Ik woon in Zwitserland en vorige week in de bergen vloog ik bij wijze van spreken omhoog

Natuurlijk zijn er wel een aantal zaken die beter kunnen en moeten.
Ik heb al een afspraak bij de garage gemaakt om een software update te laten doen, want OTA mislukt de software update en geeft een foutmelding op het display.
Weet iemand eigenlijk hoe je kunt zien welke software versie ik heb? Op het display staat bij Build Number: QA1A.210116.001.ARTINFO.QAB.8-122-gea 33549ee.
Wat is er nog meer belangrijk? Kernel Version of Android version 10?
Wat me opvalt:
- De iphone app is in mijn geval nutteloos behalve voor het checken of de deuren op slot zijn . . . Het aanzetten van de Airco is me tot nu toe nog niet gelukt, het laadpercentage staat er soms wel en soms niet en vele functies die ik verwacht had (op basis van XC60 ervaringen) ontbreken. Het instellen van een tijdslot voor het laden, routeplanner, ritten log boek, etc. ontbreken allemaal. Volvo heeft nog veel werk aan de winkel !!
- Het bereik valt me tegen. Vorige week stapte ik in mijn auto om van Montreux naar Saas-Fee te rijden. Dat is ongeveer 135 km. Toen ik de rit in Google Maps zette, kwam de mededeling dat ik met 17% batterij zou arriveren! van 80% naar 17% over 135 km. Wel de meeste daarvan de berg op. Dat wel. En de 17% procent werd in werkelijkheid 18%. Dat was dus wel behoorlijk accuraat gepland.
- Een zeer karige Google Playstore. Mijn Nederlandse collega die in een Polestar 2 rijdt (toch erg vergelijkbaar qua software) gaf me het advies om "A better route planner" te installeren en die te gebruiken naast Google Maps. Helaas ontbreekt die in mijn Playstore. Ik weet niet of dit in NL ook zo is, of dat dit een typisch Zwitsers Playstore probleem is? Mijn playstore heeft in ieder geval maar twee apps waar ik wat aan heb. Intune om naar Nederlandse radio via internet te luisteren en Spotify.
- In de online handleiding stond volgens mij dat je op het middendisplay een timer kunt instellen wanneer je wilt laden? Ik zie deze optie niet in mijn auto . . . . En als ik vandaag in de online handleiding kijk, zie ik deze optie niet meer terug?? Ben ik nu gek geworden?? Gelukkig heb ik met de Wallbox Pulsar Plus een hele goede lader met een uitstekende app, om alleen tijdens laag tarief de auto op te laden.
Conclusie na drie weken: Fantastisch rij-eigenschappen maar een slechte digitale ervaring. En over het bereik is de jury zich nog aan beraadslagen.
Groetjes.