stomme (slimme) airco!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jessev40
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

nogsteeds benik ik erg blij met mijn V40, maar er is een dingske dat ik echt irritant vind, als ik de ventilatie op de voorruit zet (ronde schakelaar) dan gaat automatisch de airco aan om mee te blazen, das soms erg handig maar zekers niet altijd. Erg vreemd dat je niet zelf kan bepalen dat je wél de voorruit wil ontwasemen maar dat je dat zónder airco wil doen.

zo, dat ben ik ook weer kwijt! :) ..tja je kan je maar ergens over opwinden!

grtz J
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Luxe probleem :propellerhead:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Zet je hem toch gewoon een standje naar rechts?

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Admire
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.05.2005 - 15:49
Locatie: Zwolle

Dit is om de condens sneller van je ramen te krijgen als deze beslagen zijn. Met de airco (droogt de lucht) gaat dit veel sneller. Een andere reden om de blazers op de voorruit te zetten is er volgens Volvo kennelijk niet ;-)
Volvo S40 1.8 Europa Fase II (11-2000) LPi / Zwart metallic
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Admire schreef:Dit is om de condens sneller van je ramen te krijgen als deze beslagen zijn. Met de airco (droogt de lucht) gaat dit veel sneller. Een andere reden om de blazers op de voorruit te zetten is er volgens Volvo kennelijk niet ;-)
Idd. dat is reden, weer een veiligheidsitem van VOLVO. 8) 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

V480-V40 schreef:
Admire schreef:Dit is om de condens sneller van je ramen te krijgen als deze beslagen zijn. Met de airco (droogt de lucht) gaat dit veel sneller. Een andere reden om de blazers op de voorruit te zetten is er volgens Volvo kennelijk niet ;-)
Idd. dat is reden, weer een veiligheidsitem van VOLVO. 8) 8)
Je ziet het bij meer merken, waaronder Ford. Of je het onder de noemer veiligheid kan plaatsen? Het lijkt mij dus meer gemak.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

En blazen zonder airco is immers (ouderwets) verplaatsen van het probleem: het vocht gaat niet weg uit de cabine en nestelt zich weer op een ander stukje ruit, meestal de achterruit.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”