Beste Volvorijders !
Ik heb sinds kort een Volvo S40 Edition II Sport met RTI Navigatie en geintegreerde telefoon. Op zich niets dan lof over deze auto. Over de werking van de telefoon heb ik een specifieke vraag, waar ik niet uitkom, ook niet na raadpleging van de uitgebreide handleiding van de auto.
Ik probeer het telefoonboek (= de lijst met namen en telefoonnummers) via de opties in het menu op het display te kopieren van de SIM-kaart naar het interne geheugen van de telefoon, maar dat lukt niet. Ook andersom lukt niet. Op het display verschijnt de mededeling dat het niet mogelijk is. De instellingen van de geintegreerde telefoon heb ik al zo aangepast dat de SIM-kaart niet meer beveiligd is, maar ook dan gaat het niet. Heeft iemand hier evaring mee? Wie weet een oplossing?
Alvast zeer bedankt,
John
Kopieren telefoonboek in geintegreerde telefoon
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Exact voor de volvo weet ik het niet, maar ik heb het wel iets dergelijks gehad bij een mobbiele telefoon. Probleem was dat de gebruikte namen teveel tekens bevatten. Op de SIM kun je langere namen gebruiken dan in het telefoongeheugen. Levert vooral problemen op als je gelijke namen hebt met bijvoorbeeld achter de naam de aanduiding mobiel, werk thuis etd.
Groet,
v70d5
Groet,
v70d5
- Mr. T
- 1st Gear member
- Contacteer:
ik heb een v50 gehad met geïntegreerde telefoon. Ik kon de telefoonnummers wel van SIM naar telefoon kopieren, ook met meerdere bij dezelfde naam, je krijgt dan achter de naam /w o.i.d. te staan. Probleem was wel dat ik op de telefoon het telefoongeheugen gebruikte, die dan kopieerde naar de SIM en daarna kopieerde naar de volvo-telefoon. Hierbij had ik maar een beperkt aantal telefoonnummers in de volvo-telefoon, niet alle nummers die ik in mijn telefoon had staan, m.i. erg vervelend.
Kan het niet zijn dat je op je telefoon je telefoongeheugen gebruikt en dat er op de SIM zelf helemaal geen nummers staan? Die dien je dan even te kopieren van de telefoon naar de SIM-kaart.
Veel succes.
Kan het niet zijn dat je op je telefoon je telefoongeheugen gebruikt en dat er op de SIM zelf helemaal geen nummers staan? Die dien je dan even te kopieren van de telefoon naar de SIM-kaart.
Veel succes.
Volvo V50 2.0D Momentum
Volvo V70 D5 Geartronic Edition Sport, Season & Family Line (jan 2007)
Volvo V70 D5 Geartronic Edition Sport, Season & Family Line (jan 2007)
- Jan W
- 2nd Gear member
John:
Bij mij pleeg ik de nummers van de (mobiele) telefoon op de 2e SIM card (die voor de auto dus) te kopiëeren. De vaste 'Volvo-telefoon' leest de dan de namen en nummers gewoon van de 2e SIM card. Het is dan wel eventjes fröbelen met je mobieltje (over-en-weer kopiëeren van SIM naar telefoongeheugen vice versa), maar die werkt (in mijn geval althans: Sony Ericsson K800i) gemakkelijker als het Volvo-menu.
Wat Mr. T zegt klopt volgens mij. Ik geloof dat het interne geheugen van de Volvo-telefoon maar iets van 100 geheugenplaatsen kent. En dat geheugen hou ik bij de mijne maar het liefste leeg.
En, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Je kunt op de manier zoals boven beschreven allebei de SIM-cards (gesteld natuurlijk dat je die hebt) 'up to date' houden.
Succes!
Jan W
Bij mij pleeg ik de nummers van de (mobiele) telefoon op de 2e SIM card (die voor de auto dus) te kopiëeren. De vaste 'Volvo-telefoon' leest de dan de namen en nummers gewoon van de 2e SIM card. Het is dan wel eventjes fröbelen met je mobieltje (over-en-weer kopiëeren van SIM naar telefoongeheugen vice versa), maar die werkt (in mijn geval althans: Sony Ericsson K800i) gemakkelijker als het Volvo-menu.
