Bij het te snel nemen van een slecht geconstrueerde verkeersdrempel heb ik met de bodemplaats de drempel geraakt. De klap heeft de uitlaatpijp deels geknikt en de demper tegen de cardanas gedrukt. De auto op de garagekrik gezet, de verbogen beschermbeugel verwijderd en de uitlaat weer vrijgemaakt. Nu trilt de auto bij snelheden >115km/h.
Ik wil testen of dit door onbalans in de cardan wordt veroorzaakt. Als ik ga rijden en de automaat in N zet en vervolgens gas los laat, wordt de cardanas dan nog aangedreven door de automatische transmissie of zal deze langzamer gaan draaien i.v.m. stationaire toerental van de motor?
Wie o wie weet hier het antwoord op?
Zelf diagnose cardan V70 2.5t AWD
- Pitcher
- 2nd Gear member
Betwijfel of de as dan langzamer gaat draaien want aan de andere zijde zit deze nog gewoon in het sperdifferentieel dus logischerwijs zal de as dan op snelheid blijven door het draaien van de wielen.Dio schreef: ↑03.01.2022 - 12:57 Bij het te snel nemen van een slecht geconstrueerde verkeersdrempel heb ik met de bodemplaats de drempel geraakt. De klap heeft de uitlaatpijp deels geknikt en de demper tegen de cardanas gedrukt. De auto op de garagekrik gezet, de verbogen beschermbeugel verwijderd en de uitlaat weer vrijgemaakt. Nu trilt de auto bij snelheden >115km/h.
Ik wil testen of dit door onbalans in de cardan wordt veroorzaakt. Als ik ga rijden en de automaat in N zet en vervolgens gas los laat, wordt de cardanas dan nog aangedreven door de automatische transmissie of zal deze langzamer gaan draaien i.v.m. stationaire toerental van de motor?
Wie o wie weet hier het antwoord op?
Mij ontbreekt het verder aan kennis om tot een diagnose te komen. Hopelijk zijn er forumleden die hierover meer verstand hebben.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
-
- 6th Gear member
As draait mee met de voorwielen.
-
- 3rd Gear member
As zit toch op de achteras, daarna haldex en daarna de bak.
Kijk ff of er een velg krom is of balanceer loodje ontbreekt.
Eric
Kijk ff of er een velg krom is of balanceer loodje ontbreekt.
Eric