu aanbieden) De accu van de auto gebruiken als "thuis" accu voor de panelen. Denk dat een kwestie van tijd is dat Volvo en andere merken hier ook mee komen, zie hier wel toekomst in. Daar loopt KIA wel in vooruit.
Volgens mij dwalen we weer af....
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Benassi
1st Gear member

Dag BillyBob,

ik stond begin dit jaar voor exact dezelfde keuze (nieuwe auto op de zaak in België)
mijn advies:
- niet twijfelen, ga voor een recharge model, ik heb de volledige berekening gemaakt en dit komt gewoon goedkoper uit dan een diesel of benzine ondanks de meerprijs van +- 15000 euro (recharge is daarboven ook standaard beter uitgerust)

- 100% aftrekbaar ipv +-50% (75% is helaas verleden tijd voor verbrandingsmotoren) , dit geldt zowel voor de afschrijving van de wagen als voor alle bijhorende kosten zoals brandstof, verzekering, onderhoud, enz. met een diesel of benzine kan je deze extra kosten ook maar voor 50% inbrengen!

- wegentaks/BIV, scheelt op 5 jaar een 2000tal euro tov benzine/diesel, wordt gecompenseerd door iets duurdere verzekering en onderhoud wegens hogere waarde/vermogen/gewicht

- brandstofverbruik: maak je geen illusies, met deze PIH bespaar je niets (rij ook zelf vooral snelweg-30K/jaar)

- belangrijkste punt dat velen vergeten: personenbelasting, hierin zit het VAA, sociale bijdrage en CO² bijdrage vervat, in de praktijk: bij een B4 momentum gaat er maandelijks 270 netto extra van je loon af, bij een T6 recharge 140 euro (7800 euro op 5 jaar netto verschil)

- in mijn vergelijking kwam ik uit op een maandelijks netto verschil van 80 euro in het voordeel van de recharge (die ook veel beter uitgerust is), indien je met een leasing/renting/lening met maandelijkse afbetaling werkt dan bespaar je vanaf maand 1 zonder dat je je investering moet 'terugverdienen'
- restwaarde: ligt uiteraard ook veel hoger

- nieuw vs tweedehands: ik zou voor nieuw gaan omdat het verschil in prijs bij selekt wel heel minimaal is tov een nieuwe wagen met kortingen (ik kreeg mijn V60 twv 65500 mee voor 53000, dus vraag zeker ook offerte bij andere dealers indien je dit soort korting nog niet hebt gekregen) ten tweede is er inderdaad de grote upgrade sinds kort van het elektrisch gedeelte, heeft (nog) geen fiscale voordelen tov de huidige recharge, maar wie weet wat verzinnen ze nog... de restwaarde zal iig zeker hoger liggen dan de huidige 11kWh modellen

pk's waren ook geen doel voor mij, gewoon naar het kostenplaatje gekeken. De wagen rijdt zeker vlot en je kan er zelfs heel hard mee knallen, maar je merkt duidelijk dat dit niet haar favoriete bezigheid is. Zelfs met 340pk zou ik dit geen sportieve wagen noemen, eerder een comfortabele cruiser met meer dan genoeg power op overschot. Grote voordeel van de recharge is dan ook het elektrisch rijden bij lage snelheden, dat gewoon heel leuk en verfijnd aanvoelt.

groeten Ben
EVO500
4th Gear member

Goed samengevat Ben.
Omega 3000-24V EVO500
wasbeer2006
5th Gear member

Ja en proberen rationeel een auto te kopen is ook nergens voor nodig :-)
Het blijft toch ook iets leuks en hobby wat geld mag kosten.

