dus kijken of ik zsm de BMW eruit kon trappen zonder teveel bij te leggen. eerste optie, een week of 4, 5 geleden was een Niksan Cashkwijt 2liter uit hetzelfde bouwjaar. maar die zou ik dan enkel gekocht hebben vanwege de hogere zit. voor de rest is het gewoon een emotieloze ******bak....
2 weken terug spreek ik een collega: hij had een S60 gekocht. LPG, dus veel km's (5ton), en verder nog wat werk. maar daar was de prijs ook wel naar. tsja, Volvo....interessant. maar ik moet geen sedan, want die vind ik onpraktisch. een V60 zou me te duur (en te klein, qua laadliters) en wat krapjes zijn. dus dan maar eens rondkijken voor een V70. tref ik er een aan bij een autobedrijf bij mijn werk in de buurt. tijdens een werkonderbreking (nee, ik staak niet, maar had die dag een gebroken dienst, waardoor ik een pauze van 3 uur had) langsgereden. interessante en nette auto. op een van de foto's in de advertentie kwam ik al een bekend stempeltje tegen van dezelfde dealert als waar ik de V60 had gekocht. mailtje gestuurd en gevraagd wat er tijdens het verblijf van de V70 bij hen gedaan was.
letterlijk 5 minuten na aanschaf, twee dagen later, belt de verkoper me op: het was geen Summum (zoals de advertentie meldde), maar verder wel een 'gezellige auto '. het 'beangstigende' van de verkoper was, dat hij 16 jaar na dato nog wist aan wie hij de auto nieuw geleverd had. binnenkort dus even in Zaandam 'op de koffie'.
en wat hebben we? wel: een V70 2.4L 170pk 5bak en 261.500km op de klok, met achterspoilert en afneembare schenensloper (trekhaak), zwart lederen interieur, navigatie en gedateerde telefoonvoorbereiding. de buitenkant ziet er groenigjes uit, een exacte kleurnaam of -code weet ik niet, heb ik nog niet naar gezocht. ik zie geen kleurverschillen, dus geen grote schadeklappers gehad. enige 'manco', maar niet erg: PDC werkt niet/heeft onderhoud nodig. gelukkig is een V70 achteraan recht en vierkant...
het enige dat ik van de BMW zal missen, is de separaat te openen ruit van de achterklep. nu moet ik opletten dat ik mijn knar niet stoot tegen het slot van de achterklep als die open staat

(en ja: de bekleding van de A-stijlen zit wat losjes)