Wat Mr. T zegt klopt volgens mij. Ik geloof dat het interne geheugen van de Volvo-telefoon maar iets van 100 geheugenplaatsen kent. En dat geheugen hou ik bij de mijne maar het liefste leeg.
En, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Je kunt op de manier zoals boven beschreven allebei de SIM-cards (gesteld natuurlijk dat je die hebt) 'up to date' houden.
Succes!
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Overzetten van telefoonnummers e.d.:
Geheugenselectie: menu-optie 7.1 keuze van óf simkaart óf van telefoon
nummers overzetten Van telefoon naar simkaart: menu-optie 7.2
nummers overzetten Van kaart naar telefoon: menu 7.3
Geheugen volledig wissen: 7.4
Geheugenselectie: menu-optie 7.1 keuze van óf simkaart óf van telefoon
nummers overzetten Van telefoon naar simkaart: menu-optie 7.2
nummers overzetten Van kaart naar telefoon: menu 7.3
Geheugen volledig wissen: 7.4
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Of kom even langs een KPN business center, die kunnen zo simkaarten kopiëren....
En als je dat morgen in Zwolle doet, staat daar een groene Volvo voor de deur
En als je dat morgen in Zwolle doet, staat daar een groene Volvo voor de deur

Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Alleen moet je bij die jongens dan meestal je gehele geïntegreerde telefoon uit de auto slopen en de winkel inslepen, waarna ze jouw eigen instructieboekje gaan bestuderen...
Volvo Rules the Road
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Beste Volvorijders !
Het vorige week door mij aangegeven probleem met de geïntegreerde autotelefoon is al weer opgelost. Mijn eigen theorie is dat het SIM-kaartje dat ik ervoor gebruikte overvol was met data, waardoor het voor het autosysteem niet goed mogelijk was over en weer data uit te wisselen tussen geheugen en SIM-kaartje. Ik vergelijk het maar met de processor van een PC, die als je heel veel programma's/taken tegelijk uitvoert ook overvol raakt, omdat er te weinig werkgeheugen in de processor overblijft.
Het bovenstaande hangt samen met de werkwijze die je moeten volgen als je een duo SIM-kaart (2 kaarten met hetzelfde nummer) hanteert:
- je hebt contacten in het geheugen van de mobiele telefoon (in mijn Sony Ericsson K800i rond de 185)
- je kopieert deze contacten in de mobiele telefoon naar de SIM-kaart. Ik kreeg toen de mededeling "SIM-kaart vol, kan niet alle contacten kopiëren" (ik dacht toen, laat maar even zo)
- je plugt het SIM-kaartje in de SIM-houder in het dashboardkastje in
- dit SIM-kaartje bleek overvol te zijn.
Daarna heb ik het volgende gedaan:
- in de mobiele telefoon een selectie van contacten op de SIM-kaart gezet (rond de 100)
- deze SIM-kaart in de auto gedaan
- het geheugen van de autotelefoon voor de zekerheid helemaal schoon gewist
- daarna ging het kopiëren over en weer perfect.
Moraal van het verhaal (volgens mij dan): geen overvol SIM-kaartje gebruiken; er moet wat vrije dataruimte over zijn op de SIM-kaart.
PS 1: In het geheugen van de autotelefoon kunnen in totaal 255 contacten/nummers.
Het vorige week door mij aangegeven probleem met de geïntegreerde autotelefoon is al weer opgelost. Mijn eigen theorie is dat het SIM-kaartje dat ik ervoor gebruikte overvol was met data, waardoor het voor het autosysteem niet goed mogelijk was over en weer data uit te wisselen tussen geheugen en SIM-kaartje. Ik vergelijk het maar met de processor van een PC, die als je heel veel programma's/taken tegelijk uitvoert ook overvol raakt, omdat er te weinig werkgeheugen in de processor overblijft.