Nu is het al begrensd op 180, electrisch gaat al 160 worden etc.....
BillyBob
5th Gear member

Benassi schreef: 26.10.2021 - 09:28 Dag BillyBob,

ik stond begin dit jaar voor exact dezelfde keuze (nieuwe auto op de zaak in België)
mijn advies:
- niet twijfelen, ga voor een recharge model.
Bedankt voor de grondige opsomming, Ben! Hier ben ik zeker iets mee. 🙏
Ondertussen wel meer en meer overtuigd. Heb een offerte voor de Inscription maar ik piepte eens naar de jouwe: erg mooie auto in die kleur en in R-Design.
Inscription heeft me wat teveel Chrome overal.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
EVO500
4th Gear member

Ik wilde in het begin ook veel meer chrome en kwam je inderdaad naar inscription.
Maar hoe meer je er na kijkt is het meer zwart weer mooier?
Maar als ik weer teug kijk vindt ik het Chrome ook wel weer chique.
Sorry, maar ik kan geen advies geven .
Er zijn dagen dat ik het Chrome prefereer en dagen dat ik mooi alles zwart mooiere vindt, Zou het mode zijn?
Omega 3000-24V EVO500
raspaardje
6th Gear member

Chroom met een donkere exterieurkleur vind ik mooier/chiquer dan met een lichtere kleur.

Ook ik ging eerst voor een Osmium Grey Inscription en kwam toch thuis met een R-Design in dezelfde kleur...:)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
BillyBob
5th Gear member

Luxeprobleem hé die kleuren 😉.

Ik neig naar twee kleuren momenteel: Pebble Grey en Pine Grey in Inscription of R-design.
Heb nu Magic Blue, vorige was Caspian Blue en de twee vorige waren Black Sapphire.
Allemaal heel mooi maar supersnel vuil, het is eens tijd voor wat anders. Pebble Grey heeft dan momenteel de beste kaarten.

R-Design heeft voor mij twee nadeeltjes: stoelen met die hoge wangen en het hardere onderstel.
Maar ik heb nog niet met de wagen gereden, volgende week ergens. Ben benieuwd. :)
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Rob M
5th Gear member

Tja, wat kan ik zeggen. Ik heb nu 3 jaar in een Pine Grey XC40 gereden en met het bestellen van de V60 stond deze weer hoog op de lijst als kleur. Ik heb getwijfeld een rode te nemen, maar dat kon niet met mijn interieurvoorkeur. Wie weet ooit nog eens!
PG vind ik een chique kleur door het vleugje groen.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
wasbeer2006
5th Gear member

Ik moet zeggen dat voor de V60 soweiso nooit snel een verkeerde kleur kan nemen.
Het past hem allemaal. Wellicht zijn sommige velg(maat)combo's en kleuren wat minder. Maar je moet het bond maken om iets te kiezen wat niet mooi is.
Als ik dan een kleur moet noemen die ik hem niet zo vind staan is dat de mode kleur grondverf grijs.

Chroom en zwart is een keuze een rode R design met veel zwart vind ik mooi, maar met chroom kan ook.
Ik vind boven een zwart hemeltje een must, maar licht kan ook heel mooi zijn....

Goed hier heb je ook weer weinig aan :-)
Nicovs
2nd Gear member

Ik vond het ook lastig.
Wilde graag toch chroom, niet verlaagt ivm comfort en toch beetje stoer.
Lang getwijfeld en uiteindelijk toch voor zilver gegaan en heb daar geen spijt van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Nico

Volvo V60 B3 Inscription 19 inch modeljaar 2022
J33Bee
5th Gear member

@Nicovs mooi in balans. Ik zelf heb ook graag eea wat breekt, ipv alles "zwart". Ieder zijn meug. Voorkant is hier dan weer wel geheel "zwart" omdat ik de R-design grille mooier vind :)
Philken
5th Gear member

BillyBob schreef: 01.11.2021 - 07:52 Luxeprobleem hé die kleuren 😉.

Ik neig naar twee kleuren momenteel: Pebble Grey en Pine Grey in Inscription of R-design.
Heb nu Magic Blue, vorige was Caspian Blue en de twee vorige waren Black Sapphire.
Allemaal heel mooi maar supersnel vuil, het is eens tijd voor wat anders. Pebble Grey heeft dan momenteel de beste kaarten.

