Pardon? Je hebt een luxe auto. in dit geval een station, en het probleem is: je hebt "maar"..... 350 pk?? Tja, ik kan me voorstellen als je in de regel 500 pk gewend bent, is dit wel ff afzien.....


Pardon? Je hebt een luxe auto. in dit geval een station, en het probleem is: je hebt "maar"..... 350 pk?? Tja, ik kan me voorstellen als je in de regel 500 pk gewend bent, is dit wel ff afzien.....
VeldhuizenV60 schreef: ↑09.09.2021 - 15:59 Ik zie dat er in de nieuwe prijslijst van 22-11-2021 de t6 vermeld wordt met 350pk. Als ik onderaan in diezelfde prijslijst kijk bij de autogegevens (waaronder motorgegevens) zie ik dat de benzine motor 253 pk levert en de batterij 145 pk. Dat is bij elkaar toch iets meer..?? Wat is nu het juiste aantal?
Buiten dat gegeven, moet het m.i. zo zijn , al zit er nog maar 1/5 e in je tank, en 1/4e in de accu, dat je nog steeds over het volle vermogen moet kunnen beschikken, toch?VolvoBog schreef: ↑04.11.2021 - 20:09 Op YouTube heb ik al filmpjes gezien waarbij de 180 km/u begrenzer verwijderd is. Het kan dus wel. Of het verstandig en/of zinvol is begrenzingen weg te halen is een afweging die ieder voor zich moet maken, ik ga het niet doen, je loopt risico je garantie kwijt te raken.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij mag dat wel degelijk.
Dat correcten doe ik graagBraboFrits schreef: ↑05.11.2021 - 12:02Correct me if I'm wrong maar volgens mij mag dat wel degelijk.
Als mijn accu leeg is en ik zet de modus op Power worden beide motoren gebruikt. Een generator wekt dan de stroom voor de elektromotor op. Heb je natuurlijk wel wat meer benzine nodig...
Nou, jij bent niet de enige. Ik heb ook eerst zitten Googelen, wat ERAD en ICE eigenlijk betekent. Zo kwam ik in het verleden steeds VOC en B&W tegen. AWD, EV, PIH en PHEV zijn inmiddels ingeburgerd bij mij. Zo had ik de volgende uitleg in mijn herinnering:
Volgens mij worden alle Volvo PHEVs bij snelheden hoger dan 154 km/h de ERAD ontkoppeld.VolvoBog schreef: ↑06.11.2021 - 15:22 Als ik het goed begrijp gaat de elektromotor bij 150 km/u uit, maar is dat dan bij de T8 ook zo, of heeft de ERAD van de T8 wel een reductiebak?
Zoals je kunt lezen in mijn vraagstelling, ik ben nog niet thuis in de materie, ik heb de afkortingen ERAD en ICE ook eerst op moeten zoeken.
Als het bij de T8 ook zo is dat de elektromotor niet meer werkt bij 150 km/u dan zou je bij de T8 ook ongeveer 50 pk's verliezen en is het verschil in pk's tussen de T6 en de T8 nog niet opgelost?
Foutje, moet zijn Bowers & Wilkins....Hans Eilander schreef: ↑06.11.2021 - 19:52 B&W = Burgemeester en Wethouders, maar dat is Bang & Olufsen
De auto heb ik 5 okt besteld, de reden waarom hij vroeger geleverd gaat worden is niet bekend, de dealer had geen idee. Ook zei hij tegen mij dat er mogelijk toch weer uitstel kon zijn. Hij zei dat hij het pas geloofde als de auto op het terrein staat. Ook zei hij dat hij baalde omdat hij meerdere klanten moest gaan bellen omdat hun auto juist later zouden komen. Kortom voor de dealer is ook veel onduidelijk.
Naar enkele mailtjes over en weer stelde de Volvo medewerker voor even te bellen om het uit te leggen. Tussen de elektromotoren van de T6 en de T8 is alles hetzelfde. Waar blijven de 48 pk's dan? De beide motoren van de T6 worden begrenst via het motormanagementsysteem. De aardige medewerker wist me te vertellen dat je niet zoveel toeren kan maken met de T6 dan met de T8. Vooral bij de hoge snelheden ga je enig verschil merken.