temperatuur volvo 449 aut 93

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
sluismeester
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.01.2007 - 13:57
Locatie: amsterdam

ik rij al 3 jaar deze aut en heb sedert een paar weken problemen met de meter ver in het rood kachel aan plus ventilatos toen zakte de meter weer snel.
Eerst naar de garage nwe termostaat daarna de schakelaar van de vin vervangen.
bleef het probleem houden nu weer het oliefilter van de automaat vervangen plus de olie maar weer blijft de meter na lang rijden snelweg en een lange rit op +/- 50 km geen reactie kurig onder het midden staan. Totdat ik weer +/-30 ga rijden dan loopt hij weer snel omhoog naar boven het midden maar niet in het rode vlak .
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

werkt de koelvloeistof pomp ook naar behoren. Kans is klein dat deze defect is maar je moet flow zien in het tankje als de motor warm is.

Heb je voldoende koelvloeistof erin?? Omdat de opnemer voor de temperatuur boven in de kop zit, gaat deze heel snel omhoog als je een gebrek aan koelvloeistof hebt, dus goed ontluchten.

PAS nu goed op, je bent met hete koelvloeistof bezig!

Koude motor starten.
Dop van koelvloeistof tankje verwijderen
motor warmdraaien totdat je duidelijke flow ziet in het tankje.
Bijvullen tot max nivo, even wachten
Ontlucht ook alle slangen waar rode nippeltjes op zitten.
Eventueel tankje navullen tot max zovaak als nodig.
Daarna testen.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”