Het bovenstaande hangt samen met de werkwijze die je moeten volgen als je een duo SIM-kaart (2 kaarten met hetzelfde nummer) hanteert:
- je hebt contacten in het geheugen van de mobiele telefoon (in mijn Sony Ericsson K800i rond de 185)
- je kopieert deze contacten in de mobiele telefoon naar de SIM-kaart. Ik kreeg toen de mededeling "SIM-kaart vol, kan niet alle contacten kopiëren" (ik dacht toen, laat maar even zo)
- je plugt het SIM-kaartje in de SIM-houder in het dashboardkastje in
- dit SIM-kaartje bleek overvol te zijn.
Daarna heb ik het volgende gedaan:
- in de mobiele telefoon een selectie van contacten op de SIM-kaart gezet (rond de 100)
- deze SIM-kaart in de auto gedaan
- het geheugen van de autotelefoon voor de zekerheid helemaal schoon gewist
- daarna ging het kopiëren over en weer perfect.
Moraal van het verhaal (volgens mij dan): geen overvol SIM-kaartje gebruiken; er moet wat vrije dataruimte over zijn op de SIM-kaart.
PS 1: In het geheugen van de autotelefoon kunnen in totaal 255 contacten/nummers.
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Late reactie. Maar ín een volvo telefoon zit dus ook een geheugen? Da's wel ideaal, al moet je het dan met een aantal simkaartjes doen, na elkaar.
Groeten, Rick Marsman

-
- 1st Gear member
Beste mensen,
Ik heb onlangs een Volvo V70 (07/2000) gekocht met ook een geïntegreerde telefoon..
Helemaal toppie natuurlijk...
Alleen hiervoor hadden we ook een V70 maar door een kapotte versnellingsbak teruggebracht naar de garage. Daar had ik mijn simkaart gekopieerd in het telefoon geheugen.
Nu wilde ik in deze Volvo mijn geheugen lezen, van telefoon en sim.. maar dan zegt hij even wachten svp en dan gaat hij uit en moet ik weer opnieuw mijn pincode invoeren.. ik kom niet eens bij mijn geheugen...
Weet iemand hier raad mee???
Kan het een rol spelen dat ik mijn simkaart al een keer gekopieerd heb....
Zou de simkaart ook teveel data bevatten of is het een kwestie van updaten van de software (wat dat dan mag gaan kosten mag Joost weten...)
Mijn ervaring is dat het vaak een kwartiertje werk is bij de garage om de software up te daten en je zo al 100 eurie verder bent ivm btw en hoog uurloon...
Kan iemand mij helpen? Misschien kan ik iets (geen idee wat) resetten??
Graag reacties.. want om er nu elke keer een adressenboekje er op na te moeten slaan... tja dan is het niet echt meer handsfree bellen...
Ik heb onlangs een Volvo V70 (07/2000) gekocht met ook een geïntegreerde telefoon..
Helemaal toppie natuurlijk...
Alleen hiervoor hadden we ook een V70 maar door een kapotte versnellingsbak teruggebracht naar de garage. Daar had ik mijn simkaart gekopieerd in het telefoon geheugen.
Nu wilde ik in deze Volvo mijn geheugen lezen, van telefoon en sim.. maar dan zegt hij even wachten svp en dan gaat hij uit en moet ik weer opnieuw mijn pincode invoeren.. ik kom niet eens bij mijn geheugen...
Weet iemand hier raad mee???
Kan het een rol spelen dat ik mijn simkaart al een keer gekopieerd heb....
Zou de simkaart ook teveel data bevatten of is het een kwestie van updaten van de software (wat dat dan mag gaan kosten mag Joost weten...)
Mijn ervaring is dat het vaak een kwartiertje werk is bij de garage om de software up te daten en je zo al 100 eurie verder bent ivm btw en hoog uurloon...
Kan iemand mij helpen? Misschien kan ik iets (geen idee wat) resetten??
Graag reacties.. want om er nu elke keer een adressenboekje er op na te moeten slaan... tja dan is het niet echt meer handsfree bellen...