Precies, dát was nu mijn punt....Stel je tankt bij de Shell maar 20 liter, en de pomphouder zegt: wij rekenen ongeacht hoeveel je tankt, altijd een volle tank. zoiets....

Precies, dát was nu mijn punt....Stel je tankt bij de Shell maar 20 liter, en de pomphouder zegt: wij rekenen ongeacht hoeveel je tankt, altijd een volle tank. zoiets....
Gelukkig iemand die het snapt!Hans Eilander schreef: ↑03.12.2021 - 19:37Precies, dát was nu mijn punt....Stel je tankt bij de Shell maar 20 liter, en de pomphouder zegt: wij rekenen ongeacht hoeveel je tankt, altijd een volle tank. zoiets....![]()
Wat een moraalridders hier opeens! Echt een ABBA cultuur (Ik zeg A dan zeg jij B en zeg ik B dan zeg jij natuurlijk A). Kijk eens even wat hier allemaal gepost wordt door mensen.
Helemaal mee eens.
Beschuldigen is niet hetzelfde als verdenken! Heb je nooit Cluedo gespeeld?raspaardje schreef: ↑04.12.2021 - 11:24Helemaal mee eens.
Welke kant gaat het op dat er direct eea op een forum gezet moet worden terwijl de "schuldige" niet eens op de hoogte is gebracht van waarvan hij beschuldigd wordt?
Hou je er toch rekening mee, dat niet iedereen lichamelijk in staat is om onder een auto te kruipen? En vind je de verhouding kloppen die je schrijft, ik citeer: Weinig tijd, maar wel geld?? Vind je het normaal om voor een patatje met, net zoveel te betalen als voor een biefstuk met gebakken aardappelen?volvo440special schreef: ↑04.12.2021 - 10:31 Tja, als het goedkoop moet, moet je het zelf doen. Een beurt zonder bijzonderheden kost gewoon weinig tijd, maar wel geld.
Gewoon € 550,- = FL 1200,-?? Noem je dat gewoon? Je betaalt "gewoon" voor een team stropdassen, en veel marmer in de showroom. En ja, ik ben buiten mijn servicebeurt al jaren lid van de Wegenwacht € 104,- per jaar, omdat ik lichamelijk nog geen wiel kan wisselen onderweg. Ik sta op dit punt: Betaal naar onderhoud. Olie en filter. Remblokken, filters, uitlaat, of wat het ook mag zijn, betalen na een gespecificeerde rekening. En in mijn geval, met alleen olie en filter, de auto ff nalopen (een jaar oud met nu 15.000 km) en dan "gewoon" een rekening van €330,-?? Kom op zeg? Dat Premium van Volvo, zit hem imho vooral in de prijzen van aankoop, en onderhoud!volvo440special schreef:Vorig jaar bij de specialist een grote beurt en APK stond ik met 45 min buiten. Het was dat er een leerling monteur bij was, die uitleg kreeg en zelf 't eea mocht doen. Anders was het wellicht nog sneller verlopen. Dit was ook gewoon +-550 euro.
Tóch zie ik, dat jij mijn punt niet snapt. Je gaat niet tanken voor een: "standaard volle tank" Je betaalt wat je tankt, tot op een tiende liter zelfs. En zo moet er ook bij een onderhoudsbeurt gerekend worden. En standaard, een gespecificeerde rekening. Dát is mijn punt. ( zelfs bij ....half pension.
De discussie gaat niet over afspraken. De discussie gaat over de legitimiteit van het (ondoorzichtige) verdienmodel dat gehanteerd wordt. Daarin is de balans tussen het belang van de klant en de leverancier scheef. De leverancier bedenkt het verdienmodel, legt het zijn klanten op, maar vertelt nooit helemaal hoe het werkt. Nu ik daarachter kom en het hier presenteer gaat de meerderheid steigeren. Ik verdenk (Let op! niet beschuldigEmmevi schreef: ↑04.12.2021 - 11:50 Je betaald voor een onderhoudspakket een bepaalde prijs, als de werkzaamheden die hier onder vallen (ook controle’s uitvoeren is onderhoud) is uitgevoerd, dan heeft men geleverd wat is afgesproken.
Als het een probleem is dat dit in 19 minuten gebeurt moet men bij de dealer navragen hoe dit kan.
Als er geen controles uitgevoerd moeten worden dan een volgende keer gewoon aangeven dat je alleen olie en oliefilterwissel wil, dan betaal je ook alleen daar voor.
ABBA cultuur leuk gevonden er is inderdaad een link,EspritV8 schreef: ↑04.12.2021 - 10:48Wat een moraalridders hier opeens! Echt een ABBA cultuur (Ik zeg A dan zeg jij B en zeg ik B dan zeg jij natuurlijk A). Kijk eens even wat hier allemaal gepost wordt door mensen.
Ik ben benieuwd wat we aantreffen als we jouw 4488 reacties gaan vergelijken met mijn 53.
Volvo laat je standaard € 272,50 excl. btw (€ 330 incl. btw) betalen voor een 'onderhoudsbeurt' ook als onderhoud niet nodig is en er feitelijk alleen sprake is van een controle die mij 19 minuten duurde. Jongens, is het nou zo raar dat ik hier een paar vraagtekens bij zet???
Ik begrijp dat je nu dus wel inziet dat ik een punt heb? En dat mijn verontwaardiging misschien niet helemaal onterecht is? Waarom maak jij je zo druk om het belang van de dealer en niet de consument? Dealers kunnen zich prima redden zonder jouw verdediging. Ik bekritiseer de dealer en dus verdedig jij hem. Niet omdat je het zo oneens met mij bent, maar misschien omdat je de confrontatie wel lekker vindt?NielsPHEV schreef: ↑04.12.2021 - 13:34
ABBA cultuur leuk gevonden er is inderdaad een link,
De factuur icm die 19 minuten dat de auto binnen geweest zou zijn roept uiteraard vragen op en is verwonderlijk. Mijn boodschap is echter dat wanneer je niet bij de dealer en eventueel later de importeur om een verklaring vraagt maar wel het bedrijf meteen met naam en toenaam op internet zet, conclusies uit en verdenkingen deelt ik die handelswijze aanmerk als niet netjes (en dan kies ik een zeer diplomatieke formulering).
Dat ik enkel op bovenstaand statement kennelijk meteen in de categorie moraalridders val is 1: Volledig consistent met eerder geconstateerde gedraging en 2: Jammer want door de aanpak die je kiest verlies je in mijn ogen recht van spreken. Verwijten maken mag maar wanneer je niet eerst even informeert bij de tegenpartij en hen de gelegenheid geeft zaken uit te leggen of eventueel te corrigeren handel je naar mijn mening buitengewoon onzorgvuldig.
Oja, heb je mijn 4488 postings gelezen voordat je je oordeel velde ?, knap gezien de 14 minuten die er tussen mijn posting en jou reactie zat, of mogen we dit soort timings alleen gebruiken om een dealer zonder mogelijkheid tot verweer zwart te maken