R-Design heeft voor mij twee nadeeltjes: stoelen met die hoge wangen en het hardere onderstel.
Maar ik heb nog niet met de wagen gereden, volgende week ergens. Ben benieuwd. :)
ik dacht dat de hybrid modellen geen verlaagde ophanging hadden op de R design( correct me if i'm wrong), dus dat probleem is al opgelost & het zijn nu niet echt kuipzetels in de R design

enne ik rij in de zomermaanden op 20" op sportophanging en ik vind het nog comfortabel ;)
donderdag komen de 18" winterwielen eronder(spijtig genoeg) en ik merk weinig verschil
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
raspaardje
6th Gear member

BillyBob schreef: 01.11.2021 - 07:52 Luxeprobleem hé die kleuren 😉.

Pebble Grey in R-Design heb ik nog nooit gezien, geloof ik.
Is een kleur die je veel als Inscription ziet, en was ook de introductiekleur van de V60. Die natuurlijk als Inscription was uitgevoerd omdat dat toen het hoogste uitrustingsniveau was, R-Design kwam later pas.
Het is idd ook een kleur waarop viezigheid het minste opvalt, net als op Osmium Grey. Ideaal...:-)

Ik zeg: lekker gaan rijden en ervaren die R-Design want die verlaging is vwb stuurfeedback en looks wel heel fraai.
En ik vond die R-Design stoelen als persoon met een smal-normaal postuur juist veel beter zitten; je zit erin ipv erop. Maar indien je groter of zwaarder bent kan dat anders zijn, denk ik.
raspaardje
6th Gear member

Philken schreef: 01.11.2021 - 10:51 ik dacht dat de hybrid modellen geen verlaagde ophanging hadden op de R design( correct me if i'm wrong), dus dat probleem is al opgelost & het zijn nu niet echt kuipzetels in de R design
Dat geldt idd voor de T6 en de T8.
raspaardje
6th Gear member

Nicovs schreef: 01.11.2021 - 10:30 Ik vond het ook lastig.
Wilde graag toch chroom, niet verlaagt ivm comfort en toch beetje stoer.
Lang getwijfeld en uiteindelijk toch voor zilver gegaan en heb daar geen spijt van.
Chique en tegelijkertijd stoere verschijning, hoor! Mooie balans idd.
EVO500
4th Gear member

Als eerste mooie auto's allemaal gepost :-) :-) :-)

Philken schreef: 01.11.2021 - 10:51 ik dacht dat de hybrid modellen geen verlaagde ophanging hadden op de R design( correct me if i'm wrong), dus dat probleem is al opgelost & het zijn nu niet echt kuipzetels in de R design
raspaardje schreef: 01.11.2021 - 15:20 Dat geldt idd voor de T6 en de T8.
Zo staat het omschreven in de folder :
"Sportchassis 12 mm verlaagd en met sportiever afgestelde schokdemping (Dynamic chassis op Twin Engine)"
Kun je op 2 manieren lezen maar ik denk wel zeker dat jullie gelijk hebben!

Had proefrit met 18inch r -design en vond hem niet echt heel stug. Uiteindelijk gekocht met 19" maar voor mijn beleving niet heel veel verschil. Zat wel 2 maanden tussen ... dus of dit heel reëel is.
Omega 3000-24V EVO500
raspaardje
6th Gear member

Dynamic chassis is dus het standaard onderstel. CC heeft het Touring chassis.
Overigens geeft de prijslijst 15mm verlaging aan voor het sportchassis.

Over stugheid: het is maar net wat je gewend bent. Ook het type/merk band zal uitmaken.
Op 19" met Continental Premiumcontact vind ik de R-Design aan de stugge kant in vergelijking met mijn dagelijkse auto.

Over +- een maand zitten de 18" winterwielen met Michelin eronder. Ik ga het wel merken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”