Voor het gemak maar wat plaatjes van modeljaar 1973 buijeen gesprokkeld. Dan kun je een idee krijgen hoe het er uit kan zien.
In het groen (nr.094?),
het donkerblauw metallic (meer iets voor een Grand Luxe),
en het rood (nr. 46?)
Ik vind de groene en de donkerblauwe heel mooi:) rood is weer zo rood hahaahhaha, ik had wel een rooie cross brommer.
en in de politiek ben ik ook rood, maar mijn auto hoeft dat niet zo nodig te zijn eigenlijk hahahah
Probleem 1 is opgelost, de dynamo.
het heeft me een klein halfuurtje gekost, maar het lampje gaat uit!!!
daarna wilde ik aan m'n rembekrachtiger beginnen, en nam m'n vriendje alles uit handen, I hate it when he does that!!! :mumum:
Toen ben ik er maar mee gestopt en ga ik volgend weekend weer verder.
maar de kop is eraf hahahah, ik heb foto's gemaakt, nou moeten ze nog op het forum :razz:
Lol leuk he mannen die denken dat ze beter zijn in techniek als vrouwen
Maar ehm waarom de volgende keer niet aan een volgend klusje beginnen als hij je klusje afpakt...
En ik zie uit naar de foto's
jah, en hij is timmerman om het maar bot te zeggen ik was echt kwaad, maar hij bedoeld het allemaal heel erg goed, dat weet ik wel, maarja.
ik ben eigenlijk geen haar beter want ik wil het allemaal zelf doen.
[Mooie wagen hoor.]
Wat kan jij goed liegen zeg
Mooie klus om daar wat moois van te maken lijkt me zo. Wat is er mis met die spatbordrand rechtsachter?
Heldere stadslichtglaasjes heb ik nog ergens liggen geloof ik. Als je wil kan ik wel even zoeken. Mijn donatie voor dit project
een amateur heeft aan mijn auto gelast, vorige eigenaar, en er zat heel veel roest aan, maar ik heb de deuren vervangen.
de auto zelf is mooi, alleen hoe de lak erop zit is minder mooi.
het allermakkelijkste zou zijn als ik een nieuw achter spatbord erin kon zetten, maar zo makkelijk is dat niet, ik moet het er gewoon uit slijpen en een nieuw stuk plaat in zetten.
maar dat stuk is ook het enige echt lelijke aan de auto, het interieur is namelijk nog perfect.
Die wielranden kun je in verschillende groottes krijgen voor niet te veel geld. (Dus alleen het randje of het randje met een stuk plaat)De kunst is iemand te vinden die het er goed en mooi inzet? Als je het zelf kunt is dat super, maar ik kan het niet! Mijn 144 heeft aan twee kanten teveel roest aan die randen, verder is-ie helemaal strak.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
ik kan hem er zelf inlassen, welliswaar met m'n vader, maar we kunnen het zelf.
mijne had 2 open gaten van voor tot achter in m'n beiden voor deuren.
ik heb er 2 nieuwe deuren in gehangen.
ik ben blij dat mijn interieur nog heel is.
29-7-2007 hoop ik weer mee te doen aan de oldtimer rit, maar dan is ie wel gepoetst, al kan ik niets meer redden aan die lak.
zitten allemaal scheurtjes in, ik ben bijna zover dat ik m ga schuren en de roller pak, want het is geen gezicht.
Dat je zelf kan lassen is al een heel groot voordeel denk ik.
Scheelt een hoop geld. Ik heb zelf ook zon lelijke deur zoals jij beschrijfd, ik ben alleen nog op zoek naar goede vervangers.
Ik heb nu tijdelijk een lowbudget oplossing die eigenlijk best goed werkt; heel breed skurtape over de hele lengte van de deur (onderste 8cm zon beetje) en even met de spuitbus in de goede kleur erlangs. Valt niet echt meer op, veel beter dan met een rotte deur rondrijden.\
Zie dat er ook nog een 164 in de familie/buurt is?
btw waar kan ik volvo lak uit een potje het best halen??? en dan heb ik het over een volvo kleur, ik heb een hel klein beetje, moet ik het dan gewoon op kleur laten mengen of is er echt een adresje voor?
spuitbus mag ook natuurlijk
Lotte,
Je kan bij elke goede verfhandel een kleurenstaal opvragen van VOLVO-kleuren.
Dan kan je de kleur bepalen en gaan ze die voor jou mengen. Dat doet iedere zaak altijd speciaal op maat. (Ook de huidige kleuren!)
Ga je zelf professioneel spuiten of laat je het doen.
Als je een cabine kunt regelen bij een schadebedrijf kunnen zij ook veelal de kleur voor je mengen.
..Die tip vanv164 vond ik ook wel aardig, lekker buiten laten staan, beetje offroad, + hier en daar wat oppervlakkige roest, beetje bijplamuren, plaatwerk van een andere kleur erop, zwarte stalen velgen (verbreed) en z'n buik op de grond... dan heb je een 142 Rat look Ride
ook leuk en scheelt je een hoop werk ha..
nee hoor just kiddin' heel veel succes met het revitaliseren van je baksteen!
Hulde!
grt J
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!